Bax service

showroom model



Het zou voor een webshop die de dingen anders wil doen een idee zijn. Bij aankoop krijg je eerst een "showroom-model" die je naar hartelust kunt uitproberen. Bevalt het niet, ding retour en geld weer terug. Bevalt het wel, ding retour en je krijgt vervolgens een nieuw exemplaar. Meer CO2 door het extra verzenden, maar we zagen dat dat wel meeviel. Je kunt op die manier wel iets doen aan het economische aspect van waardevermindering. Dat laatste mag ook in het voordeel uitpakken van de koper, die krijgt wat korting zodat het goedkoper is dan elders. En ter compensatie dat je wellicht soms even moet wachten op een "showroom-model" die beschikbaar is.
 
Kudo's voor het meedenken naar een oplossing. Daar hebben we meer aan dan aan cynische gedachten dat het allemaal toch geen zin zou hebben. Veranderingen op macro niveau zijn niet makkelijk te bewerkstelligen, toch wel degelijk noodzakelijk om deze wereld leefbaar te houden op de langere termijn.

Maar dan nog, dat kopen op zicht en het retourzenden, ik blijf het vreemd vinden.

Vroeger ging je naar een winkel toe, al was het aan de andere kant van het land bij wijze van spreken en daar kon je dan in de winkel iets testen, en na een adviesgesprek, artikelen lezen in magazines en verschillende nachtjes er over slapen, besloot ik dan tot een aankoop.

Nooit heb ik iets terug gebracht naar een winkel, en het was echt niet zo dat ieder apparaat perfect was wat ik kocht. Je had de eventuele gebreken of beperkingen maar te accepteren. 2e hands verkopen, dat deed ik, na een tijdje dan.

Maar nu, omdat je online kan kopen en dus niet een apparaat test mag je dat dus thuis doen, ook al is het je eigen keus om niet maar een winkel te gaan om daar te testen. Dat je geen tijd hebt daarvoor of dat het te ver zou zijn is geen argument, dat was vroeger niet anders.

Dus nu lees ik regelmatig dat iemand een apparaat op de laatste dag zo'n beetje gaat retourneren omdat ie toch nog iets heeft ontdekt wat niet helemaal 100% naar wens was en dan gaat zijn aankoop retour.

Ik vind het niet normaal. Er is altijd wel iets, als het apparaat niet kapot is, zie ik geen reden om het terug te sturen als ik het gekocht heb. Als ik het koop weet ik al genoeg, er is genoeg info online te vinden en wat ik nog niet weet zal geen reden zijn voor een retourzending.

Maarja. Het is de wet, dus het mag, maar wie dit verzonnen heeft... Ze kunnen het overigens net zo goed niet doen, vroeger hadden we het er voor over om iets zelf te testen en ons te verdiepen in een aankoop, waarom nu niet meer?
 
Maar het gaat hier niet over Bax of synthesizers of luchtvervuiling :)

Het is de algemene regel die ik merkwaardig vind door voor de hand liggende toestanden die veroorzaakt worden.

Je bent als verkoper altijd gezeikt doordat de koper beschermd is in magnitudes die veel te hoog zijn.

De regulatie zou nooit zo extreem zijn geweest als alle verkopers eerlijke mensen zouden zijn. Dus vanuit die gedachte zou je kunnen stellen dat boontje om zijn loontje komt :)
 
Maar nu, omdat je online kan kopen en dus niet een apparaat test mag je dat dus thuis doen, ook al is het je eigen keus om niet maar een winkel te gaan om daar te testen. Dat je geen tijd hebt daarvoor of dat het te ver zou zijn is geen argument, dat was vroeger niet anders.

Als ik het koop weet ik al genoeg, er is genoeg info online te vinden en wat ik nog niet weet zal geen reden zijn voor een retourzending.

Nou ja, dat was vroeger wel anders. Hier in de dichtstbijzijnde wat grotere plaats had je twee muziekzaken, nu is dat nul.

We moeten wel uitgaan van de huidige situatie. Stel je wil een bepaalde synth, die is niet redelijk dichtbij te verkrijgen, dus ga je online. Je leest reviews, kijkt video's, maar dat geeft je niet alles wat je wil weten. Of moet voelen. Toetsen bijvoorbeeld, iedereen kan online roepen dat het een fantastisch keybed heeft, maar het ding komt aan het bevalt helemaal niet. Dan moet het gewoon retour kunnen.
 
Maar je kan toch nog steeds naar Keymusic Sint-Niklaas om 100 synthesizers te proberen? Of naar Gamemania om games en consoles te checken? Of naar Van den Borre om een 200” flat screen smart TV te bekijken? Of naar een kledingzaak om ondergoed tussen je billen te trekken?

Als je een exotische synth wil die je enkel in Griekenland kan kopen, dan wordt het moeilijker. Maar die regeling moet dan met de fabrikant getroffen worden. Maar Bax, van den borre, H&M en andere verdelers… Ga er gwn langs
 
Maar je kan toch nog steeds naar ...

Om het even bij synths en aanverwante dingen te houden, ik moet zo ongeveer een kwart tank aan benzine verbruiken om heen en weer te rijden naar de dichtstbijzijnde zaak waar ze een beetje keuze hebben. Niet zo gek dat ik dan online ga kijken, denk ik zo.

Voor andere dingen is het soms inderdaad niet onmiddellijk noodzaak om het online te kopen. Wat ik online koop is meestal dan ook wat niet redelijk in de buurt is te verkrijgen.
 
Nee sorry kijk; je kan moelijk eisen dat je een gehele webshop bij u thuis kan uitproberen omdat je geen petrol wil kopen.

Maar het kàn wel :) Dus laat u eens goed gaan! Want de gekke regel bestaat.
 
Laatst gewijzigd:
Alle synthesizers die ik kocht waren al B stock of tweedehands in een muziek winkel.
Ze zagen er niet afgeragd uit maar ze werkten wel goed en daar ging het mij om.
Bij Verspuy nu Bax Rotterdam moest ik er altijd flink op toeleggen als ik iets de andere dag kwam terugbrengen.
Want dan kreeg ik m`n geld niet terug.
Wel een tegoedbon kon je krijgen.
Een groot voordeel was dat de spullen die ze tweedehands verkochten ook behoorlijk goedkoop waren.
Dat ging ook zo bij Feedback in Rotterdam (nu keymusic) En bij Saris (bestaat al lang niet meer) mocht je alles uitproberen in de winkel.
Zelfs bij Tandy Rotterdam verkochten ze synthesizers maar die dingen vertrouwde ik niet.
 
In mijn jonge jaren zat er in de omgeving alleen maar een norse muziekhandelaar met vooral gitaren en trompetten die achterin 3 stoffige incourante begeleidingskeyboards had staan met als belangrijkste functie dat er een houder op zat voor bladmuziek. En wat statige pianozaken waar je vooral werd weggekeken als je er niet uit zag als conservatoriumstudent. Synthesizers waren er überhaupt zelden tot nooit te vinden. Dus sja. De situatie is niet voor iedereen hetzelfde. Daarnaast is in een winkel uitproberen vaak ook niet optimaal en leer je een instrument pas echt kennen als je er een tijdje in alle rust mee bezig bent. Dat gezegd hebbende orienteer ik me van tevoren altijd goed, als het mogelijk is uitproberen of in elk geval specs uitzoeken wat voor keybed erin zit etc. Ik retourneer dan ook vrijwel nooit iets.
 
Ik zeg maar een ding, restocking fee voor al die retouren, niet alleen voor instrumenten maar ook voor zalando enzo. Als je geen keuze kan maken, moet je gewooon je geld op je rekening laten staan en niet lekker egoistisch zijn. Zolang dit soort dingen nog kunnen neem ik het hele klimaatverhaal niet serieus, immers, dit zou het eerste zijn om te temperen. Net zoals al die gratis shit (lees plastic troep) die je krijgt bij sommige ketens en dan gelijk de prullenbak ingaan. Wat een grondstof verspilling allemaal.

Liever niet. Ik heb bij Bax, Tonecontrol en Thomann inmiddels 32 synths en drummachines gekocht en weer teruggestuurd. Eerst natuurlijk wel via AKAIs auto-sampler ze elk binnen een maand helemaal leeggetrokken. :okdan:
 
Als het er is, maak er dan in voorkomende gevallen gebruik van. Naja.. dat is natuurlijk ook gewoon wat er gebeurt. En als zoiets wordt overvraagd, wordt het vanzelf weer aangepast. Dat geldt zowel zo'n kopen-op-afstand regeling als de bredere service van bedrijven zoals Bax. Die bedrijven blijven anticiperen en zich aanpassen ten aanzien van dat waar consumenten mee te paaien zijn en wat ze bereid zijn te pikken. Ik heb de indruk dat Bax dat spelletje tot nu toe best goed beheerst.

Hint: probeer een beetje aan het topic te blijven denken. Het is komkommertijd, maar toch.. :mega:
 
Liever niet. Ik heb bij Bax, Tonecontrol en Thomann inmiddels 32 synths en drummachines gekocht en weer teruggestuurd. Eerst natuurlijk wel via AKAIs auto-sampler ze elk binnen een maand helemaal leeggetrokken. :okdan:
samplepacks van maken en verkopen, dan ben je helemaal de man
 
samplepacks van maken en verkopen, dan ben je helemaal de man
Onze vriend BlackEyed is op feestjes te herkennen aan een geel label
label.JPG

8)
 
lol ik ze mijn nieuwe synht al verschijnen met een verzegelde filter frq cut off potentiometer
 
lol ik ze mijn nieuwe synht al verschijnen met een verzegelde filter frq cut off potentiometer
 
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. 23-9 bij Bax een Soundcraft UI24R besteld. Hij was daar ongeveer even duur (€975,-) als bij andere winkels, maar bijna als enige winkel geen voorraad (levertijd 5 weken). Maar met dank aan @ferbose voor de tip in het kortings-draadje voor 7% vond ik het wel de moeite om toch maar daar te bestellen. Scheelt toch weer een paar tientjes. Wat schetst mijn verbazing: vanmorgen een pakbon gekregen en er is weer voorraad. Ze hebben wel meteen de prijs verhoogd naar €1085,-. Ik heb 'm nu dus 175,- goedkoper, niet slecht! De variabele Bax-tijdmeting werkt heeeeeeel soms dus ook in je voordeel.
 
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. 23-9 bij Bax een Soundcraft UI24R besteld. Hij was daar ongeveer even duur (€975,-) als bij andere winkels, maar bijna als enige winkel geen voorraad (levertijd 5 weken). Maar met dank aan @ferbose voor de tip in het kortings-draadje voor 7% vond ik het wel de moeite om toch maar daar te bestellen. Scheelt toch weer een paar tientjes. Wat schetst mijn verbazing: vanmorgen een pakbon gekregen en er is weer voorraad. Ze hebben wel meteen de prijs verhoogd naar €1085,-. Ik heb 'm nu dus 175,- goedkoper, niet slecht! De variabele Bax-tijdmeting werkt heeeeeeel soms dus ook in je voordeel.
Dat is zeker niet slecht! :okdan:

Zoiets had ik laatst ook bij Bax met een Moog Subsequent 37. De levertijd stond heel lang op tig weken en toen toch maar een pre-order geplaastst. Uiteindelijk werd hij binnen 2 weken geleverd en is er nooit 'bestelbare' voorraad geweest. Soms loont het wel om te pre-orderen, als er dan een klein beetje voorraad binnen komt sta je vooraan in de rij.
 
Mijn laatste 3 aankopen bij Thomann bevatte allemaal beduimbelde en beschadigde b-stock verkocht als A stock
Ik kan ze nu gewoon niet meer vertrouwen dat wanneer ik nieuw bestel ik ook nieuw krijg
nu weer een opzetrack voor K&M Omega, moet in parts geschoven in karton verpakt zijn. De mijne compleet geassembleerd, bestoft, beKRAST met een lullig stukje golfkarton ertussen. OM TE JANKEN. Zijn we in het Thomann tempo ook weer 2 weken verder voordat ik hopelijk een nieuwe A stock heb.
hiervan ga je toch geen nieuwe Oberheim x8 opzetten? Ik koop al meer dan 10 jaar bij Thomann, maar het laatste jaar is het echt goed mis daar met QC

HET IS TOCH GEEN F#CKING KRINGLOOP WINKEL?!?
 

Attachments

  • 24A151A9-ACA0-433E-BE68-2058388CE9C2.jpeg
    24A151A9-ACA0-433E-BE68-2058388CE9C2.jpeg
    202,6 KB · Bekeken: 107
  • 9B76BC56-99E8-40A0-9BEB-CE2A1DA7C22D.jpeg
    9B76BC56-99E8-40A0-9BEB-CE2A1DA7C22D.jpeg
    200,9 KB · Bekeken: 105
  • E400ED40-40B0-4A09-B538-06A6740448CA.jpeg
    E400ED40-40B0-4A09-B538-06A6740448CA.jpeg
    172,4 KB · Bekeken: 107
  • C5029584-455A-4075-B572-925E94AE6A48.jpeg
    C5029584-455A-4075-B572-925E94AE6A48.jpeg
    121 KB · Bekeken: 109
  • F5757BAB-6AB5-4BFB-BADB-F26068A20DEB.jpeg
    F5757BAB-6AB5-4BFB-BADB-F26068A20DEB.jpeg
    207,1 KB · Bekeken: 108
  • 38B97D94-64D2-407F-8656-EED428D89E30.jpeg
    38B97D94-64D2-407F-8656-EED428D89E30.jpeg
    150,1 KB · Bekeken: 107
  • 70108608-F9C3-43B3-B4DA-DBCBD79DCA22.jpeg
    70108608-F9C3-43B3-B4DA-DBCBD79DCA22.jpeg
    177,2 KB · Bekeken: 104
Laatst gewijzigd:
Back
Top