Akai MPC Live / One / X / Keys thread

Maar sample CDs moest je samplen
Je had (hebt?) toch ook sample CD's specifiek in Akai format? Ik heb ze nooit gehad, maar ging er een beetje vanuit dat je dan ook al direct de keygroupen had enzo als je die inlaad. Ik had bij mijn S2000 iig wel wat diskettes met sounds waarbij dat het geval was.
 
Dat waren meer de soundlabraries op CD denk ik. Sample CDs waren bedoeld voor eenieder met welke sampler (hard en soft) dan ook. Misschien dat sommige extra data hadden?
 
Je had sample CD's met enkel audio (bv van Zero-G of Time & Space).... dus daar moest je via je de input van je sampler van samplen.. Je had ook sample data CD's, met kant en klare programs. In S-1000 format, of in E-mu format etc... Die waren aardig prijzig, een paar honderd gulden per CD....
 
Maar dat noem ik geen sample cd. Dus ;-)

Maar conclusie: Akai expansions zijn ontzettend value for money? :D

Maar zijn er ook expansions die hele orkesten doen? Weer het niet. De huidige mpc kunnen wel vanalles met keyranges en (velocity) layers iig.

De autosampler is ook bruut. Keyrange instellen, samples per hoeveel keys, welke verlocity layers en hij gaat via midi voor je aan de slag.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb tot nu toe getest met een X18 van Behringer (perfect!). En een Edirol M16DX. Ook goed.

ohw.. als je een USB audio device selecteert is de interne audio uitgeschakeld. ;)

Er is niet zoveel keuze qua geschikte geluidskaarten. Sommigen doen het niet. Ik heb een MX1 van Roland bv, unexpected error.. waarschijnlijk iets met de sample clock (die op de MX1 zelf geselecteerd is). Class compliant kan de MPC zelf de sampleclock instellen? De MX1 is wel te selecteren als audiodevice dus.. maar je krijg een error..

Dan zijn er nog de vele geluidskaarten die via computer app bestuurd moeten worden (volume, panning, gain etc.. voor direct monitoring) daar kom je niet bij vanaf de MPC natuurlijk. Natuurlijk kun je de ingagen en uitgangen wel toewijzen maar je zit met een lichte latency.. en sowieso heb je dat met een computer ook. Een MPC of Force gaat echt geen wonderen verrichten en op 1 á 2ms latency zitten.. een digi mixer of een DSP processing dinges zit al op 3 á 4 ms.
Ik vind het voor een MPC ONE echt een uitkomst.. toegewezen kanalen onthoudt ie ook. Hopelijk komt de Discstream uit de Force ook voor de MPC.:)

Ik kan bevestigen dat de Zoom U-24 ook werkt op de MPC one. Zowel audio als midi. :okdan:
(er staat er 1 te koop hier op mp :eureka:)
De oude bekende midiinterface AMT8 overigens ook. :)
 
Extra argument om een Keys aan te schaffen:
86A2506F-FB62-4795-857B-E50964556540.jpeg

De hele bundel kost iets van 500 dollar.
 
Dus dan krijg je Playstation account sharing?

Ik was eigenlijk alleen geïnteresseerd in de op 4 maar ik vind het zo wel prima eigenlijk.
 
Blij dat ik de mpc alweer een tijdje geleden verkocht heb. Omslachtig gedoe en die plugins klinken helemaal niet zo goed.
Ik hou het bij mijn nieuwe m1 macbook met ableton wat betreft daw/sequencing.
Ook weer voor de 3e x een Elektron apparaat geprobeerd omdat zo fantatstisch sequencer.. etc. Wat een ellende weer. Ook weg.
Gewoon ableton met wel hardware synths en drums maar dat moeilijke gedoe omdat sequencen op een computer niet meer hip is daar begin ik niet maar aan :)
 
Ik was eigenlijk alleen geïnteresseerd in de op 4 maar ik vind het zo wel prima eigenlijk.
Vind ik inderdaad ook de enige interessante, maar niet voor de prijs die ze er voor vragen.

die plugins klinken helemaal niet zo goed.
Ik vind ze prima klinken om een basis neer te zetten. Dat ik later de sounds vervang door andere/betere is wel waarschijnlijk. Maar je kunt er echt prima geluiden uit toveren. Toen de nieuwe MPC's uitkwamen was een interne synth voor mij niet echt een gemis maar had 'm wel vollediger gemaakt. Een paar updates later werd mijn wens al vervuld. Sowieso een hoop extra gekregen na aankoop, ik ben nog steeds dik tevreden met m'n apparaatjes.
 
Back
Top