• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

//ZELDZAAM// CASIO RZ-1+ (plus: PA-DECODER) / CASIO DZ-1

wieter

Nieuwkomer
Lid sinds
28 mei 2010
Berichten
5
CASIO RZ-1+ (plus: PA-DECODER) / CASIO DZ-1 (midi drum translator)

Extreem zeldzame Casio RZ-1+ in combinatie met een Casio DZ-1 te koop.
De RZ-1 in het + (plus) model is heel kort met zeer beperkt aantal gemaakt door Casio (Duitsland) in combinatie met PA-DECODER. Casio stuurde afgewerkte RZ-1s voor modificatie naar PA-DECODER, deze werden dan teruggestuurd naar Casio voor verkoop. Vergelijk het als Mercedes en AMG.
Ik heb er zelf nog nooit een originele elders te koop zien staan, ik hoor soms verhalen van mensen die al vele jaren zoeken om er eentje te kunnen bemachtigen. Door circuitbenders wordt de RZ-1 regelmatig aangepakt maar dit is compleet anders. De originele RZ-1+ is door PA-DECODER fabrieksmatig opgebouwd door op maat gemaakte, geprinte PCBs. Ook heeft de plus het extra rode led-display met de soft buttons. De PCBs hebben allemaal het geprinte logo en copyright in koper.
De RZ-1+ heeft een uitgebreid Sample-ROM waardoor hij buiten de originele sound ook Simmons / Linn drum, Latin en TR-909 soundbanks heeft. Deze Soundsets/Sample-ROM banken kunnen on the fly gewisseld worden bij een lopende sequencer.
Verder heeft de RZ-1+ natuurlijk ook alles wat de RZ-1 in huis heeft waaronder de 8 bit sampler met een heerlijk gritty geluid, 12 PCM sounds (Tom1, Tom2, Tom3, Snare, Kick, Rim, Open HH, Closed HH, Ride, Crash, Clap, Cowbell), 16 pads, midi in, midi out en midi thru.
De manual heb ik erbij als kopie, netkabel zit er ook gewoon bij. De RZ-1+ is natuurlijk helemaal functioneel, hij is thuis altijd rook- en stofvrij opgeborgen. Verder heeft hij kleine optische gebruikssporen.

Daarbuiten heb ik er ook nog een Casio DZ-1 bij, deze vind je ook al niet meer eenvoudig.. Casio had vroeger een elektronisch drumkit waarvan de DZ-1 deel uitmaakte. Zelf maakt dit toestel geen geluid, wat het doet is inkomende piezo drum triggers van drum pads (of veel meer) omzetten naar corresponderende midi-noten. Zeer leuk toestel omwille van de uitgebreide creatieve toepassingen: alles wat een audio click geeft wordt omgezet naar een overeenkomstige velocity midi noot (denk aan creatief gebruiken van piezos, sequences samenstellen met metronomen, ). Ook heeft de DZ-1 een geheugen dus laat het toe om verschillende programmas op te slagen. Omgekeerd kan het in combinatie met de RZ-1 (als trigger) gebruikt worden om volledige controle over sequences te creƫren aangezien de RZ-1 allemaal aparte outs heeft voor zijn drums. Denk aan drums insturen met de RZ-1 in de DZ-1. Die worden dan omgezet naar midi, en kunnen dan afgespeeld worden op een midi (of CV gestuurde mits midi/CV converter) synthesizer.
De originele manual is erbij, 9v adapter ook. De DZ-1 is natuurlijk helemaal functioneel, hij is thuis altijd rook- en stofvrij opgeborgen. Verder heeft hij kleine optische gebruikssporen.

Ik heb de RZ-1+ samen met de DZ-1 ook op marktplaats gezet, daar vind je wat afbeeldingen ervan (ik krijg ze niet eenvoudig hier). Op marktplaats staat er bieden van 750 euro.
 
Nog even voor de duidelijkheid, dat houdt dus in dat m'n minimumprijs 750 euro is :)
 
Back
Top