Exponentiële kostenstijging webhosting?

Scooter knows best.. :D



Maar het blijft 'n beetje 'n loterij met die bedrijven.. Ik ben iig blij dat ik die reclames niet meer zie en hoor.. dat kost klauwen met geld en dat moet je ook betalen als klant.
 
Zo nu en dan wisselen van webhost kan je serieus geld besparen.

Maar als je daar slecht in thuis bent kost je dat dagen werk, uitzoekerij en gedoe, en daar maken de grote jongens onder de webhosts nu misbruik van door stelselmatig andere webhosting bedrijven op te kopen en vervolgens de prijzen omhoog te gooien. Mensen die dachten dat ze met hun oude webhost goed zaten zullen dan vaak van ellende ook die veel hogere prijzen maar betalen omdat een overstap zelf ze te veel tijd, geld en en moeite zou kosten.
 
Voor de bandwebsite gebruiken we One.com.

Was altijd prima, totdat ze een tijdje terug 'slim' bezig gingen door 't basis-pakket op te heffen en alleen iets duurders aan te bieden met extra dingen die je allemaal niet nodig hebt.
 
Als je gewoon een simpele website wilt hosten is vimexx een prima partij, niet te duur, goed stabiel.

Bij tenten als strato wordt je erin gelokt voor heel weinig, en t jaar erop blijkt t toch ineens een stuk meer te zijn.

Hosting en domeinnamen is vorig jaar met zo’n 30% gestegen mede door het energie gedoe, dus het is allemaal wel duurder geworden!
 
Maar als je daar slecht in thuis bent kost je dat dagen werk, uitzoekerij en gedoe, en daar maken de grote jongens onder de webhosts nu misbruik van door stelselmatig andere webhosting bedrijven op te kopen en vervolgens de prijzen omhoog te gooien. Mensen die dachten dat ze met hun oude webhost goed zaten zullen dan vaak van ellende ook die veel hogere prijzen maar betalen omdat een overstap zelf ze te veel tijd, geld en en moeite zou kosten.
Dat is doorgaans de prijs die je betaalt voor prijsvechters in de hosting markt.
 
Simpele statische website gewoon iets zoals github of gitlab pages gebruiken, en dan domeinnaam aan hangen, betaal je enkel je domeinnaam (12 euro ofzo per jaar).
 
Sta me toe hier even een ander maar verwant topic erin te fietsen:

Band is stichting, dus zakelijke rekening. Ook die kosten ontploffen (aanhouden v rekening en niet al te veel transacties). En de nodige bijkomende kosten doordat bank (ING) die witwasonderzoekskosten maar bijft opvoeren.

Lang verhaal kort: iemand een tip voor een basic zakelijke bankrekening zonder fratsen en niet onnodig duur?

(heb na rondkijken zelf nog geen echt veel beter alternatief gevonden) Dank! :halleluja
 
Mijn GDPR popup service is op 1 jaar van gratis naar 480eur/jaar gegaan. Dus. 15 minuten later had ik een andere gratis.

Onze hosting is gelukkig niet te gek gestegen de afgelopen jaren.
 
Back
Top