Midi Thru vraagje

goran

dus dat
Lid sinds
7 mei 2007
Berichten
798
Locatie
Lelystad
Hey,

Na een tijd wat gear gekocht te hebben, en ze afzonderlijk van elkaar aangesloten had, wil ik alles in 1 keer goed aansluiten.

Het gaat om een :

Micro Modular
Roland Juno-D
Akai S950

Micro Modular : 1 midi in/1 midi out & 1 pc-in/pc-out
Roland Juno-D : 1 midi in/1 midi out
Akai S950 : 1 midi in/1 midi out/1 midi thru


Ik gebruik als interface een Emu1212M.
Hierop zit een midi in+midi out.
Maar nu is het zo dat de Micro Modular naast de Midi in+out ook een Pc-in & out heeft, die in de Out en In van de Emu1212M moet.
Nu is het ook zo dat ik een Midi in en out op de Micro Modular heb, waarbij ik de Midi-out van de Juno-D in de IN van de Micro modular stop.
Ik hoor geluid uit de Micro Modular komen...maar zodra ik in Cubase in Midi wil opnemen, vangt hij geen signaal op.
Dit lijkt me aan de ene kant logisch, omdat de Out en In van de Emu1212M verbonden is met alleen de Pc-in + out van de Modular.
Maar aan de andere kant lijkt het me raar, want de Pc-in+out zouden eigenlijk ( heeeel stiekem ) toch gewoon als midi moeten fungeren?
En het signaal dat in de IN van de Micro Modular gaat gewoon door moeten geven aan mijn geluidskaart via de PC-IN ?

Maar goed, dat doet hij dus niet, waarbij ik tot de conclusie kom, dat ik wat gaatjes tekort kom.
Ik wil dan ook een Midi-thru box halen, maar aangezien ik dit nog nooit gedaan heb, leek het me verstandig om het hier even te vragen :D
Ik heb als bijlage een tekening gemaakt zoals ik denk dat het zou moeten. ( vergeef me alsjeblieft voor me tekenkunsten, een kleuter van 3 zou het waarschijnlijk nog beter doen haha :P en blijkbaar zijn alle linialen uit dit huis verdwenen :duivels: ).

Ik zoek dus een kastje waarbij ik aan de voorkant de Out en In van de geluidskaart kan prikken...en goed, je raad al wel wat ik met de achterkant wil doen :)
Wat ik me enkel wel afvraag is, of de Pc-in en Out van de Micro Modular het gewoon zullen doen? aangezien ze nu niet rechtstreeks met mn Emu zijn verbonden, maar eerst nog naar dat kastje gaat.
Het lijkt me dat het gewoon zal moeten, maja...ik d8 wel vaker wat, en toen bleek het dus heeeel anders te zijn :stupid

Als de vraag niet geheel duidelijk is :P : Zal het op deze manier moeten werken ?

P.s. Ik heb op de S950 een Midi-thru zitten..die gebruik ik liever niet, omdat ik deze steeds moet aandoen, wil ik iets anders gebruiken die langs die chain gaat...dat vind ik heel vervelend!
 

Attachments

  • midi thru.jpg
    midi thru.jpg
    34,3 KB · Bekeken: 109
De PC in + out van de Micro Mod zijn ALLEEN voor communicatie tussen de MM en de Editor, verder kan je m niet als gewonen MIDI interface gebruiken (vandaar denk ik de andere IN/Out op de MM)

Maar een 4x4 USB midisport (of iets dergelijks) is geen optie? Dan kan je in Cubase gewoon vrij routen tussen je synths/sampler... Ik snap niet veel van het verhaal + tekening :D
 
ik ben zelf niet zo weg van het midi doorlussen (thru)
als je over een tijdje wat meer gear heb dan krijg je er toch problemen mee denk ik want niet iedere synth/drumcomputer enz. heeft thru en buiten dat kan je volgens mij niet meer dan ongeveer 6 á 7 apperaten aan elkaar doorlussen. kan natuurlijk wel maar dan zul je problemen ondervinden.
ik zou zeggen koop gewoon een 8 x in en out usb of serieële midi interface. ik heb zelf 2 steinberg midex 8 interfaces (USB) en heb hier geen problemen mee.
deze koop je 2e hands voor € 150 - € 200
dan ben je voorlopig klaar.
 
tsja, als je de midi thru van de s950 niet wil gebruiken zie ik geen bruikbare oplossing.
je komt zowiezo nog een thru te kort zou je alles willen chainen.
dus op zoek naar een andere interface lijkt me het beste.
 
Back
Top