String synths / ensembles

Overigens heeft Dr. Böhm in de jaren 70 hun versie op de markt gebracht en dit betrof wat ik begrepen heb zelfbouwkits.
Alle onderdelen van een ooit werkende Bohm heb ik nog liggen gratis voor de fanaat. Ik vemoed dat die kapot is gegaan vanwege van 220 naar 250 volt nu ondertussen. In NoordHolland zit er ergens een reparateur voor. Zelf heb ik er geen tijd voor.
>>Inderdaad destijds voor die brakke Siel gestaan. Toch maar niet gekocht.
 
Bedoel je een kapotte dr bohm string ding? Daar wil ik me wel aan wagen! Een compleet dr bohm orgel ga ik niet in huis halen. :)
 
Als het geluid van een stringsynth (polyfone VCA) wat doorlekt als je geen toetsen speelt, is dat dan een gevalletje recappen? Focussen op de voeding, of alles?
 
En aangezien string synths seventies wondertjes zijn, zitten ze ook vol met dubieuze 70's tantaal caps. Dus is het dan slim om de elco's én de tantaals te vervangen? Dat wordt dan een indrukwekkend boodschappenlijstje. Ik lees heel tegenstrijdige dingen over hoe (on)betrouwbaar die dingen nu eigenlijk zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Als het geluid van een stringsynth (polyfone VCA) wat doorlekt als je geen toetsen speelt, is dat dan een gevalletje recappen? Focussen op de voeding, of alles?
Recappen, enkel voeding
Doorlekken is mogelijk afregel probleem
 
Back
Top