THE MAD KING (spaghetti western surf rock)

Dorian Urac

Cozy stay-at-home rock star
Lid sinds
12 oktober 2022
Berichten
271
Locatie
Utrechtse Heuvelrug
Soms ontdek je iets voor je studio dat alles naar een hoger plan trekt. Ik zeg: EZbass :halleluja
Genoeg geouwehoerd. Hier is een spaghetti-western-surf-rock-garage song :? :



Op de surf gitaar, solo gitaar en zang na is alles gemaakt met virtual instruments. Drums = AD2. Bass = EZbass. Acoustic guitar = ample. Blazers = OT Sine. Silly toys = UVI.

Surf gitaar
De signal chain van de 50s surf gitaar, voor wie dat interessant vindt: Jazzmaster elektrische gitaar met véél tremelo gejengel 8) > Cali76 compressor > Soul food drive > Falcon drive :halleluja > Strymon Flint > ZIO boost > Walrus ACS1 cab sim. Later in de mix enkel Fabfilter EQ, een extra pre-amps en gain automation. Verder een stereo landschapje gemaakt d.m.v. hard pan links, met 100% convolution reverb hard pan rechts.

Songtekst
Nope, de tekst is niet megalomaan:mega: Het gaat over de controle terugpakken wanneer iemand je @#$% behandelt.
 
Nice, tof 'dit genre' hier ook es tegen te komen! Ik heb weinig verstand van boem-boem-bliep-bliep, maar over surf heb ik wel een idee, dus excuseer me voor het nu volgende geneuzel:
8o;)

Speaking of Jazzmasters, die had er van mij her&der wel dominanter in gemogen. En met minder fizz en wat meer metaal in de sound (metaal, als in twang (sorry voor het woord), niet als in metahhl). De verengalm-taak door de Strymon?
 
Heerlijk. Doe maar een plaat, kan ik m kopen.
Hi @klinkske , dat is leuk om te horen! :) Toevallig gaat The mad King onderdeel worden van m'n "Outdated music for dead folks" album op Soundcloud, geïnspireerd op cheesy 50s/60s surf/rocknroll/boogie/spaghettislierten. Ik weet: Soundcloud is helaas geen echt vinyl, maar hopelijk straks wel een leuk albumpje zo met alles tesamen. Er staan nu 4 liedjes in de playlist en er komen er nog een paar bij aankomende tijd. O.a. binnenkort een boogiewoogie over de lieftallige Lizzy Borden :luv:

Album Outdated music for dead folks (work in progress):
 
Ja, deze is weer geweldig! :okdan: Waar kan ik een t-shirtje of andere merch kopen van @Dorian Urac ?
Pas op wat je zegt :D want ik heb serieus nog wel eens op een blauwe maandag wat zitten knutselen op Spreadshirt. 't Was wel allemaal in 'mijn' kleurtjes knalroze en paars, met m'n avatar als plaatje, dus of je daar op zit te wachten... haha. Maar als je serieus bent kan ik misschien nog wel een linkje opspeuren (als die nog ergens bestaat :?)
 
Nice, tof 'dit genre' hier ook es tegen te komen! Ik heb weinig verstand van boem-boem-bliep-bliep, maar over surf heb ik wel een idee, dus excuseer me voor het nu volgende geneuzel:
8o;)

Speaking of Jazzmasters, die had er van mij her&der wel dominanter in gemogen. En met minder fizz en wat meer metaal in de sound (metaal, als in twang (sorry voor het woord), niet als in metahhl). De verengalm-taak door de Strymon?
Joepie, ik ben dus niet de enige op een synthforum die iets minder van de boem-boem-bliep-bliep is. Nice! :)

Over de Jazzmaster: Ja, die had af en toe harder gemogen, maar ik vond het verdomd lastig om die er in de mix hoger bovenuit te tillen met het typerende single coil twangggg geluid, zonder dat het totaalplaatje te schel werd. De drums zijn namelijk ook behoorlijk treble in your face.

De Strymon Flint heeft inderdaad een 60’s spring reverb, die flink gebruikt is. Maar de stereo reverb op de gitaar is geen spring en die overschaduwt het denk ik ietwat. Nou staan er meer surf gitaar liedjes in de planning, dus daar ga ik volgende keer eens dieper in duiken. Misschien een keer iets met een rustige nylon gitaar als basis eronder of zo, dan kan de twanggg surf gitaar er wat prominenter bovenop.

Thanks voor je opbouwende commentaar! :okdan:
 
dus of je daar op zit te wachten

Ik zoek nog een leuke binnenmuts. :eureka:


;)
 
Cool gedaan!

Vind het wel aardig schel en luisterd iig op mijn laptop niet lekker.
Wellicht met wat de-essen en/of eq rond de 5k kun je het wat beter krijgen.
 
Ik zoek nog een leuke binnenmuts. :eureka:
@Disharmonic Ik heb een png bestandje teruggevonden. Die kun je zelf via Spreadshirt (of een vegelijkbare company) op iets laten printen, bijvoorbeeld een muts of t-shirt. Plaatje is hopelijk van dit forum af te plukken en het wit eromheen zou doorzichtig moeten zijn. Doet het goed op een zwarte, hemelsblauwe of paarse ondergrond. Dan wil ik uiteraard wel een fotootje als je dat daadwerkelijk gaat uitvoeren :D

Zie nu pas: ze hebben mutsjes!!! :dubbel:
https://www.spreadshirt.nl
Dorian Urac.png
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top