Activate Kruger [Hardtechno, hardtrance?]

Geen idee wat Souncloud heeft tegenwoordig maar het lijkt wel alsof ze bij elke upload er nog eens een extra kilo compressie overheen gooien...
 
Lekkere Hellraiser... :okdan:
goede breaks en activate!

[Hardtechno, hardtrance?]​

Hardhouse met 'n vleugje trance, ofzo?
 
Geen idee wat Souncloud heeft tegenwoordig maar het lijkt wel alsof ze bij elke upload er nog eens een extra kilo compressie overheen gooien...
Download eens een track, ze halen ook blijkbaar alles boven de 16Khz weg. Gaan ze straks aanbieden om platen te kunnen persen? \0/

Je track klinkt goed, stampt er lekker op los maar blijft toch 'muzikaal'. Productiematig klinkt het ook prima. Zelf de eindmix gedaan?
 
Geen idee wat Souncloud heeft tegenwoordig maar het lijkt wel alsof ze bij elke upload er nog eens een extra kilo compressie overheen gooien...
Ja dat is hun extragratis limiter, en niet een hele muzikale. Enige manier om dat een beetje te voorkomen is om het zelf al redelijk plat te masteren.

Deze plaat kan best wat limiting hebben. Ik vind het wel een gave track! Heb je er release ambities mee? Ik denk dat hij misschien wel past bij een label als Techburst, maar dan moet je hem nog wel iets sneller maken, en ik hoor hier en daar nog wel puntjes waar het meer gepolijst kan qua productie. Maar dan zijn we van een 8 een 10 aan het proberen te maken, hij is nu ook al erg geslaagd. :okdan:
 
Ik denk dat hij misschien wel past bij een label als Techburst, maar dan moet je hem nog wel iets sneller maken, en ik hoor hier en daar nog wel puntjes waar het meer gepolijst kan qua productie. Maar dan zijn we van een 8 een 10 aan het proberen te maken, hij is nu ook al erg geslaagd. :okdan:
Hee thanks man. Stiekem altijd wel een beetje gefantaseerd om iets te releasen maar geen idee hoe dat aan te pakken haha. Had je misschien een paar specifieke punten die je voor verbetering vatbaar vindt?
 
De break op 2:48 valt helemaal stil, daar moet je probren de spanning er een beetje in te houden, wat bijvoorbeld wel lukt zodra die 303 lijn er weer in komt. Dus misschien die al meteen mee laten doen. Die 303 lijn is vrij droog volgens mij, ik hoor wel wat delay maar geen galm. Mag van mij iets natter.

Je kick klapt behoorlijk hard maar het mag nog wat stuwender denk ik. Dat wordt denk ik al beter als je de bpm iets omhoog gooit. Ik denk dat je bij 145 bpm de boel al wat beter opvult.

Je transities zijn af en toe ook een beetje kaal. Als je die vocal bijvoorbeeld soms een hele bak delay geeft (waarvan je het laag wegfiltert en de feedback lekker hoog) dan is dat een lekkere staart die de stille momenten van extra frequenties voorziet.

Mastering zou ik veel platter maken, dit genre vraagt echt om maximale loudness, dus masteren naar -7LUFS short term zou ik wel proberen.

De track zit vol gave elementen en momenten, maar ik zou het arrangement denk ik anders doen. Ik wil er anders wel een remix van maken voor je. Mijn PB staat open als je interesse hebt.
 
Het is helemaal mijn genre niet, maar sound design (die lage bas-arp!) en variatie maken dat ik er helemaal in mee ging. Een prestatie dus!
 
Thanks! Het is altijd nogal pielen, mixen en masteren op de koptelefoon met een trage PC die steeds blijft hangen haha
In dat geval heel netjes gedaan. Ik hoor dat je je koptelefoon dan wel goed kent, de mix is netjes.
 
Back
Top