ProgHead's Modular

Ja - het gaat net. Moet alleen nog even een keuze voor de laatste twee of drie modules maken. De comparator, het handmatig instelbare filter en de gelijkrichter.
 
Je kunt verlengkabels in je strip pluggen maar dan zou je even moeten rekenenen kwa verbruik per module als je dat leuk vind?
 
Je kunt verlengkabels in je strip pluggen maar dan zou je even moeten rekenenen kwa verbruik per module als je dat leuk vind?

Nee - ik moet mij sowieso ergens een grens stellen, en het makkelijkste is om de case die grens te laten bepalen. Dat is bovendien het veiligste. De powerkabeltjes zitten elkaar nu al in de weg, en dat zou nog erger worden als ik met een kunstgreep meer aansluitpunten toevoeg.

Grote patches met veel modules doe ik dan wel met software.
 
Dat lijkt me heel verstandig maar de fysieke case beperking is relatief kwa verdeling module hp en max case hp.
je hebt je maximale hp en dat is een prachtige grens.

Je voeding, aantal modules en hun verbruik berekenen is sowieso geen slecht idee.
 
Toen ik de case kocht zei de vorige eigenaar dat de voeding ruim genoeg was en dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Daarom ga ik ervan uit dat er niets aan de hand is zolang ik niet meer modules in prik dan er aansluitpunten zijn. Ik wil deze zaak ook onderhand afronden, zodat ik weer eens wat kan onderzoeken en experimenteren. Als gezegd heb ik daar eigenlijk al genoeg voor, mijn analoge computer in Eurorack vorm moet alleen nog even op een bevredigende manier worden afgerond.
 
Er staat vast op de voeding hoeveel mA de voeding geeft bij -12V en +12V. Bij ModularGrid kun je makkelijk vinden hoeveel mA een module trekt. En dan maar optellen en aftrekken, dat lukt jou wel.
 
Bescheiden opschalen blijft een optie natuurlijk.
Screenshot 2024-05-11 at 18.19.01.png
 
Wat ik zeker nog wil aanschaffen is:

Make Noise - Maths 20HP
Mannequins (Whimsical Reps) - Cold Mac 8HP
Nonlinearcircuits (Ian Fritz) – Hypster 12HP
Snazzy fx – Dreamboat (of Kitty Eyes) 6HP

Dat kan nog wel met minder: één chaos module is genoeg, en dat wordt de Hypster van Nonlinearcircuits (Ian Fritz).
 
Eerst eens even de hond uitlaten, dat helpt vaak bij moeilijke afwegingen.

PS Vanavond is er een flinke kans om ook hier in Nederland het noorderlicht te zien. Ben benieuwd!!
 
Die Cold Mac vragen ze nog steeds belachelijke prijzen voor.. laagste wat ik gezien heb was iets van 370,- nu staat er 1 op reverb rond 500,- :/
 
Dat filter is het lastigste te vinden, ik heb daar al vaker naar gezocht. Het moet een heel simpel gebufferd 6dB/octaaf LPF zijn (eventueel in combinatie met een 6dB/octaaf HPF), maar beide zonder CV-aansturing of resonance. Er mag wel een knop op zitten voor de keuze van de kantelfrequentie.
 
Die Cold Mac vragen ze nog steeds belachelijke prijzen voor.. laagste wat ik gezien heb was iets van 370,- nu staat er 1 op reverb rond 500,- :/

Ja vervelend - maar ik vind het nu eenmaal een heel interessante module. Voorlopig zal die plaats in mijn case gezien de prijs voor de Cold Mac dan ook wel leeg blijven.
 
Dat filter is het lastigste te vinden, ik heb daar al vaker naar gezocht. Het moet een heel simpel gebufferd 6dB/octaaf LPF zijn (eventueel in combinatie met een 6dB/octaaf HPF), maar beide zonder CV-aansturing of resonance. Er mag wel een knop op zitten voor de keuze van de kantelfrequentie.

Kan zijn dat dit toch de uitzondering is die je zelf moet maken? Een geluk dat het een gemakkelijke is.
 
Ja - ik kan het schema zo uit mijn hoofd tekenen. Maar om er wat moois van te maken moet je gouden handjes hebben...
 
Ja vervelend - maar ik vind het nu eenmaal een heel interessante module. Voorlopig zal die plaats in mijn case gezien de prijs voor de Cold Mac dan ook wel leeg blijven.
Wat ik niet snap zoals de Cold Mac en bijvoorbeeld rabbit elephant lpg dat ze gewoon voor normale prijzen verkocht worden en dan stoppen ze ermee maar de vraag blijft :/
 
Ja - ik kan het schema zo uit mijn hoofd tekenen. Maar om er wat moois van te maken moet je gouden handjes hebben...

Ach, het circuit is zo simpel, iemand die ervaring heeft met zelfbouw van Eurorack-modules wil je vast wel helpen. Moet hier op het forum te vinden zijn. :)
 
Back
Top