Protracker is terug.... sort of ;)

FastTracker 2.08 manual

 

Attachments

  • FastTracker-2-manual.pdf
    172,5 KB · Bekeken: 196
Fasttracker II voor de win...
Finland, Zweden, daar zaten in de jaren 90 de helden op dit gebied (demoscene en trackers). Ik word er altijd weer nostalgisch van.
 
Fasttracker II voor de win...
Finland, Zweden, daar zaten in de jaren 90 de helden op dit gebied (demoscene en trackers). Ik word er altijd weer nostalgisch van.
Hier ook. Later kwam fasttracker 3 toch?
 
Deel 3 van de originele makers is nooit verschenen voor zover ik weet.

Die demo's uit begin jaren 90 hebben op mij als puber destijds een enorme indruk gemaakt. Ze gaven een beeld van de geweldige potentie van de PC.
Future Crew met Second Reality, tevens de makers van Screamtracker III.
Triton met Crystal Dream 2, tevens de makers van Fasttracker II.

Leuk om te lezen dat een aantal van die gasten later ook succesvol zijn geworden in de game en muziek wereld.
 
Ben wat met ProTrekkr aan het hobbyen, maar hoe kun je met ProTrekkr een zelf gecomponeerd bestand opslaan of laden? Ik zie dat nergens...

Dit is de UI:

UI.png
 
Laden doe je met de "M" rechtsboven, daarna op de module klikken in het venstertje. Opslaan doe je in DiskIO onderin, om het makkelijk te maken.
Als je een tracker wilt die ook met vst's werkt (als het goed is), probeer openmpt.
 
Dank! Gevonden. Opslaan lukt. Alleen het navigeren in het M-venstertje gaat nogal moeizaam. Ik krijg maar weinig keus in welke directories ik kan zoeken.

OpenMPT heb ik geprobeerd maar dat werkte op mijn Linux computer niet goed.
 
Ik denk dat ze er al in zitten:

screenshot.png



Probleem is alleen dat ik niet naar mijn Desktop kan navigeren om daar wat modules van op te pikken. Moeten die modules per se in de eigen modules-map van ProTrekkr zitten?
 
Heel vreemd: naar de (bij mij verder lege) map Videos kan ik wel navigeren, en als ik daar een eigen module in stop kan ik die vandaar uit ook in ProTrekkr laden. Maar de map Desktop is vanuit Protrekkr eenvoudigweg onzichtbaar! Ik kan wel naast de map Videos nog een speciaal mapje voor mijn zelf gebrouwen modules aanmaken, en van daaruit zijn ze ook te openen. Dan maar zo. ;)
 
Back
Top