DE GEKSTE de ONBEKENDSTE enz.



Misschien staat het er al op, maar dit is wat ik vroeger via folders zag van Con Brio;
een ruimte stadion met "rete snelle" 8" floppy disc. en een interne monitor!

Klik, klik, klik en play...8):okdan:
 
Ik kende alleen de ADS200 versie, deze in de video is de ADS100. Ik dacht ook dat hij Italiaans was, maar hij is Amerikaans. In ieder geval, hij zal niet snel hier staan want zelfs de locale gepensioneerde schrijnwerker kan het aantal gemaakte exemplaren nog op 1 hand tellen.
 
ETI 4600.jpg
EML Syn-Key 1500.jpg
Buchla 406.jpg


Bob-Moog-Foundation-Announces-Exhibition-of-Rare-Moog-Synthesizer-Prototype-at-Moogseum.jpg

Zo, even wat rare synths: Een ETI, een EML syn-key, een Buchla 406 en een Moog.8):okdan:
 
De V2 is gewoon een DX11 voor de Japanse markt. V2 refereerd naar een Duitse raket dus daarom werd de naam aangepast.
De V2 is ook 110v.

De DX11 is wel echt een mooie machine en degelijk gemaakt.
 
De V2 is gewoon een DX11 voor de Japanse markt. V2 refereerd naar een Duitse raket dus daarom werd de naam aangepast.
De V2 is ook 110v.

De DX11 is wel echt een mooie machine en degelijk gemaakt.
Ja, de story behind de V2 kende ik.. maar ik had em alleen nog nooit gezien in het echt.. De verkoper meldt niets over een 'n travo of 110v btw..

Ik heb 'n tijdje een V50 proberen te verkopen.. (had er twee) volgens mij minder populair dan een DX11, terwijl een V50 de dubbele polyfonie heeft.. 'n discdrive, drumcomputer en nog effects.. Volledig te editen in tegenstelling tot de YS100 en 200.
 
Uit eigen studio: Shadow SH-11. Uiterlijke duidelijk als basis een Elka ER44 maar van binnen compleet andere PCB's; 3-part multitimbraal, 3 individuele mono-outs! Vooralsnog lijkt het een one-off prototype :)
 

Attachments

  • d641f26c-44d2-4495-9561-2e9ef0058976.jpeg
    d641f26c-44d2-4495-9561-2e9ef0058976.jpeg
    85 KB · Bekeken: 89
  • af685fec-a6ac-4f3f-8a24-05d5adb23a0b.jpeg
    af685fec-a6ac-4f3f-8a24-05d5adb23a0b.jpeg
    74,9 KB · Bekeken: 99
Die had ik ook gezien op een plaatje...
dacht eerst: mhh..leuke VST...
maar het komt uit eind '70
toen dacht ik: heee, da's geen VST!
eerder 'n van de vrachtwagen gevallen synth
terwel de vrachtwagen achteruit reed...:D

Maar het een studenten synth... 'Dit is een MS 20 Korg synth'.:halleluja
 
Deze gast maakt vaak ook een van de meest rare synthesizers :

 
Ik raad iedereen met een beetje interesse in synths aan om Sam's museum in Ramsgate te bezoeken. Naast dit furbie orgel staan er veel unieke synths waar je gewoon mee aan mag prutsen. Helaas alleen op de zaterdag en zondag een paar uurtjes open, maar als je met een groep komt is er vaak wel wat te regelen.

Doet me denken: ik heb nog een stapel PCBtjes van de beste man gekocht die ik in elkaar wil solderen!
 
Back
Top