SoundDiver alternatief?

ano260124

Gedeactiveerd account
Lid sinds
11 oktober 2002
Berichten
2.136
Weet iemand een SoundDiver alternatief? Emagic houdt alleen nog maar van appels (eenzijdig voedsel is niet goed, maar ja...) en ik zou toch graag mijn apparatuur in één tool willen editen.

Liefst een tool waarbij je ook zelf nieuwe add-ons kunt bouwen indien nodig.
 
ja,

dit had ik hier een tijd geleden ook al gevraagd, ik ben vooral opzoek naar iets voor mijn microwave xt, voor een andere prijs dan sounddiver

jur
 
Een alternatief zoals Sounddiver is er niet. Er zijn vaak wel instrument-specifieke editors alleen zit je dan weer met het probleem dat je straks 10 verschillende editors moet installeren.

Overigens werkt de huidige Sounddiver perfect met alle nu beschikbare Windows-versies. Verder zal het in de toekomst geen probleem zijn nieuwere synths te bedienden met dit stukje software. Wat niet is kun je zelf maken. Verder zijn de modules van synths voor zowel Mac als Windows hetzelfde.
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Een alternatief zoals Sounddiver is er niet. Er zijn vaak wel instrument-specifieke editors alleen zit je dan weer met het probleem dat je straks 10 verschillende editors moet installeren.

Overigens werkt de huidige Sounddiver perfect met alle nu beschikbare Windows-versies. Verder zal het in de toekomst geen probleem zijn nieuwere synths te bedienden met dit stukje software. Wat niet is kun je zelf maken. Verder zijn de modules van synths voor zowel Mac als Windows hetzelfde.

De huidige versie is volgens de website versie 3.0 en daar staat bij:

Requirements

Power Macintosh or better
16MB free RAM or more
System 8.6 or higher*
MIDI interface
CD ROM drive
For AutoLink: Logic Version 4 or higher

* Mac OS 9.1 recommended


Dus tja... ik zie geen Windows. Wat is dan de laatste versie die Windows ondersteunt?
 
Die angst had ik ook een beetje Mike E, maar ik heb eerst gemailed met Emagic. Verder kun je bij de updates zien dat je Windowsversies kunt downloaden. Na alles gecheckt te hebben ben ik dus overgegaan tot de bestelling. De cdrom die je krijgt kun je zowel voor Win als Mac computers gebruiken.

---
edit: ik werk met 3.0.5 in WinXP.
 
Origineel geplaatst door arnomusicman
Windows betekent toch niet meteen PC.
Er is toch ook een Windows versie voor Mac?

Of het dus op PC ook werkt, betwijfel ik.
Het beste toch nog even navragen bij Emagic zou ik zeggen.

:confused: Damn, waar hebben we het over. Ik heb het iig over de Windows van Big Uncle Bill.
En het in twijfel trekken van de werking van Sounddiver op een "PC" doe ik niet. Als je m'n vorige post leest, weet je ook waarom.
 
Origineel geplaatst door arnomusicman
Windows betekent toch niet meteen PC.
Er is toch ook een Windows versie voor Mac?

Of het dus op PC ook werkt, betwijfel ik.
Het beste toch nog even navragen bij Emagic zou ik zeggen.

Sounddiver werkt gewoon op MS windows 95/98/ME/2000/XP op een IBM compatible PC.

En in het algemeen kun je wel stellen dat Windows = PC.
Net zo als Apple = Mac. (Terwijl de macintosh al heel lang niet meer gemaakt wordt)
 
Origineel geplaatst door fuse
http://www.squest.com/Windows/MidiQuest-About.html

Dit is ook een alternatief hoor.
Hij ziet er misschien wat ranzig uit maar doet het prima hoor.

Of http://www.midiox.com/ wat meer voor midioten geschikt is. ;)

Unisyn is alleen voor Mac denk ik want Windhoos stuff is d'r niet te vinden bij MotU. (En bedankt!)


OK, dat is ook een optie. Alleen mis ik hier een aantal apparaten zoals de JoMoX AiRBase 99, de KS5 van Novation en de Akai S3000XL (deze laatste twee zitten ook niet bij SoundDiver).

Voor de Akai heb ik Milennium Pro, maar ja... dan moet ik dus weer een aparte applicatie starten om bijvoorbeeld een loopje aan te passen. Zou handiger zijn als dit dan ook binnen dezelfde applicatie zou kunnen. Ik neem aan dat het kan want de S3200 (no XL) staat er weer wel bij.

Is het moeilijk om zelf een uitbreiding te bouwen in SoundDiver of Midi Quest? Of zijn de genoemde apparaten wel ergens anders te vinden. In iedergeval niet bij de fabrikant.
 
Dat er nog niemand op het idee gekomen is om een Java versie van een editor te bouwen. Werkt op nagenoeg elke computer en met een beetje geluk is het grafisch ook nog goed op te zetten.
*fuse kijkt omschuldig om zich heen*
(wat had ik ook al weer voor een VST idee?)
 
Origineel geplaatst door Mike-E
OK, dat is ook een optie. Alleen mis ik hier een aantal apparaten zoals de JoMoX AiRBase 99, de KS5 van Novation en de Akai S3000XL (deze laatste twee zitten ook niet bij SoundDiver).

Voor de Akai heb ik Milennium Pro, maar ja... dan moet ik dus weer een aparte applicatie starten om bijvoorbeeld een loopje aan te passen. Zou handiger zijn als dit dan ook binnen dezelfde applicatie zou kunnen. Ik neem aan dat het kan want de S3200 (no XL) staat er weer wel bij.

Is het moeilijk om zelf een uitbreiding te bouwen in SoundDiver of Midi Quest? Of zijn de genoemde apparaten wel ergens anders te vinden. In iedergeval niet bij de fabrikant.

Wat je ook kan doen is op verschillende forums/fora (wat het meervoudswoord ook mag wezen) of homepages van gebruikers van die apparaten te zoeken naar de modules. En met Sounddiver kun je idd deze modules maken. Heb het zelf nog niet geprobeerd, omdat ik het nog niet zo lang heb. Maar zal er eens naar kijken. Het zal iig niet weinig werk zijn, maar misschien kun je afgeleide instrumenten aanpassen.
 
Even nog een vraagje voordat ik tot aanschaf van SoundDiver over ga.

Hoe is de integratie met Cubase SX? Is die er überhaupt wel?

Ik las dat Midi Quest direct in Cubase te gebruiken is zoals SoundDiver in Logic.
 
Origineel geplaatst door fuse
Dat er nog niemand op het idee gekomen is om een Java versie van een editor te bouwen. Werkt op nagenoeg elke computer en met een beetje geluk is het grafisch ook nog goed op te zetten.
*fuse kijkt omschuldig om zich heen*
(wat had ik ook al weer voor een VST idee?)

Ik ben een tijdje geleden begonnen aan een java gebaseerde modulaire patch editor zoals sound-diver met mijn orbit-3 als proefkonijn. Op dit moment is het moeilijk sound-diver te verslaan. Belangrijkste voordeel van sound-diver is de werkelijk enorme lijkst van ondersteunde devices. Ik heb midiquest getest en mijn K5000W en Orbit3 deden het al niet. De Korg Z1 editor was redelijk ok maar in zijn geheel niet beter dan sound-diver 3.0. Kortom, een eigen patch-editor schrijven voor dezelfde lijst van devices als sound-diver is gewoon onmogelijk in je eentje.

Mijn java project ligt op ijs voornamelijk doordat ik recent overgestapt ben op cubase sx en ik nu serious aan het nadenken ben een patch editor als dummy VST plug-in te schrijven - iets dat in java niet kan.

Ik ben geen sound-diver verkoper maar: het is op dit moment de beste optie - naar mijn persoonlijke mening.
 
Sounddiver is erg uitgebreid ja en dankzij de ondersteuning kan ik ook bepaalde synths editen die geen enkel ander programma kan maar qua gebruikersvriendelijkheid vind ik de XV/XP editor van Roland veruit de allerbeste.
 
Back
Top