Halion Samples & Jamming

=XTRECIST=

Signal Overload
Lid sinds
13 december 2002
Berichten
1.853
Locatie
Almere
Hoi & Help! Ik krijg het volgende niet voor elkaar:

Cubase 12 Pro
Halion 7 Sonic
Akai MPK 3 Mini

Ik wil in Cubase met eigen samples jammen via Halion & Akai Pads. Ik krijg in Halion wel de browser tevoorschijn, maar hoe krijg ik die samples loaded? Ik kan ze nergens slepen zodat het wordt geladen. En komen die samples per MIDI kanaal of op 1, zodat je een (wel zo handige) Drum Track krijgt?
Als ik de Akai kenbaar maak in Cubase, krijg je onderin het Config overzicht waar je je pads etc kunt toewijzen. Hoe link ik deze dan per track/sample aan Halion?

Alvast bedankt!
 
Hoi & Help! Ik krijg het volgende niet voor elkaar:

Cubase 12 Pro
Halion 7 Sonic
Akai MPK 3 Mini

Ik wil in Cubase met eigen samples jammen via Halion & Akai Pads. Ik krijg in Halion wel de browser tevoorschijn, maar hoe krijg ik die samples loaded? Ik kan ze nergens slepen zodat het wordt geladen. En komen die samples per MIDI kanaal of op 1, zodat je een (wel zo handige) Drum Track krijgt?
Als ik de Akai kenbaar maak in Cubase, krijg je onderin het Config overzicht waar je je pads etc kunt toewijzen. Hoe link ik deze dan per track/sample aan Halion?

Alvast bedankt!
Halion Sonic is geen sampler. Je hebt de volledige Halion 7 nodig om je eigen samples in te laden.

Heb je Groove Agent SE nog niet geprobeerd?
 
Thanks, dat verklaart het! Ik heb vroegâh wel met eigen samples gewerkt in Halion. Zal wel een andere versie geweest zijn dan zoals het nu werkt.

Enig advies qua softsampler voor bovenstaand setup? Of kan ik de interne Cubase Sampler functie hiervoor gebruiken?
 
Thanks, dat verklaart het!

Enig advies qua softsampler voor bovenstaand setup? Of kan ik de interne Cubase Sampler functie hiervoor gebruiken?
Om 1 sample over het hele keyboard te spreiden (dus geen multisamples): Sampler channel.
Drumkits: Groove Agent SE (die is best wel uitgebreid, met filters, envelopes, effecten, trigger opties, etc.....)

Ze kunnen beide ook loops slicen. En groove agent SE kan ook 1 sample over een aantal pads pitchen.
Als je echt multisamples wil maken, evt. met velocity layers, kan je best naar Halion 7 (volledig) kijken - of een goedkoper alternatief (bvb. TAL Sampler).
 
Thanks hiervoor!

Ik denk dat ik voor het laatst Halion heb gebruikt meer dan 15 jaar geleden is.
 
Back
Top