Roland SH-101 is gewoon een van de leukste monosynths.

De originele SH 101 folder (4 pagina's) Front:
 

Attachments

  • sh101 original 1.jpg
    sh101 original 1.jpg
    34 KB · Bekeken: 141
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik heb een rode gehad met modgrip
Ik kreeg hem met pijn en moeite kwijt voor 400 euro
En echt alles zat er bij zelfs de gitaarband als nieuw

Raar man! Als ik dat geweten had...
 
Hier de recensie uit de Music Maker. Er staat me iets van bij, dat ik ooit eerder op het forum Music Maker scans heb gezien, maar ik weet niet zeker of deze er ook bij zaten. Ze zijn net leesbaar in deze resolutie.
Hier pagina 1
 

Attachments

  • musicmaker pag1.jpg
    musicmaker pag1.jpg
    131,8 KB · Bekeken: 139
Origineel geplaatst door sander
Haal die JP8000 eens snel uit dat rijtje!
Ik zou er snel Jupiter of Juno van maken.

Alleen Jupiter dan...

De Juno 6/60/106 zijn zwaar overschat qua sound en mogelijkheden!
 
Origineel geplaatst door crx303
Die 101 is leuk maar een NL kan vrijwel alles wat die 101 ook kan :D

dat klopt, alleen is het geluid niet hetzelfde ;)
 
hoe ironisch:

ROLAND, we design the future

en gelijk hadden ze, hun bakkies hebben de wereld van elektronische muziek door elkaar geschud
 
Origineel geplaatst door Bass
Alleen Jupiter dan...

De Juno 6/60/106 zijn zwaar overschat qua sound en mogelijkheden!
Absoluut waar, net als de SH-101 trouwens. Maar aan de andere kant: als iemand zich prettig voelt met zo'n synthesizer en er de juiste inspiratie van krijgt, dan doet zo'n synth toch prima z'n werk en dan komen er toch weer goede dingen uit. "Iets hebben" met een muziekinstrument zit 'm niet altijd in de kwaliteit, het is juist heel vaak een bepaald gevoel, dat je bij zo'n apparaat krijgt en dat kan ik me bij die vintage Roland-synths wel heel goed voorstellen, omdat ze altijd zo heerlijk intuïtief en daardoor dus vlot te programmeren zijn (ook door hun simpelheid overigens).
 
De juno is 1 van de meeste gebruikte synths. Altijd is er wel wat bruikbaars uit te halen en wat je eruit haalt klinkt gewoon goed. Oftewel een top synth van Roland.
 
Origineel geplaatst door sander
De juno is 1 van de meeste gebruikte synths. Altijd is er wel wat bruikbaars uit te halen en wat je eruit haalt klinkt gewoon goed. Oftewel een top synth van Roland.

Ja, da's gewoon waar. Ik wil ook echt niet beweren, dat ze niet goed zouden zijn. De manier, waarop ze bejubeld worden (en dan heb ik het nog niet eens over die TB303 met dat speelgoed-geluid) vind ik alleen zwaar overdreven.
 
Origineel geplaatst door rvooh
en waarom geen mc-202? dan heb je nog een leuke sequencer erbij en ze verschillen niet zo

De MC-202 lijkt misschien uiterlijk op de SH-101, wat geluid betreft zeer zeker niet. Heb veel met allebei gewerkt en ze dus ook vaak in een rechtstreekse vergelijking tegenover elkaar gezet. De SH-101 klinkt veel voller dan de MC-202.
 
John aquaviva! Deze 101 is nu in mijn bezit! Heerlijk bakkie!;)
 

Attachments

  • johnplays101.jpg
    johnplays101.jpg
    13,5 KB · Bekeken: 130
Back
Top