Hoe maak ik deze sound? "robot" van nacht & nebel

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.788
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik heb de studio gegoogled en ze hadden een yamaha cs15 en een SH2 maar ik kom net op die sound met mijn cs15 en sh 101 (kan uiteraard aan mij liggen haha)
drums is t probleem niet, ik zoek de synth(s) en hoe je die 'dunne' klank krijgt.
En welk effect zit er op? ?iks uit hun studio is ouder dan 1984 en de single is van 1981 dus kan ik niet opzoeken.

 
Juist. Ik dacht ook n smalle puls. En resonantie. Maar ik geraak er echt niet zomaar :)

Vraag me ook af welk fx er is gebruikt. Ik hoor soms ook wat modulatie met wat laag. Trage lfo.
 
Je had al gezien dat de studio "ACE Studio' was en de eigenaar is Frank Van Bogaert: Biography
De man weet wat een synthesizer is en wellicht weet hij ook het antwoord op jouw vraag. Ik zou hem gewoon een berichtje sturen.

Ik ken Frank vooral van zijn ambient muziek die ik ontdekte via Front Page - Groove Unlimited

Frank was destijds de toetsenist bij 1000 Ohm die vooral bekend waren met A.G.N.E.S: een echte Belpop classic.
 
Cool. Ik probeer dat eens. Ik woonde paar jaar geleden vlakbij de studio, ik wandelde er voorbij als ik de hond ging uitlaten, beseffende wat voor goud daar allemaal is opgenomen.
Die tijd is voorbij: de studio verhuisde recent naar Wallonië, blijkbaar.
 
Back
Top