Yamaha CS1X te koop gevraagd

Status
Please reply by conversation.

De Baron

Ingeburgerd
Lid sinds
22 juli 2017
Berichten
68
Locatie
Oegstgeest
Ben op zoek naar een complete Yamaha CS1X met adapter etc.
Richtprijs is 100,- euro.

Met vriendelijke groet,
Lukas
 
Ik heb het gezien. Ik heb ze ook een bericht gestuurd. Misschien vindt men mijn bod van 100 euro te laag, want ik kreeg geen reactie. Dat is echter wel een redelijk voorstel volgens mij. Ik heb vaker CS1X-en voorbij zien komen voor 100 euro. :)

Maar goed, geen haast joh. Komt wel. Bedankt voor de tip.

Mvg,
Lukas
 
Hopelijk heeft de verkopen een grote stokageplaats want aan die prijs zal dat nodig zijn :).
Al moet ik opletten met wat ik schrijf want de laatste keer dat ik dat stuurde naar een verkoper kreeg ik een bericht terug dat hij nogmaals ging ejaculeren over die synth die te koop stond (aan een wel zeer hoge verkoopsprijs).
Je kan dus wel stellen dat hij er best wel een speciale band mee had:D.
 
Laten we ervan uitgaan dat er in het zuidelijke Vlaanderen andere prijzen gelden. :D
Ik wens de verkoper daar heel veel succes bij...
Ik ben van mening dat Steve daar een realistisch beeld van schetst.
 
Waarom zoek je niet naar een CS2x? Meer 20mb waverom ipv 4.5 en dubbele polyfonie.. en vaak voor minder geld te vinden.. :)
 
Ik zou toch echt op zoek blijven gaan naar een CS1x en niet voor de CS2x gaan.
Ondanks de extra ROM vond ik het geluid van de CS2s veel minder dan dienvan de CS1x.

Het geluid van de CS1x is veel ruwer en heeft mijns inziens meer karakter dan de CS2x.
Daarnaast is de CS1x meer op dance gericht en de CS2x meer op conventionele instrumenten.

De CS2x is bij vrij snel weer de deur uit gegaan, maar de CS1x blijft net als de AN1x.

Wat de prijs betreft moet je gewoon geduld en geluk hebben.
Mij lijkt met de huidige prijs ontwikkeling € 150,- het maximum.
 
Laten we ervan uitgaan dat er in het zuidelijke Vlaanderen andere prijzen gelden.
Ik wens de verkoper daar heel veel succes bij...
Ik ben van mening dat Steve daar een realistisch beeld van schetst.

Zullen we allemaal een bod doen? Ik ben begonnen ;)
 
De arpeggiator van de CS2x stuurt ook midi uit, die van de CS1x niet
Verder kan de CS2x alle klanken laden die in de CS1x geladen/gemaakt werden.
De CS2x heeft dubbel zoveel preset en user patches dan de CS1x
Ik heb ze allebei en ze gaan nooit meer weg. Van zodra je van de presets wegblijft zijn het heel fijne synths die je met een editor helemaal naar je hand kan zetten.
Ze gaan doorgaans 120-150 euro voor de CS1x en 150-180 euro voor de CS2x
Ik heb wel enkele jaren geleden 200 euro betaald voor een CS1x maar die was mint en met originele softcase, alle boeken en originele diskettes :-))
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top