Solid State Hard Disk in Yamaha A3000 + Kurzweil K2500RS?

Takegawa

Ouwe rot
Lid sinds
14 februari 2015
Berichten
1.017
Iedereen zit waarschijnlijk buiten met dit fantastische weer, maar toch maar een shot :)

Ik zou graag de interne Hard Drive in m'n A3000 vervangen voor een Solid State exemplaar. Heeft iemand dit al eens gedaan, is dit uberhapt een optie, welke onderdelen heb je dan gebruikt en zijn daar aanpassingen voor nodig? Ik begrijp dat je daar een Floppie drive emulator voor kan gebruiken, maar ik zou het graag intern oplossen zodat de buitenzijde origineel blijft.

Ben benieuwd!

Ps, zelfde vraag geldt ook voor m'n Kurzweil K2500RS
 
Ja dit is mogelijk via een scsi2sd adapter, zowel voor de A3000 als de Kurzweil K2500RS, ik heb er zelf geen ervaring mee maar op het Forum zijn er een aantal leden die weten hoe je je deze adapter moet installeren, YouTube zijn er ook een aantal voorbeelden.
 
Over de kurzweil kan ik weinig zeggen, maar de A3000 heeft toch alleen scsi en geen IDE? Dan lijkt het me een redelijk onhandig iets om op 1 of andere manier van scsi naar ssd te moeten converteren...

De A4000 heeft wel ide en daar kan iig een interne cf card reader in. Volgens mij dezelfde als ook in mijn mpc2000xl zit, van de conrad ad 25 eu. (maar daar heb je weinig aan met een A3k)
 
Ja dit is mogelijk via een scsi2sd adapter, zowel voor de A3000 als de Kurzweil K2500RS, ik heb er zelf geen ervaring mee maar op het Forum zijn er een aantal leden die weten hoe je je deze adapter moet installeren, YouTube zijn er ook een aantal voorbeelden.
Ach ja natuurlijk, ff niet aan gedacht
 
Lees wel eerst FF de specs op de Yamaha website: Internal hard disk drives compatible with the A3000 - Yamaha - United States

Ik heb in het verleden ook een schijf en een zipdrive in mijn a4000 gezet, maar die oude sampler bakjes kunnen grote schijven niet adresseren. Als je dus een 256gb ssd in je a3000 zet, ziet hij maar 8gb. Beetje zonde van het geld en de drive. Om die reden heb ik er nu gewoon een oude 20GB HDD in.

Ik weet niet hoe het zit met die scsi2sd adapter. Wellicht kan het daarmee wel. Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Hier nog een draadje op gearspace: yamaha A5000 / A4000 (?) IDE CF without scsi success - Gearspace.com
 
'K heb al jaren een CF-Scsi drive, maar nog niet zo lang een scsi rack op reverb gekocht,
De sysquest drive en cdrom is eruit gehaald,
en met een scsi cable van 2 meter of zo, is dat nu toch wel proper voor de Kurzwiel K2661

Maar dat gaat zoeken worden en enkele honderen euro's,,,

M'n scsi cf drive kwam van een verkoper die een ganse stock had, mss een eigen website ook ??
maar da's al 15 jaar geleden, en was al lang geleden gestopt


Da's een 'PCD scsi drive' of zo ? En wel nog via een PCMCIA CF adapter, want de ander LUN's worden niet herkend
De snelheid van dit type is wel goed,, die andere PCD drive is veel trager, k heb nog geen Scsi-SD drives gehad
 
Ik heb het geprobeerd met een SCSI2SD in mijn A3000 maar zonder succes helaas. Mocht je in de buurt wonen (Haarlem - als je verder weg woont maar de reis desondanks wilt maken mag dat natuurlijk ook) mag je wel uitproberen of jij hem in de jouwe wel aan de praat krijgt (en zo ja mag je 'm ook overnemen).
 
de SCSI SD drive werkt voor de K2661, maar slechts één partitie van 2GB,
was geen 100 euro totaal, er kwamen 20 euro douane kosten bij, was binnen de 2 dagen in huis,
k denk dat ze bijna niks meer te doen hebben door de Brexit


De W-30 vind 'm niet,, ook niet de met de cf image, en die heeft ene goeie USB voeding nodig, anders brand de led niet
 
Ik heb kaart lezers op de scsi bus

K2600SCSI.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Egres, wat voor merk en type card lezers zijn dat ??
Ik kan het niet zien, omdat ze zwart zijn (gemaakt)

Of howww, die kende ik nog ni:
Ze zijn van Synthplus (Scott Bray).

Ze zijn niet zwart gemaakt ,het is een volledig metalen industrieel design,pcmcia,met adapter,lekker pro,daarom ik ze gekocht heb,helaas heeft hij ze niet meer,hj heeft ze nu met USB slot in plastic behuizing units.
 
okey, tja, idd, daar vind ik zo goed als niks meer over, maar 't is wel proper in de Krz

Die Scsi SD drives bij amigakit zijn mss nog steeds een tijdje te koop
 
aan ja, deze vond ik wel, ja 't is vrijdag,,, okey, merci,,
 
Ik ben zelf bezig om een scsi2sd variant in een ESI2000 sampler in te bouwen, heb nu bijna alles om dit te gaan doen.
Dit gekocht bij een Spaanse winkel (EU prijzen - Paypal betaling) en product naam is ZuluScsi.
ZuluSCSI v1-1 - SCSI to SD adapter - AMIGAstore.eu
 
Back
Top