Iemand met heel veel last van GAS op MP.. (hopelijk niemand van hier 😂)

Misschien niet passend bij dit dradje maar ik heb eens zaken gedaan met een verkoper die me niet vertrouwde omdat ik tijdens het twede contact mijn voornaam in plaats van Akikaze gebruikte. Toen de sfeer op MP grimmig werd, schreef ik:"Laten we helemaal opnieuw beginnen en net doen of we elkaar voor het eerst schrijven". Uiteindelijk heeft hij me een nette Lexicon PCM-91 geleverd na er een nieuwe batterij in te hebben gesoldeerd.

Ik heb andersom eens een keer iets via MP (een roland sampler) aan een Pool verkocht. Ik vraag die man zn adres, alles ging goed, geld netjes binnen, track en trace. Pakje kwam goed aan op het door hem doorgegeven adres, een postkantoor. So far so good. Alleen bleek dat die vent niet zn volledige naam opgegeven had (Kuba is schijnbaar een afkorting in Polen voor Jakub, weet ik dat... haha). Hij had schijnbaar heel veel gezeik bij t postkantoor in Polen omdat de naam op het pakketje niet overeenkwam met z'n ID en toen heb ik op extreem laag tempo en idioot simpel steenkolen Engels en Duits een Poolse postbeambte te woord gestaan en de situatie uitgelegd, waarna hij z'n pakje uiteindelijk toch meekreeg. God wat was die koper dankbaar haha. Was toen totaal bizar, maar achteraf heel komisch haha.

Andere kant van Marktplaats: ik verkoop een meubelstuk. Altijd als mensen bieden stuur ik een berichtje dat ik over hun bod nadenk en dat ik ze op de hoogte houd. Die koper telkens met paar euro boven t laatste bod bieden. Vind ik altijd sneu, maar goed, ik wil de beste prijs als k iets verkoop en als dat de prijs opdrijft prima. Uiteindelijk werd ie overboden met een tientje en ging ie zwaar over de zeik toen ik niet zijn bod geaccepteerd had. Gelijk geblockt. Ik heb een jong gezin en de tijden zijn duur zat, geen tijd en zin in dit geneuzel.
 
Met een (beetje aanvaardbare) paar euro's boven het hoogste bod bieden is op zich prima, dat heet dan opbieden zoals in een veiling. Dan moet betreffende persoon er natuurlijk ook wel tegen kunnen dat een ander dat ook doet en hij dus wel eens overboden kan worden. :)
 
Met een (beetje aanvaardbare) paar euro's boven het hoogste bod bieden is op zich prima, dat heet dan opbieden zoals in een veiling. Dan moet betreffende persoon er natuurlijk ook wel tegen kunnen dat een ander dat ook doet en hij dus wel eens overboden kan worden. :)

Dat dus.
 
Andere kant van Marktplaats: ik verkoop een meubelstuk. Altijd als mensen bieden stuur ik een berichtje dat ik over hun bod nadenk en dat ik ze op de hoogte houd. Die koper telkens met paar euro boven t laatste bod bieden. Vind ik altijd sneu, maar goed, ik wil de beste prijs als k iets verkoop en als dat de prijs opdrijft prima. Uiteindelijk werd ie overboden met een tientje en ging ie zwaar over de zeik toen ik niet zijn bod geaccepteerd had. Gelijk geblockt. Ik heb een jong gezin en de tijden zijn duur zat, geen tijd en zin in dit geneuzel.
Met een (beetje aanvaardbare) paar euro's boven het hoogste bod bieden is op zich prima, dat heet dan opbieden zoals in een veiling. Dan moet betreffende persoon er natuurlijk ook wel tegen kunnen dat een ander dat ook doet en hij dus wel eens overboden kan worden.
Ik laat meestal niet bieden maar stel een prijs vast die naar mijn idee redelijk is en vermeld er soms dan bij dat mensen een bieding kunnen doen maar wel in de buurt van de vraagprijs en als er dan toch een idote bieding komt dan reageer ik niet.
Maar het valt me wel op dat toch vaak mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, als ik zelf iets koop op mp dan bied ik altijd een reëele prijs als ik het echt wil of betaal ik de prijs die mensen willen hebben.

Indertijd dat ik aan meubelmaken deed dan was het belachelijk wat mensen soms wilden betalen voor iets wat handgemaakt was terwijl wat planken hardhout al aan de prijs waren en dan de bewerking op dure machines en de uurtjes nog en dan 50 euro voor een mooi tafeltje wilden betalen, die mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd maar hebben ook geen idee hoeveel werk er in zit denk ik.
Ik kocht een keer een klok met mooi snijwerk op het hout uit de art deco periode, daar stond bieden bij en ik belde die man en vroeg of ie al een bod had gehad en hij zei 25 euro, ik heb 'm 125 euro geboden en de deal was gemaakt, 25 euro dat was echt een belediging voor zoiets moois.
 
Laatst gewijzigd:
Ik bied ook reëel en zo heb ik onlangs een Take 5 en een Apple Mac Studio gescoord. Ik leg ook uit waarop ik mijn bod baseer. Sommige verkopers doen dan spontaan iets extra's. Zo kreeg ik met de Take 5 een lift naar het station en bij de Mac een Apple Magic Keyboard met Touch ID cadeau.
 
de echte vraag is.. heeft hij hem nu gekocht? :dubbel:
Neen, helemaal onderaan staat dat hij de verkoper adviseert om een potje vaseline te kopen , de gitaar ermee in te smeren en hem in z’n ( de verkopers) kont te steken …

Weet niet of hij er vervolgens paars uitkwam 🙄
 
Back
Top