Zoek een oplossing om met je telefoon video's te maken. Lees: statief / houder

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.808
Locatie
Streek rond Herentals - België
Iemand en tip hoe je je telefoon kan gebruiken op een statief om video's te maken?
Ik heb een statiefje 3 poot en daar zit bovenaan stukje schroefdraad. Moet zo zijn dat de telefoon voorzien kan worden van voeding en uiteraard audio signaal. Dus beetje stevig en verstelbaar fixeren. Dat doe ik via een iRig 2 - ik ben heel koppig en heb dus nog steeds een telefoon(tje) met minijack.
 
Neem een Manfrotto MClamp, die zijn stevig en van aluminium, kost een 12euro ofzo. Er bestaan ook andere, maar ontwijk liever plastic.
Verder hangt het nog van je statiefkop af... Zit de schroefdraad rechtstreeks op de kolom of heb je een balhoofd om je telefoon waterpas te zetten? Wil je vloeiende bewegingen maken dan heb je een video kop nodig...​
 
Ik heb voor weinig een phone clamp gekocht.
Die heeft aan de onderkant schroefdraad en dat past (voor zover ik weet) op de gangbare foto / video statieven.
Dit is een voorbeeld : https://www.kamera-express.nl/manfrotto-smartphone-clamp
Dat zou voldoende moeten zijn.
Voor het aansluiten van stroom en audio blijft de onderkant (ik hoop dat je daar je aansluiting hebt zitten) vrij. Anders is het even zoeken naar de juiste 'plek' in de clamp, maar ook dat gaat lukken (ze zijn erg sterk en houden hem ook goed vast als hij niet in het midden zit).
Qua opnemen van audio + extern geluid hangt het af van het os waar je op zit. iOS doet daar best moeilijk over (dat kan enkel met betaalde 3rd party apps)
 
ik heb die manfrotto besteld bij thomann met enkele synth dust covers. Dank heren.
Ik had nog geen problemen met video opname in combi met die iRig2 - ik test altijd even levels in de opname app van ios zelf, en hou voldoende 'reserve' tegen oversturen.
 
Back
Top