Welke 808 clone komt het dichtst in de buurt van het origineel qua klank?

Zelf 350 euro voor betaald met Erica synth case. Maar wel zelf inelkaar gezet.
Geen idee wat ze nu mogen kosten.
Als het echt goedkoop moet is de bh rd8 best goed.
 
Zelf 350 euro voor betaald met Erica synth case. Maar wel zelf inelkaar gezet.
Geen idee wat ze nu mogen kosten.
Als het echt goedkoop moet is de bh rd8 best goed.
Rond de 800 a 900 dollar.

Ja, zat ook aan de Behringer te denken.
 
Zelf 350 euro voor betaald met Erica synth case. Maar wel zelf inelkaar gezet.
Geen idee wat ze nu mogen kosten.
Als het echt goedkoop moet is de bh rd8 best goed.
Rd8 mk2 heeft toch ook more real thing update gehad? Ik heb heel veel fun met de mk1 gehad trouwens. Had niet de interesse om er een analyse op los te laten
 
Geen ervaring mee ziet er wel mooi uit.


IMG_4316.jpeg
 
Wow, wist niet dat Behringer zoveel pseudoniemen heeft.. 🤐
 
Welke 808 clone komt het dichtst in de buurt van het origineel qua klank?
Ik gebruik de TR-6S, volgens mij is dat een aardige match maar ik heb het origineel nooit gehad. Voor ongeveer 1/20ste van de prijs (de mijne komt van Marktplaats voor €250 :D ) krijg je er dan ook nog de rest van de TR reeks bij, de CR78, FM drums en samples.
 
Lekker bezig @ishi

ik heb de behringer mk 1. Gebruik hem door een ouwe boss bx-800 en klinkt naar mijn mening dik. Hoe dicht ie in de buurt komt durf ik niet zeggen helaas.
 
Ik gebruik de TR-6S, volgens mij is dat een aardige match maar ik heb het origineel nooit gehad. Voor ongeveer 1/20ste van de prijs (de mijne komt van Marktplaats voor €250 :D ) krijg je er dan ook nog de rest van de TR reeks bij, de CR78, FM drums en samples.
Bedankt. Zal die eens opzoeken.
 
Van alle clones vind ik de 8raw8 (wat een kutnaam) toch echt het meest overtuigen. Sowieso klinkt iedere 808 anders, maar een 808 moet het naar mijn idee vooral hebben van de balans en samenspel van de verschillende klanken. De Behringer RD8 mist daar toch echt iets.
Wat betreft die '808 swing', dat is overtrokken. Ik heb eens een test gedaan met de trigger pulsen direct vanuit de sequencer en daar is bij mijn 808 weinig bijzonders aan te zien, en al helemaal geen swing.
Er zit altijd een lichte variatie in het tempo mede doordat er een potmeter in het sequencer clock circuit zit.
 
  • Duimpje
Duimpjes: DRe
Ziet er solide uit, soort Vermona 808. Maar zo te zien zit er geen sequencer op dus je mist wel de timing van de sequencer waar de originele TR808 om bekend staat.

Dit zou wel goed samen gaan met de lxr (met triqs output mod). Maargoed elke sequencer kan werken natuurlijk. Misschien is MPC met die swing ook wel de gouden combi.
 
Als je een nog dikkere kick wilt hebben als de originele 808, dan moet je de Boss DR-55 proberen.
Daar kan je met een hele simpele mod (1 pot meter) de kick langer maken, tot volledige zelf oscillatie met extra vervorming.

En de TR-606 is ook niet slecht.



Maar wil je nieuw, dan zijn de nieuwe roland kastjes prima (tr6s tr8 enz.)
De Behringer klinkt ook echt goed.
Er is dus heel veel keuze.
 
Bedankt. Zal die eens opzoeken.
Het is het kleine broertje van de TR-8S. Als je hem als 'main' drumcomputer gaat gebruiken en graag wat meer realtime controls en tracks hebt, is de TR-8S imo wel een betere keuze dan de TR-6S. Verder zijn ze qua sounds en opties hetzelfde, maar de TR-6S is iets beperkter. Maar op de tweedehands markt is de 8S ook ongeveer 2x zo duur (€500-€550 meestal). Ik heb de 6S vooral voor 'erbij' omdat ik x0x geluiden meestal gebruik als side dish en niet als hoofdgerecht.
 
Hier een vertaalde versie van een Yocto 808, Behringer RD8 en TR808


For me there is no question: the Roland TR-808 is and remains unbeaten in terms of sound.

In comparison, the Behringer RD-8 sounds less lively, more static, and lacks some of the dynamics that both the TR-808 and Yocto produce. At least the Yocto tested here also sounds thinner and less balanced than the real TR-808.

Roland's original 808 has a certain solidity and liveliness that is almost reminiscent of a drummer. The instruments themselves sound finer and more detailed, almost acoustic, more HiFi and crisper than the clones, especially than the RD-8.

The RD-8 cannot replace the TR-808 in terms of sound. Whether it is still a great studio and live playing tool and tool, and what it can do more than the original, we will soon examine in the detailed RD-8 test.
 
Back
Top