Wavelab icm Akai S3000XL

xtremelead

Ingeburgerd
Lid sinds
7 januari 2002
Berichten
41
Ik heb een vraagje.... Ik hoop dat ik hier in het juiste forum zit.

Als ik in Wavelab 3.xx een stereo sample laad vanuit mijn sampler, krijg ik alleen het linker kanaal binnen. Hoe kan dat?

Mijn sampler zit aangesloten via SCSI en ik heb de laatste ASPI layer ge"installeerd. Ik heb dit in zowel Windows 98, 2000 en XP.

Heeft iemand ditzelfde probleem, en zo ja, heb je daar een oplossing voor.

XL.
 
Haai,

Ik gebruik ook wavelab om samples naar mijn sampler te sturen. Ik doe het naar een a4000 via midi. Dus dat is inderdaad altijd mono. Maar volgens mij moet je via scsi WEL stereo kunnen versturen... Misschien moet je even de laatste upgrade patch voor wavelab downloaden? Staat op ergens op www.cubase.net

-- HanzZ
 
Het heeft ooit (in een ver verleden) namelijk gewerkt. Vraag me niet wat er veranderd is..... Als ik ook in wavelab kijk wat er in mijn sampler zit, kan ik info opvragen over een bepaalde sample. Er staat dan ook mono :confused:
 
Hmmm.... tja.... kan het ook iets heel simpels zijn? Heb je bijvoorbeeld in de tussentijd iets aan je Wavelab instellingen veranderd? Bijvoorbeeld de instellingen voor het versturen van samples naar je sampler?

... Ik probeer maar wat hoor...

-- HanzZ
 
Akai splitst stereo samples toch altijd ?

Akai splitst stereo samples toch altijd ?

Bij de S3000XL bestaan stereo samples op zich helemaal niet. Er is dan een -R en een -L sample..

Ik denk dat je dit achteraf in je sampler weer tot stereo-sample moet samenvoegen.. omdat Wavelab de SDMI (of andere combinatie van deze letters) implementatie van de S3000XL niet kent..

Dus.. links en rechts los in je sampler stoppen.. en daar tot stereo sample samenvoegen.

Via MESA gaat 't trouwens wel goed.. maar da's weer indirect.
 
Akai splitst de samples inderdaad, maar bij het "downloaden" in wavelab selecteer je gewoon de stereo samples. Je kan namelijk de mono samples niet selecteren.
In Wavelab 1.x en 2.x heeft het wel eens gewerkt. In 3 en sinds kort ook 4 (demo versie :p ) werkt het niet meer. Ik wil de nieuwere versies blijven gebruiken omdat hier zo'n mooie multitrack functie in zit. Instellingen kunnen het bijna niet zijn, zou ik zeggen.
Bovendien wordt mijn sampler gewoon ondersteund.

Ik zit er nu al ongeveer 2 jaar ( !!! ) mee te tobben, niet iedere dag natuurlijk......en sinds kort kwam ik dit forum tegen, vandaar mijn vraag hier....
 
Back
Top