Elektron Digitakt: Eight voice digital drum computer & sampler

Beat making powerhouse

attachment.php


Compact, rugged and to the point. Digitakt is a formidable drum machine. With an astounding feature set and an exquisite digital sound engine, the stage is set for a striking encounter.
Rhythm is a fundamental part of music. Off-kilter beats, four on the floor workouts, polyrhythmic excursions all serve the same purpose. They provide musical structure and sometimes they even make us dance.
Digitakt is a new compact drum machine from Elektron. It contains all the necessary tools to make people move to the beat. A digital and highly flexible sound engine, sampling capability, a live-friendly sequencer, the means to control external MIDI gear. Round it off with a super crisp OLED screen and wonderfully tactile back-lit buttons. Done deal.
Drum machines are something of an Elektron speciality. With the Digitakt we show why.


Digitakt highlights


  • 8 internal audio tracks
  • 8 dedicated MIDI tracks
  • 1 × Multi-mode filter per audio track
  • 1 × Assignable LFO per track
  • Delay and Reverb send FX
  • Sampling capability

  • 64 MB sample memory
  • 1 GB +Drive storage
  • 2 × ¼” input & 2 × ¼” balanced output
  • 1 × High Speed USB 2.0 port
  • MIDI IN, OUT and THRU ports
  • Overbridge support
 

Attachments

  • DigitaktWeb.jpg
    DigitaktWeb.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 255
Last edited by a moderator:
ligt een beetje aan je setup
ik heb m nu aan de endorphin shuttle control hangen
dat is wel erg nijs voor die paar keer die ik dat gechekct heb

ik heb er voornamelijk nog vanuit protools mee gerommeld, maar eht huwelijk tussen endorphin en DT schijnt erg goed te zijn
 
Die endorphin is wel aan de dure kant, ik heb nu zeg maar 2 voices te beheren en wat gates , en heb ook nog een beatstep voor sequencing taken. Het idee is nu om het langzaam op te bouwen om ook nog iets te begrijpen van de mogelijkheden en dan neig ik naar een expert sleepers FH1. Dat moet voorlopig ruim voldoende zijn.

In ieder geval tot ik de basis onder de knie heb en mij daarna ga verdiepen in de extreme mogelijkheden. Het gevaar is wellicht dat ik dan alsnog bij de Shuttle control uitkom. Maar dat risico moet wellicht maar genomen worden.
 
Versie 1.08 is gereleased:

Er is nu een compressor aan boord en diverse bugfixes/verbeteringen. Uit de releasenote:

List of changes from OS 1.07 to 1.08

Improvements
-Master compressor added.
-The name of the sample loaded to a track is displayed when you press and hold [SRC] or if you are in GRID RECORDING mode and press a trig with a sample lock.
- Screensaver mode is implemented. If there is no interaction with the Digitakt for some time, then the screen intensity is automatically lowered.
- When you add a retrig, the first up/down-arrow press now only engages the retrig on/off (and does not change RATE) on the first press.

Bug fixes
- When you load a Sound to the Sound Pool, its associated sample was not loaded to the RAM, if the original sample slot was not empty in the active project.
- The last entry in the sample list was empty when viewing RAM in the Sample Manager.
- Parameter locks on lock trigs are applied additively, but only the parameter locks from the latest lock trig were reset by the following note trig.
- BPM was sometimes displayed with two decimals instead of one.
- Press-and-hold encoder turn sometimes resulted in reverse-turn on release.

Update staat hier: https://www.elektron.se/support/?connection=digitakt#resources
 
Laatst gewijzigd:
Die bugs waren er geloof ik uit ja, volgens mij sinds 1.06. Die prijs is wel hard omhoog gegaan ja, ik had er eind vorig jaar nog een nieuwe voor €560 ofzo.
 
Die bugs waren er geloof ik uit ja, volgens mij sinds 1.06. Die prijs is wel hard omhoog gegaan ja, ik had er eind vorig jaar nog een nieuwe voor €560 ofzo.

Ik had ook mazzel met een nieuwe voor 550,- :)

Maar die update moet ik nu wel een keer gaan regelen want volgens mij draai ik nog op 1.04. Die compressor erbij lijkt mij wel interessant :okdan:
 
Wat staat hier eigenlijk?
- Parameter locks on lock trigs are applied additively, but only the parameter locks from the latest lock trig were reset by the following note trig.

Ik weet wat parameter locks zijn en lock trigs.
 
Cool dat ze ook compleet nieuwe dingen nog ontwikkelen (of doorontwikkelen wat niet op tijd klaar was...). Ik hoop nog altijd op een manier om met kits te werken zoals dat ook op de rytm kan, dat zou hem voor mij vele malen fijner maken om mee te werken.

En de prijs, die staat nu gewoon op het introductie niveau, ik vond het vooral bizar dat die zo snel zo hard omlaag was gegaan.
 
Wat staat hier eigenlijk?


Ik weet wat parameter locks zijn en lock trigs.

Ik denk dat het iets te maken heeft met het maximum aantal plocks per step en welke komt te vervallen als je over het maximum heen gaat.

-edit- hoewel - ze gebruiken wel heel veel dingen door elkaar, ik word er ook niet echt wijs uit.
 
ik denk dat daar staat dat als je een trigg lock hebt, hij die waarde aanhoudt tot de volgende note trigg ipv dat ie naar de ingestelde knob stand terug gaat na de trigg lock, zoiets
 
Erg leuk spul die dt en dn. Ik heb nu twee keer een beetje mogen pielen op de digitakt. En ik zie die nog wel eens hier in huis belanden .
 
Leuk ding hoor, ik kon het met vorige Elektron kastjes niet zo vinden maar de Digitakt vind ik echt lekker werken.
 
Even wat testrondjes gedaan met de compressor, oei ernstig onder de indruk! Zelfs sidechain met een instelbare track als input en een sidechain filter! En hij klinkt ontzettend goed. Bij de rytm en octatrack compressor was het soms zoeken naar of het er wel beter van werd, maar hier is het verschil heel duidelijk. Hele snappy attack mogelijk ook. Nice!
 
Even wat testrondjes gedaan met de compressor, oei ernstig onder de indruk! Zelfs sidechain met een instelbare track als input en een sidechain filter! En hij klinkt ontzettend goed. Bij de rytm en octatrack compressor was het soms zoeken naar of het er wel beter van werd, maar hier is het verschil heel duidelijk. Hele snappy attack mogelijk ook. Nice!

Wow, goed nieuws! Ik denk dat ik de update van het weekend ga regelen. Ik moet nog even kijken hoe dat gaat maar het zal vast niet erg ingewikkeld zijn :okdan:
 
die comp is prima ja :)

ik had trouwens dat transfer niet met de DT kon verbinden op eoa manier

heb de update gewoon met C6 gedaan, ging ook prima
 
Ook de hele avond zitten testen.

Echt super dit. De DT klonk al goed, maar nu is 't einde gewoon zoek. Dit is echt de perfecte toevoeging voor m'n liveset. Wat een sound. En toffe inatellingsmogelijkheden inderdaad.

De sidechain channel wordt helaas niet gebypassed, maar alsnog is een pumping effect wel in te stellen.
 
Back
Top