Ableton - Kick layer loopt uit fase

User87

Nieuwkomer
Lid sinds
29 oktober 2018
Berichten
18
Als ik een analyser op mijn 2 kicks die ik layer zet lijkt de fase bij elke tel een kleine beetje op te schuiven.. Iemand een verklaring hiervoor?
Ongeacht latency zou deze toch gewoon elke keer op hetzelfde moment moeten spelen?

Geen hardware, gewoon 2 simpele simplers die een sample spelen.. Heb ook geprobeerd de analyzer voor de effecten te plaatsen maar blijft het zelfde.

sorry voor de herrie 8)
 

Attachments

  • img_1119 (720p).mp4
    4 MB
Ik heb geen verklaring, maar het makkelijkste wat je kan doen is je twee kick layers resamplen naar een nieuwe track. Dan kies je degene die goed in fase is en goed klinkt. Kan je gewoon met 1 goede sample verder.
 
Via midi heb je altijd een paar ms jitter, hierdoor zullen ze nooit 100% precies op elkaar spelen, dus de samples direct in je DAW zetten idd.
 
Ik heb geen verklaring, maar het makkelijkste wat je kan doen is je twee kick layers resamplen naar een nieuwe track. Dan kies je degene die goed in fase is en goed klinkt. Kan je gewoon met 1 goede sample verder.
Ja goed idee! Ben alleen altijd heel huiverig met dingen bouncen, blijf altijd tot in eindigheid door tweaken. Maar zojuist nog een keer gekeken en nu lijkt de fase wel gewoon strak te zijn.. Geen idee waar het aan lag.
 
Ben alleen altijd heel huiverig met dingen bouncen, blijf altijd tot in eindigheid door tweaken

Kan ook bevrijdend werken!
 
Back
Top