Kaas!

Vandaag Morbier op de kop getikt. Lekker: de zachte smaak van jonge kaas, met een lichte toets van witte schimmel.
 
Ik hou niet van kaas, op enkele uitzonderingen na. Deze uitzonderingen zijn kaas op pizza, kaas op tosti, kaas op kaas-uienbrood achtige toestanden of op een hamburger. Gemeenschappelijke factor: gesmolten (geweest). En wat snippers parmazan oid op carpaccio vind ik wel lekker. En Boursin en dat soort kruidenkaasjes, maar dat lijkt eigenlijk niet echt op kaas. Maar kaas uit het vuistjes of schimmelkazen of op de boterham is een gruwel voor mij. Vandaar mijn oorverdovende afwezigheid in deze draad - tot dusver.
 
@Nap

Eigenlijk houd je dus wel van kaas, maar alleen in een bijrol om iets anders nog lekkerder te maken. :D8)
 
Ik denk dat het tijd wordt voor een worst-topic.

Wat houd je tegen? Ik ga voor boerenmetworst. :D

Ik overwoog een paar dagen geleden nog om een topic te starten over het netjes afscheuren van vershoudfolie, maar dat wilde ik dit forum niet aandoen... 8o)
 
Ik denk dat het tijd wordt voor een worst-topic.

Ja... 8~

Huls-Groninger-metworst-110g.png
 
Mijn worstpost is nog in concept, maar ondertussen:

Een 74-jarige man uit Italië is maandagochtend dood aangetroffen, nadat zo'n 25.000 kazen boven op hem waren gevallen. Een plank brak af, waardoor de kazen van 40 kilo naar beneden kwamen.
De schappen in de schuur van een kaasmakerij in de Noord-Italiaanse regio Lombardije stortten zondagavond in. De kaasmaker verwerkte daar de Italiaanse kaas grana padano.
Volgens lokale media kwamen zo'n twintig brandweerlieden ter plaatse om hem te helpen. Zij moesten de kazen en planken met de hand verplaatsen. Dat duurde ongeveer twaalf uur. Maandagochtend werd de man dood aangetroffen onder de kazen.
Vanwege de grote hoeveelheid en het gewicht van de kazen werd de kans al klein geacht dat hij nog levend teruggevonden zou worden. Waardoor het schap is ingestort, is nog onduidelijk.

 
Zoiets zal met worst niet snel gebeuren idd, in ieder geval wegen die meestal geen 40 kilo per stuk.
 
Zoiets zal met worst niet snel gebeuren idd, in ieder geval wegen die meestal geen 40 kilo per stuk.
Nou ja, daar zitten weer hele andere gevaren :D

Sausage factory worker is killed after being sucked headfirst into a meat-mixing machine and suffocating in Philippines​

  • GRAPHIC CONTENT
  • Jomar Junco, 18, had been working at the factory in Iloilo City for two weeks
  • He was using mixing machine around 7.30am Saturday when his arm got caught
  • Machine pulled him into the mechanism where it is believed he suffocated
  • Coworkers saw Jomar's legs sticking out and tried to save him, but it was too late

De foto bij het artikel is ook zeker de moeite, maar gezien het mogelijk controversiële karakter zal ik die hier niet plaatsen:
 
Je zou bijna vegetarisch worden, maar dan zal je zien dat je aangevallen wordt door een vleesetende plant..
 
Je zou bijna vegetarisch worden, maar dan zal je zien dat je aangevallen wordt door een vleesetende plant..

Loonwerker komt om het leven in maaidorser​

In België is een 52-jarige man uit Hamme in Tielt-Winge overleden bij een ongeval met een maaidorser die maïs oogstte. De loonwerker verloor vermoedelijk het evenwicht toen hij de maaibek van de machine aan het schoonmaken was, meldt Vilt.be.
Incidenten met machines maakten de voorbije 2 jaar de meeste dodelijke slachtoffers in de Belgische land- en tuinbouwsector.
Het ongeluk gebeurde op een veld in de Statiestraat in het Vlaams-Brabantse Tielt-Winge. Het slachtoffer is eigenaar van Aannemingen Windey, een loonbedrijf uit Hamme. De man werd meegesleurd in de machine.

 
Back
Top