Dawesome Abyss voor $29

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.485
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
Dawesome Abyss, welbekend, nu voor $29 bij audio deluxe;

 
Abyss blijft een goeie synth, echter ben ik wel een beetje teleurgesteld in Dawesome. Ik weet nog dat we bij Novum op KVR een hele waslijst met feature requests hadden opgesomd en dat de ontwikkelaar daar heel blij mee was en de indruk gaf dat hij echt bezig was met updates, maar bijna een jaar later zitten we op versie 1.08, waarbij er een aantal versies zijn overgeslagen, en dit alleen maar kleine fixes waren, Novum heeft zoveel meer potentie maar Dawesome kwam liever een half jaar later met een nieuwe synth "KULT". Ik hoop dat ze nog bezig zijn met updates voor Kult en Novum, voor Abyss hadden ze wel wat mooie toevoegingen in een latere update namelijk.
 
Ha, ik had alleen nog de demo. Toch een mooie synth, die kleuren en het ontwerp, en goed voor texturen, pads of wat dan ook. Novum had ik al wel, nu ook deze...merci.
 
Inclusief de sadà-patches? Was dat deze?

nee.. dat was KULT...

Abyss blijft een goeie synth, echter ben ik wel een beetje teleurgesteld in Dawesome. Ik weet nog dat we bij Novum op KVR een hele waslijst met feature requests hadden opgesomd en dat de ontwikkelaar daar heel blij mee was en de indruk gaf dat hij echt bezig was met updates, maar bijna een jaar later zitten we op versie 1.08, waarbij er een aantal versies zijn overgeslagen, en dit alleen maar kleine fixes waren, Novum heeft zoveel meer potentie maar Dawesome kwam liever een half jaar later met een nieuwe synth "KULT". Ik hoop dat ze nog bezig zijn met updates voor Kult en Novum, voor Abyss hadden ze wel wat mooie toevoegingen in een latere update namelijk.

wat waren de FRs? ik had er ook een aantal. een direkte e-mail naar

peter@dawesomemusic.com

zal zeker werken. en met de opmerkingen die je hier maakt. ik heb hetzelfde gevoel.

er komt juist eerder een nieuwe plugin uit, Dawesome LOVE, die ik al voor een track gebruikt heb. daar zitten dan wel weer presets van mij bij.

ik kan wel wat sluiers wegnemen; peter heeft de ontwikkeling en testers/sounddesigners meer gestroomlijnd.

de oudere, om het zo te noemen, plugins hebben daar hun aandacht.

ik zelf probeer Novum, wat meer aandacht geven in die gestroomlijnde omgeving...

dit even als een terzijde, dat er wel degelijk aandacht blijft en zeker komt voor de plugins die al zijn uitgekomen.

ik weet dat peter niet echt meer een overzicht heeft over de FRs, soms zijn de omstandigheden van 1 persoons brand, zo dat, nou ja.

ik blijf eigenlik in herhaling, hij heeft iig een betere opzet nu, en reageert altijd uitgebreid, zo ook in e-mails.

en zelf, ga ik er nog achteraan.

maar terug naar Abyss, voor $29, een synth met talloze mogelikheden. ik blijf m gebruiken.

huh taggen werkt niet, ja soms gebeurt dat. @Jason31 , ha nu wel, ik wil ook wel wat overbrengen van wat jij belangrijk vind, maar misschien rechtstreekse e-mail werkt beter.

(een hele uitweiding, maar de Dawesome synths, gebruik ik vaak, ik ben zeker, ook Abyss, heb ik in het begin toen ie uitkwam, heel wat zaken aangegeven, die allemaal erin zijn verwerkt, ook grote bug is er uit gehaald. Novum veel minder. met KULT, sja veel meer.. ze zijn voor mijn belangrijke synths.)
 
wat waren de FRs? ik had er ook een aantal. een direkte e-mail naar
Ik had zelf vooral pitch lock op mijn verlanglijstje staan voor Novum, maar ook 1 knopje om al die oranje knopjes uit of aan te zetten, hoewel ik dit gedeeltelijk heb opgelost door ze allemaal uit te zetten en als default preset te saven in Bitwig, maar er waren nog meer goeie ideeen van medeforummers

er komt juist eerder een nieuwe plugin uit, Dawesome LOVE, die ik al voor een track gebruikt heb. daar zitten dan wel weer presets van mij bij.
Ik ben hier dan wel weer erg benieuwd naar, maar toch vind ik het jammer dat de aandacht weer op een nieuwe plugin ligt.

Overigens ben ik verder ook heel blij met wat ze gemaakt hebben, Novum gebruik ik in iedere track wel, vooral om een goeie drone of texture te maken, hoewel ik daar ook wel vaak Spacecraft voor gebruik. Abyss en Kult gebruik ik minder vaak in tracks, maar dat komt meer omdat de stijl van mijn tracks niet altijd bij deze synths past, neemt niet weg dat ik ze regelmatig op start maar dan puur om te gaan sound designen.
 
maar toch vind ik het jammer dat de aandacht weer op een nieuwe plugin ligt.
Als developer is het vaak juist leuker om met nieuwe zaken bezig te zijn. Onderhoud van bestaand spul is veel minder uitdagend. Dat merk je bij Dawesome nu dus ook.
 
Als developer is het vaak juist leuker om met nieuwe zaken bezig te zijn. Onderhoud van bestaand spul is veel minder uitdagend. Dat merk je bij Dawesome nu dus ook.

klopt, maar er komt wel een update aan voor KULT, b.v. en sommige zaken zullen zeker ook naar Novum komen, daarvan, neem ik aan. Abyss werkt net wat anders...

zoals al gezegd; peter blijft zéer responsief, zelfs op kleine dingen reageert hij uitgebreid.

en heb al unlinker FR toegevoegd, for Novum. maar ik begrijp denk ik niet wat een Pitch Lock is..... @Jason31 , ja natuurlik, goed vandaag is mijn hoofd meer een wolk, dan....

o ja Dawesome LOVE:



het is meer een soort tussendoor projekt, en zal volgens mij niet prijzig zijn, integendeel...
 
maar ik begrijp denk ik niet wat een Pitch Lock is....
ik bedoel hiermee eigenlijk dat je bij 1 of meerdere layers de pitch uit kan zetten, zodat die altijd op 1 key blijft spelen, en dan andere layers gewoon wel kunnen spelen.

o ja Dawesome LOVE:
ziet er ook heel stoer uit, ik neem aan dat dit een fx plugin is? Het lijkt een soort tantra maar dan in Dawesome stijl klopt dat? Mooi dat jij weer presets ervoor mag maken!
 
Dawesome Abyss, welbekend, nu voor $29 bij audio deluxe;

Thanks voor de tip! Ik heb 'm binnengehaald...
 
Back
Top