Samenwerking Ytse - Danny

Aan het einde van wat je nu hebt bedoel je? Ja, dat zou wel goed kunnen werken denk ik.
Gitaar partijtje hoor ik wel iets fout gaan ja. Kan je van jouw huidige arrangement alleen mijn partijen bouncen? Dan weet ik wat beter wat je gedaan hebt.

105.02 BPM nu toch op. :)
 
Je ontvangt zodadelijk het gevraagde bestand met enkel jouw deel. De verschuivingen die je soms hoort op de maat, komen van de triggers die ik heb verschoven om de ritmiek zo goed als mogelijk in het ritme te laten vallen.

Ik heb ook even je nieuwe drumtrack in de MPC geladen en nu geeft die wél 105 BPM aan. Wat heb je aangepast? Je vindt de synctest ook in de WeTransfer. Het is pas na maat 20 dat er een drift merkbaar word. Maar als we ons beperken tot snippets van 2 maten, moet ik het wel makkelijker gesynchroniseerd krijgen.

Ik heb nu wel het gevoel dat we verder kunnen gaan, niet?

Succes
 
Gitaar geluidje wat aangepast. Als je ok bent metmelodie zal ik is kijken of ik met echte gitaar kan doen. Drums beetje opgekrikt.
Ik ga nu losse wavs maken.
 

Attachments

  • Collapril 2024 Ytse v0.03.mp3
    3,8 MB
Na een goede nachtrust voel ik me deze morgen beter. Daardoor heb ik je resultaat nu pas beluistert.

Dit klinkt inderdaad al veel beter nu het synchroon loopt, Ytse :okdan: . Ik heb het nog maar enkel op mijn telefoon beluisterd maar het verschil is al duidelijk hoorbaar.

Tip: om een duidelijk verschil tussen vers en refrein te maken, stel ik voor dat je bij het eerste deel van dat refrein de gitaar naar de achtergrond zou brengen en bij de herhaling terug wat meer naar de voorgrond (nu doe je juist het omgekeerde :) ).

Ik ga morgennamiddag proberen het in de studio te beluisteren en ook de afzonderlijke wav´s te downloaden.

Zal ik een voorzet doen voor de drumbreak en het hernemen va de song en laat jij je licht daarover schijnen? Of zie jij het anders?
Qua algemene structuur had ik het volgende idee:
Vers - refrein - drumbreak - vers - refrein - bridge (bv enkel gitaar met zweverige klanken) - hernemen refrein en einde.
Wat denk jij?
 
Goed om te horen, je gezondheid en progressie van het nummer. :)

Tip: om een duidelijk verschil tussen vers en refrein te maken, stel ik voor dat je bij het eerste deel van dat refrein de gitaar naar de achtergrond zou brengen en bij de herhaling terug wat meer naar de voorgrond (nu doe je juist het omgekeerde :) ).
Ja, daar zat ik ook al beetje mee. Op bar 29 komen die extra synths van jou er in (halverwege eerste deel refrein) wat wel mooi samenspeelt met die gitaarlijn. Kan je die ook omwisselen met tweede deel refrein?

Voorstel voor verdere structuur klinkt logisch. Laten we dat proberen.
 
Dat deel ga ik een beetje aanpassen qua timing tussen mijn eigen sporen. Ik begon me toen al niet zo lekker te voelen :D. En nu hoor ik overgangen die helemaal niet gelijklopen.

In principe probeer ik identieke herhalingen te vermijden zodat het muzikaal interessant blijft. Ik zal zien wat ik kan doen.

Tot de volgende :doei:
 
Waar hoor je rare dingen?
Je hoeft niet dingen te herhalen misschien alleen die twee refrein delen omwisselen. Dan kan kan dat ook met mijn gitaar geluidje.

Ik kijk er naar uit. :)
 
Waar hoor je rare dingen?
Je moet in dat refrein maar eens heel geconcentreerd luisteren naar de toonwisselingen van de bassequence, de strings en de CS80 brass, dan merk je dat daar nogal wat speelgitches in zitten. Ik ben nogal gevoelig voor zo´n slordigheden ;).

Wat die twee refreindelen betreft zal ik kijken wat ik kan doen; moet ik even m´n brein rewiren :engel: .
 
Ik hoor niet echt storende slordigheden. Beetje human feel mag wel.

Wat me wel wat stoort is de de tom drum fill. Die mag wat moderner of zo.

Gitaar dingetje ga ik tussentijd ook nog even naar kijken. Is ook nog wat te gewoontjes naar mijn mening.
 
Ik hoor niet echt storende slordigheden. Beetje human feel mag wel.

Wat me wel wat stoort is de de tom drum fill. Die mag wat moderner of zo.

Gitaar dingetje ga ik tussentijd ook nog even naar kijken. Is ook nog wat te gewoontjes naar mijn mening.

OK, dan laat ik de timingsverschillen voor wat het is, probeer de herhaling van het refrein aan te passen en de tomfills te herwerken. En daarna ga ik me met de voorzet van het volgende deel bezighouden ;) .

Nu eerst je nieuwe WAV's downloaden :okdan:
 
Hoi Ytse,

Je WeTransfer is ondertussen reeds verstuurd :). Ik heb je opmerkingen ter harte genomen:
* De tomfills zijn verwijderd en vervangen door snares en ik hoop dat deze dan "moderner" klinken ;) .
* Het refrein is een beetje aangepast in de hoop dat het dat was wat je bedoelde. Omkeren werkte niet echt goed dus heb ik de herhaling wat extra melodie gegeven.

Ik heb dus ook de structuur uitgebreid met een drum/percussie break van 2 maten (maat 41 en 42). Ik heb hier maar wat aangemodderd om je een idee te geven wat ik in gedachte had. Als je zelf iets beters kan verzinnen heb ik daar niets op tegen. Daarna hervat ik de verse opnieuw (3x) met iets andere componentensamenstelling. Daarna opnieuw het refrein.

Bij deze herwerking en uitbreiding heb ik telkens van jouw wav's gebruik gemaakt waardoor het duidelijk een herhaling is. Ik neem aan dat je, zeker in de uitbreiding, opnieuw dingen gaat uitproberen en inspelen :okdan: ?
Ook voor wat de snarefills betreft mag je deze met de snare die je in je loop gebruikt inspelen zodat de sounds hetzelfde zijn (het valt nu een beetje op dat het anders is). Je kan dan de fills in mijn WAV gebruiken als placeholders.

Bij het begin van de verse na de drumbreak zat ik te denken om een basdrum kick op iedere 4de maat te kloppen. Wat denk jij? Als je dat goed vindt, is het ook het beste dat je dat met de BD van jouw set doet om de consistentie te bewaren.

Ik heb ook nog hier en daar wat tierlantijntjes toegevoegd die volgens mij wel goed werken. Laat jij maar weten of je het wat vindt.

Vraagje naar jou toe: kan je de drumloop ook opnemen met enkel en alleen de basdrum? Deze zou ik eventueel willen inzetten om sidechaining op de sequence toe te passen. De loop met alle drums is daar te druk voor. Dus als dat niet teveel werk is, graag dat ook voorzien ;) ... thx 👍 .

Hieronder het resultaat van zowel jouw als mijn track als geheel zodat je een leidraad hebt. In de WeTransfer zit de WAV van enkel mijn toestellen. Dit is één wav van alle kanalen. Als je behoefte hebt om bepaalde kanalen geïsoleerd te hebben, geef dan welke je apart wil. Het zijn op dit moment wat teveel kanalen om die allemaal apart naar WAV om te zetten (nadeel als ik niet met een computer werk :engel: ).

Waar de track nu stopt (ongeveer 3min) zou ik een "zweverig" deel inbouwen van 2 of 4 maten om dan het refrein nog eens te hernemen en dan een slot. Dan moeten we min of meer binnen de 4:22min kunnen blijven, denk ik. Wat denk jij?
Neem jij de voorzet voor dat zwevend deel?





:doei:
 
Ok, begint wat te worden. Ik ga er naar kijken en neem je opmerkingen mee. Ga kijken naar zweverig deel (vind het al redelijk zweverig :) ) Denk dat ik weet wat je ongeveer bedoelt.

Moet nog even kijken wanneer. Vanavond iig te weinig energie voor. Watch this space.
 
Heb je het anders opgenomen? Krijg nu niet direct meer de sync. Kan wel verder nu door het te warpen in Ableton Live.
Zit er nu een choir geluidje in, vanaf 1:53? Niet heel fan van. Woodblokje ook niet heel fan van maar is wel handig voor nu om op te syncen. Rest van de track begint wel steeds meer meer op me te groeien. :) :okdan:
 
Heb je trachten syncen op de mp3? Want dat is niet de bedoeling.
De wav is identiek opgenomen als eerdere versies, hoor 😕 .

Als je de koren niet zo leuk vind, haal ik ze bij de volgende take weer terug weg of vervang ze door ´hese´ koren. Je kan dat dan evalueren en als je ook dat niet zo goed vind, laten we ze helemaal weg :).

Wel leuk te horen dat je het resultaat positief vindt evolueren :okdan: .

:doei:
 
Back
Top