Magazine 'Interface' is failliet

ik had al een abbo toen het nog Midi & Recording heette, ergens in begin 90s.

Maar inderdaad ingehaald door internet, ik hoef geen artikel te lezen over een nieuwe bak als ie al op diverse fora voorbij is gekomen incl vids en demos.

Dus al een paar jaar geleden gecancelled en ook de AmigaFormat lees ik niet meer :D

Voor alles is een plaats in tijd en ruimte, die is nu dus over voor Interface, lullig voor de contentcreators die er wat geld aan verdienden, maar ja, thats life
was "Meet Music magazine" ook van hen? dat las ik toen ik nog geen geld had voor echte gear, maar wel voor het magazine :-)
 
Vroeger las ik Musicmaker, die is van dezelfde uitgever? Dus nu ook verleden tijd, neem ik aan.
 
Vroeger las ik Musicmaker, die is van dezelfde uitgever? Dus nu ook verleden tijd, neem ik aan.

Die lees ik altijd in de bieb. Dat is dezelfde uitgever ja, nu je het zegt. De Interface ligt gratis in de bieb in Utrecht, naast een paar andere muziektijdschriften. Ook in Amsterdam, trouwens. Bij de bieb kun je altijd gratis naar de wc, daarom weet ik dat 😁
 
Wat ruk zeg, ik kocht ze nog wel eens, en gitarist ook, was er dan wel zo doorheen en de helft vond ik niet interessant maar toch geeft Interface wel een soort nostalgisch gevoel bij mij. Maar ja tegenwoordig is alles digitaal, hadden ze de website nou een stuk beter gemaakt hadden ze bij elkaar wel wat meer lezers gehad denk ik.
 
Niet nodig om je ergens "schuldig" over te voelen, wat ik een beetje proef in sommige reacties. Tijden veranderen en ook waar je als bedrijf geld mee kunt verdienen. Want dat was de uitgever uiteindelijk, een bedrijf, en geen liefdadigheidsinstelling. Al zal affiniteit met muziek natuurlijk wel een rol spelen waarom specifiek deze titels op de markt werden gebracht.

Toen iedereen aan het gas ging verdween de kolenboer. Zo gaat het nu eenmaal. Nu we weer van het gas af moeten ziet de achterkleinzoon van die kolenboer weer nieuwe kansen om brandstof voor hout- en pelletkachels te verkopen... Dus wie weet waar de mensen achter het blad nog mee komen in de toekomst, in het medialandschap van morgen.
 
In het begin richte men zich nog veel op het maken van muziek en technische uitleg. Wat ik prima vond.
Daarna kwamen de interviews met allerlij artiesten wat ik maar matig vond.
Begreep ook wel dat ze zich richte op de hele dure niche wereld van grootse studios. Daar kweeg ik wel een lichtelijk decadent gevoel bij.
Gajet vertelde me ook dat de meertalige Belgen vaak dingen vertaalde uit het Frans. Misschien dat ik hem zo makkelijk mocht intervieuwen vanwege mijn Franse naam.
In het begin nul nummer heb ik nog het een en ander geschreven. Lang geleden.
 
Ik ga het missen, het was altijd van interessant nivo. Online moet je het allemaal zelf filteren.
 
Nou zeg, kan bijv. Thomann (etc) ze niet helpen overeind houden?
Ik bedoel, ook van Interface zijn er de daar de nodige pdf-recensies beschikbaar, die ongetwijfeld bijdragen aan hun omzet.

Uiteraard zijn dergelijke magazines een gateway naar aankopen, 'k mag aannemen dat muziekzaken sowieso al wat aan magazines (moeten) betalen om ons die fijne spulletjes per glossy foto's onder de neus te schuiven. :halleluja
 
Ik koop/lees sowieso amper nog tijdschriften, tenzij ik op reis ga. Dan heb ik het liefst iets met veel mooie foto's, zoals National Geographic. Da's op papier altijd nog leuker dan van een scherm. Populair-wetenschappelijk vond ik ook altijd wel leuk maar die komen ook nooit boven een niveau uit dat je op een gegeven moment wel gezien hebt ('de anatomie van een scheet'), en de 'serieuze' wetenschappelijke tijdschriften liggen dan weer zelden in de kiosk. Vroeger las ik nog wel wat opiniebladen als Elsevier en dergelijke, maar naarmate ik ouder word, merk ik ook dat de mening van andere mensen over dingen me steeds minder interesseert. Dus ook geen talkshows meer voor Nap. Heerlijk, meer tijd voor mijn gear.
Verbazendwekkend veel wetenschappelijke artikelen zijn tegenwoordig open access. Vaak ook een eis van de overheid als onderzoek met belastinggeld betaald is.
Zoek maar eens rond op pubmed voor de biomedische zaken.

Zelf lees ik beroepsmatige zaken liever op papier dan vanaf een scherm of ereader
 
Laatst gewijzigd:
Verbazendwekkend veel wetenschappelijke artikelen zijn tegenwoordig open access. Vaak ook een eis van de overheid als onderzoek met belastinggeld betaald is.
Zoek maar eens rond op pubmed voor de biomedische zaken.

... medisch .... oops, dat triggert de gedachte dat het dan oppassen is voor Plasterk... 8)


(Ik viel van m'n stoel toen ik dit recent las - in een gekocht papieren exemplaar v NRC by the way ;) ) OK, back again naar muziektijdschriften...
 
Komt er een doorstart ?
of kan ik mijn lidmaatschap gewoon op zeggen…
 
Komt er een doorstart ?

Dat zal de curator nu gaan uitzoeken, lijkt me. Die brengt dan alle bezittingen en schulden in kaart en probeert er nog zoveel mogelijk uit te halen voor de schuldeisers. Dat kan ook in de vorm van een doorstart. Maar dan moet er een partij zijn die er voldoende geld in wil steken om de schuldeisers gedeeltelijk tegemoet te komen. Misschien dat sommige bladen het beter deden dan anderen?

of kan ik mijn lidmaatschap gewoon op zeggen…

Als ik het goed begrijp doet de curator dat, en is de kans vrijwel uitgesloten dat je nog iets van je geld terugziet. Dat gaat eerst naar de grootste schuldeiser, ofwel de belastingdienst. Misschien krijg je nog wel een aanbod voor korting op een ander blad.

Ik deed ooit een klus voor een bedrijf dat (kennelijk) in zwaar weer verkeerde. Een week na mijn factuur waren ze failliet, en kon ik fluiten naar mijn centen. Dat ging over een bedrag van iets van 1300 euro en toen voelde ik me flink genaaid. Toen ze me inschakelden wisten ze al lang dat ze op omvallen stonden.
 
Verbazendwekkend veel wetenschappelijke artikelen zijn tegenwoordig open access. Vaak ook een eis van de overheid als onderzoek met belastinggeld betaald is.
Zoek maar eens rond op pubmed voor de biomedische zaken.

Zelf lees ik beroepsmatige zaken liever op papier dan vanaf een scherm of ereader
I know, maar ik heb het meer over de impulsaankopen voor in de trein of het vliegtuig. Ik lees en zie erg veel online sowieso.
 

maar je kan nog steeds een abonnement bestellen??
 
Beetje vreemd allemaal.

ik zie alleen het faillissement van Keijser18 en de Interface. De Gitarist zit opeens bij een andere uitgever, de slagwerkkrant is een aparte stichting ( allebei wel op hetzelfde adres), dus daar valt nog wel geld te verdienen, de Bassist zit officieel nog bij Keijser18 ben benieuwd wat daar gebeurt.

Overigens lid van het eerste uur, en vroeger veel gedaan voor de bladen dus ik vind het wel jammer.
 
Ah toch wel jammer. Maar het ligt niet aan mij. Ik ben al lid sinds de jaren 90. Ik heb vaak overwogen mijn abo op te zeggen omdat ik het magazine amper lees. Veel heb ik er nog in de folie liggen. Het was voor mij wel een ritueeltje om in de tuin in de lentezon het magazine aan te breken met een bakkie koffie erbij. Vaak was het magazine al uit voordat de koffie op was. Maar dat komt door mijn eenzijdige interesse in oude of analoge gear. Alle artikelen over software sla ik over.
Vroeger, in de tijd van midi & recording waren er interessante artikelen over programmeertrucjes op de Roland JV en XP reeks kan ik me nog herinneren. Volgens mij had je toen ook nog advertenties met "te koop" of "gevraagd" en heb ik zo wel eens iets gekocht.
In de loop der tijd steeg dus de aandacht voor software en steeg het aantal ongelezen uitgaves in mijn kast. Een paar jaar terug de bezem erdoor gehaald en enkele meters midi & recording plus interface naar de milieustraat gebracht.
Nu hoef ik niet meer te overwegen mijn abo te stoppen...
 
Wel jammer. Kocht het sporadisch, vond het altijd wel leuk dat er nog zo'n niche blad bestond in het Nederlands.

Heb er nog wel een paar liggen. Herinner me dat ze ooit een bijlage hadden met de 100 meest begerendwaardige synths, die blader ik nog wel eens door. Daar stond de Microkorg nog in als zijnde net uit, dus God weet hoe oud die bijlage al wel weer niet is...
 
Back
Top