Goede muziekdocu's en reportages op YouTube?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.678
Locatie
Zwolle
YouTube stelde me gisteren de reportage 'De eerste gabber' over Multigroove voor. Die kende ik nog niet en ik heb er enorm van genoten πŸ‘

Nu ben ik benieuwd of jullie meer van dit soort reportages kennen. Geen tutorials of vlogs, maar echt goede documentaires of reportages over elektronische muziek. Dan zet ik die op mijn lijstje. Het lijkt me trouwens sowieso leuk om daar een plekje op SF voor te hebben, Kijktips of zoiets πŸ‘



P.S. Ik zie pas nu dat Noisey een serie is. Dan kan ik in elk geval daarmee vooruit πŸ˜€
 
Docu over de begintijd van sampling.. de oude garde artiesten over zeik want 'het is het jatten van hun muziek!!!'.

 
Een interessante docu van o.a Leo Blokhuis over het ontstaan van de elektronische muziek. Het dekt zeker niet de volledige lading, maar er zitten hele leuke interviews bij.
Dit is de eerste van dit lijstje die ik ken, inderdaad leuk om te zien. Blokhuis wist alleen wel weinig van onderwerp om het echt diepgang te geven. Maar nog steeds interessant en lekker enthousiast πŸ˜€
 
Oja, mooie gelegenheid om een paar van m'n huidige favouriete artiesten even te pluggen. :D

Chelsea Wolfe :luv:



Kort maar leuk, Brutus:



Niet helemaal elektronische muziek, maar ik kleur soms ff buiten de lijntjes... ;)
 
Ongetwijfeld allang door iedere synthforumer gezien, maar ik noem hem toch nog even; Planet Elektro uit 2018:
https://www.npo3.nl/planet-elektro/24-11-2018/VPWON_1295478
Een interessante docu van o.a Leo Blokhuis over het ontstaan van de elektronische muziek. Het dekt zeker niet de volledige lading, maar er zitten hele leuke interviews bij.
Grappig, ik ga hem weer eens terug kijken, wat ik me er van herinner is de kromme tenen ergernis dat die Leo er eigenlijk gewoon niets van snapt en er ook niets van moet hebben en dat daardoor juist de interessante mensen te kort aan het woord komen en de niet zo belangrijken veel te lang.
 
Geen docu, maar de film Berlin Calling met Paul Kalkbrenner in de hoofdrol vond ik ook erg vermakelijk.
 
Back
Top