Vinyl Opknappen

HanzZ

Stamgast
Lid sinds
29 december 2001
Berichten
354
Locatie
Amsterdam
Hallo allemaal,

Ik ben nog maar een fonkelnieuw lid maar ik heb nu al een brandende vraag:

Zijn er hier mensen die wel eens lp's overzetten op CD? En zo ja: welke software gebruik je daarvoor? Hoe pak je het aan?

Ook zou ik graag willen weten welk spul het best gebruikt kan worden om de lp's zelf schoon te poetsen? Water? Gedestilleerd water?

Ik ben bezig om een paar platen over te zetten voor een vriend en ik kan wel wat hulp gebruiken...

Op dit moment doe ik het met Clean! 2.r in combinatie met Cool Edit Pro.


-- HanzZ
 
Clean is an een geod progje.

berder kun je de tikken met een eq zoed weg krijgen.

tarratec heeft een stpeciaal kastje om je platen op je hd te krijgen. Met een progke erbij. Dat gaat erg okee.

Voor platen goed schoon te maken kun je bijna pure alcohol gebruiken. (verkrijgbaar bij de drogist) deze is iets van 98% puur.gebruik geen borstels ed.

je drukt de stof en het vuil daarmee alleen maar verder de groeven in.
 
Haai,

Meen je dat nou van dat alcohol? Ik kom net van het syntrillium forum (Cool Edit Pro) waar me werd verteld dat je dat nou juist NIET moet doen...

-- HanzZ
 
Hmmmm.... glassex doekies.... laat in iedergeval geen strepen op de lp achter.... alles blinkt..... kan me eigen hoofd zien....

Back to the drawingbord met soep:

Iemand die hiervoor een goeie VST plug-in weet? Voor click/pop removal bedoel ik?

-- HanzZ
 
Waves hep erg goeie (maar ook dure) DirectX plugins....

Olaf
 
Orgineel geplaatst door bambamstudio
je kunt het ook met die glassex doekjes doen,

Ik gooi soms een 12" die vol met stof zit effe onder een (handwarme) kraan met een beetje afwasmiddel. Zonder te borstelen natuurlijk. Werk ook wel aardig.


Arv
 
Ik weet hier in A'dam 'n platenzaak die voor 'n paar kwartjes je platen door 'n professionele (?!) platenschoonmaakmachine haalt. Werkt als 'n tiet en spaart je de moeite.
 
Tja, mijn ervaring is ook dat (als je geen zin hebt om zo'n zwarte schijf schoon te maken) als je hem voor dat je hem opneemt eerst helemaal afspeelt. Dan is alle vuil (bijna alles) door de naald al meegenomen..


Arv
 
hmm, daar heb je gelijk in. Ik was inderdaad vergeten dat die dingen een rib uit je lijf kosten. Ik heb eenvoudige Stanton 500..

Arv
 
Ja ik weet niet precies hoe die machine werkt, en wat voor vloeistof erin gaat. Ik weet alleen dat de platen die je daar tweedehands koopt altijd brandschoon zijn. Die gaan ook door dat ding.
 
Lo-Fi, waar zit dat zaakje in A'dam? Ik woon daar ook namelijk.

Ik maak me eigen platen niet schoon omdat ik het niemand anders toevertrouw maar gewoon omdat 'k 't leuk werk vind om te doen. Tzal wellicht interessant zijn om ff die machine uit te testen.

-- HanzZ
 
... En Bambam, als je Clean gebruikt heb je dan ook dat je files na processing pak em beet 4 dB zijn gezakt? Ik heb dat wel de hele tijd. Ook zijn mijn files na Clean! 20 to 50 ms langer - hij zet er aan de voorkant stilte bij. En als klap op de vuurpijl herkent-ie m'n AOPEN CDRW1231PRO niet. Ook niet na de upgrade naar 2.R.

??

-- HanzZ
 
Orgineel geplaatst door Boost303
Bambam heb jij vestaxjes? dat vind ik nou niets

ff offtopic:

ik heb jaren met Technics gedraaid, totdar de importeur van Vestax me overhaalde om ze eens te proberen.

Ik was echt onder de indruk!

de motor is veel sterker van van Technics. Ook de rechte arm bevalt me wel.

de naalddruk is ook groter, das misschien slechter voor het vinyl, maar slaat zelden over.

Maar het is een keuze natuurlijk. En technics voelen beter aan. Dus het look en feel gehalte is hoger, zo ook de naam.

bv in de us en japan wordt met bijna niets anders meer gedraaid. Vooral de hiphop scene zweert bij Vestax.
 
Orgineel geplaatst door HanzZ
... En Bambam, als je Clean gebruikt heb je dan ook dat je files na processing pak em beet 4 dB zijn gezakt? Ik heb dat wel de hele tijd. Ook zijn mijn files na Clean! 20 to 50 ms langer - hij zet er aan de voorkant stilte bij. En als klap op de vuurpijl herkent-ie m'n AOPEN CDRW1231PRO niet. Ook niet na de upgrade naar 2.R.

??

-- HanzZ

ja klopt, ook de lente veranderd, weet ook nier waar dat aan ligt...
 
Back
Top