Solid State Hard Disk in Yamaha A3000 + Kurzweil K2500RS?

Takegawa

Ouwe rot
Lid sinds
14 februari 2015
Berichten
1.017
Iedereen zit waarschijnlijk buiten met dit fantastische weer, maar toch maar een shot :)

Ik zou graag de interne Hard Drive in m'n A3000 vervangen voor een Solid State exemplaar. Heeft iemand dit al eens gedaan, is dit uberhapt een optie, welke onderdelen heb je dan gebruikt en zijn daar aanpassingen voor nodig? Ik begrijp dat je daar een Floppie drive emulator voor kan gebruiken, maar ik zou het graag intern oplossen zodat de buitenzijde origineel blijft.

Ben benieuwd!

Ps, zelfde vraag geldt ook voor m'n Kurzweil K2500RS
 
Ja dit is mogelijk via een scsi2sd adapter, zowel voor de A3000 als de Kurzweil K2500RS, ik heb er zelf geen ervaring mee maar op het Forum zijn er een aantal leden die weten hoe je je deze adapter moet installeren, YouTube zijn er ook een aantal voorbeelden.
 
Over de kurzweil kan ik weinig zeggen, maar de A3000 heeft toch alleen scsi en geen IDE? Dan lijkt het me een redelijk onhandig iets om op 1 of andere manier van scsi naar ssd te moeten converteren...

De A4000 heeft wel ide en daar kan iig een interne cf card reader in. Volgens mij dezelfde als ook in mijn mpc2000xl zit, van de conrad ad 25 eu. (maar daar heb je weinig aan met een A3k)
 
Ja dit is mogelijk via een scsi2sd adapter, zowel voor de A3000 als de Kurzweil K2500RS, ik heb er zelf geen ervaring mee maar op het Forum zijn er een aantal leden die weten hoe je je deze adapter moet installeren, YouTube zijn er ook een aantal voorbeelden.
Ach ja natuurlijk, ff niet aan gedacht
 
Lees wel eerst FF de specs op de Yamaha website: Internal hard disk drives compatible with the A3000 - Yamaha - United States