Schroeven

De schroeven en ringetjes zijn in huis. Maar nu ik overal ringetjes onder aan het zetten ben valt mij het volgende op: in het verticale deel van mijn rack gaat het zonder problemen, maar in het wat vlakkere deel pakken de schroeven de moeren niet meer. Echter als ik het rack schuin houd zodat dat ook het wat vlakkere deel verticaal komt te staan dan kan ik de schroefjes er wel weer in draaien. Is dit een bekend verschijnsel? En komt dat doordat de moeren in het vlakkere deel de neiging hebben te diep in de rails weg te zakken?
 
Je gebruikt 2.5 mm moertjes toch? Misschien dat die glijstrip voor 3 mm is, de moertjes daarvoor zullen wat groter zijn waardoor je wel precies in het midden/schroefgaat van de moer uitkomt?
Wet van Behoud Van Ellende is ook van toepassing in Euroland.
 
Heb net even getest en de moer kan in de glijstrip op en neer bewogen worden, dus ook buiten het bereik van een schroef wegzakken als de schroef wat aan de korte kant is. Verschijnsel verklaard! Gelukkig ben ik niet van plan mijn modules vaak te vervangen of te herschikken, dus zo erg is het niet.
 
Back
Top