Cassette bandjes

Ytse

༼ つ ◕_◕ ༽つ
Lid sinds
16 december 2003
Berichten
3.110
Locatie
Rotterdam
Advies gevraagd. Welke cassette bandjes kopen jullie voor de volgende zaken? Welke voor een clean opname, voor creatief gebruik en voor je cassette multitracker? Bandjes zijn flink duur geworden.
 
Vanuit mijn eigen ervaring maar wel op vroeger gebaseerd waren Maxell XL2-S en TDK SA-X erg goede cassettes voor schone opnames, Maxell XL2-S was m'n favoriet.
Maxell wordt nog steeds verkocht, 5 pack voor 70 euro maar voor TDK SA-X vraagt men 35 euro voor een C90 (90 min) ze verkopen nog wel de SA zag ik, is net iets minder maar wel oké,die kost 15 euro
Het is idd aan de prijs, ik kocht vroeger een doos van 10 stuks voor een kleine honderd gulden maar dat is wel zo'n 40 jaar terug dus als je inflatie en gulden/euro correctie meeneemt dan zijn die Maxells nog wel redelijk in prijs.
 
Zoek gewoon orgineel oude nieuw verpakte, komen voorbij voor pakweg 3 a 5 euro op fb. Ik gebruik al zolang ik zakgeld heb maxell. 60 min is dikker, zei men destijds dus ’beter’
of t zo is, geen idee maar waarom niet he
 
Voor kwalitatief goeie: TDK SA-X, heb een jaar of wat terug 2 koffertjes met zo'n 72 stuks gekocht voor zo'n 100 Euro.
Voor Lo-Fi: Type 1 van de kringloopwinkel.
 
Koop dan ook die tweedehands tandenborstel om de koppen zo nu en dan te poetsen.

Of een wattenstaafje met 95/99 alcohol, en af en toe demagnetiseren.

Zelf heb ik een paar pakketen aan tapes in bulk van MP gekocht, wel bespeeld, maar voor mijn doeleinden is dat prima.

Heel toevallig gisteren een leuke film op netflix gezien over een paar broers die in Italie van de jaren 80 een tape imperium hebben opgebouwd:
 
metal bandjes zijn voor mij het best om bv een master op te nemen.
gewone type 1 voor geklooi en lofi.
Aangezien metal heel duur is is chrome ok als alternatief.
Als je je tapedeck de snelheid kan aanpassen heb je een hoop meer opties kwa kwaliteit
 
Back
Top