Protracker is terug.... sort of ;)

Slolov

Guru Meditation Error
Lid sinds
15 juli 2003
Berichten
698
Locatie
Nijmegen
http://rebels.romkids.org/cgi-bin/rebels/engine.pl?page=releases.htm
Ditmaal van de demoscene groep Rebels. Check de pagina en scroll naar: Protrekkr (tracker, 2008)
produced by
hitchhkr

Zie ik daar op de screenshot een klein 303'tje staan?
50409.png
 
memories ,memories ... :D

ok waar had ik ookal weer mijn custom 4bit sample hybrid soundchip music programm voor mijn Atari liggen.

leuk de kids zijn nog goed bezig.. :geslaagd:

kom zelf uit de Atari vs Amiga battle scene van 1986 :Z :Z
 
Toen was ik zes, maar op het moment dat ik met mijn Amiga begon (13/14e) was duidelijk dat dit merk gewonnen had...

:duivels::D

Ehm... ik weet niet in welke wereld jij op dat moment leefde?

Op dezelfde leeftijd (in het zelfde jaar) was ik volop aan de Atari 1040st. Ik kende een heleboel mensen met een Atari en maar één iemand met een Amiga. En die maakte nog niet eens muziek.

Zelfs jaren later stonden in de grote studio's nog steeds Atari's, omdat pc's nog lang niet snel en stabiel genoeg waren voor een sequencer. En dat terwijl de amiga's allang ergens in het museum stonden.

:duivels::D
 
Ehm... ik weet niet in welke wereld jij op dat moment leefde?

Op dezelfde leeftijd (in het zelfde jaar) was ik volop aan de Atari 1040st. Ik kende een heleboel mensen met een Atari en maar één iemand met een Amiga. En die maakte nog niet eens muziek.

Zelfs jaren later stonden in de grote studio's nog steeds Atari's, omdat pc's nog lang niet snel en stabiel genoeg waren voor een sequencer. En dat terwijl de amiga's allang ergens in het museum stonden.

:duivels::D

In de wereld waar op dat moment behalve de Amiga geen computer een beetje normaal geluid kon produceren. (...)

Tja, en ik moet nageven dat Atari goed was in midi, nadeel is weer dat dat het enige was dat het kon.

Goh... wat een topic vol sentiment, zelfs de discussies zijn oldskool...

:peukie:
 
"Finland zuigt"? Grrr........ :(

Wel cool trouwens, dat Trekkrtje. Nou nog even tijd vinden om ermee te spelen. ;)
 
De Amiga was echt een ubermachine in die tijd.

Zekers. De machines waren ver hun tijd vooruit :okdan:
De Atari's waren voor midi, de Amiga's voor de sound en video editing :D

Qua trackers kan er haast niets op tegen Renoise, maar staat dan ook 'Demotool' bij.
 
In de wereld waar op dat moment behalve de Amiga geen computer een beetje normaal geluid kon produceren. (...)

Tja, en ik moet nageven dat Atari goed was in midi, nadeel is weer dat dat het enige was dat het kon.

Goh... wat een topic vol sentiment, zelfs de discussies zijn oldskool...

:peukie:

Hahaha daar gaan we weer nee die battle is allang gestreden... de challenge was wel moeilijker op een Atari vanwege de less performance hardware chips die er inzaten dus om even mooi te zijn als de amiga moest harder worden gewerkt. tjonge wat een tijd ik had die 8 bits ACN sampler nog gekocht die je aan de zijkant erin prikte en dan met de TCB Tracker bezig .

of wat dacht je van 24 Pro ?? of 24 Tracks Pro de voorloper van wat later Cubase 1.0 werd. Na mijn 1040STF nog met de Atari Falcon gewerkt vanwege daar een DSP chip in zat daarna PPC7500 Macintosh en toen de weg kwijt geraakt niks meer gedaan en nu weer back on track met Dual Intelcore 2,66Ghz Mac Pro :halleluja
 
tjonge wat een tijd ik had die 8 bits ACN sampler nog gekocht die je aan de zijkant erin prikte en dan met de TCB Tracker bezig .

Ik had een of andere zelfbouwsampler. Ook 8 bit-mono. Toch gaf dat echt op sommige geluiden een enorm brute sound. Als het mogelijk zou zijn zo'n ding eenvoudig in een midi-kring op te nemen, dan zou ik het nog wel eens de moeite vinden. Toegegeven, ik ging al heel vlug van Protracker over op Octamed vanwege de hoeveelheid beschikbare kanalen. Het boek met schema's waar de sampler uitkwam, is trouwens nog via dit forum verkocht.

Overigens begonnen met een Amiga CDTV! Met 1 speed CD-rom. Dat apparaat zag er voor die tijd ook superstrak uit! Én ik meen dat er midi-poorten op de achterkant zaten.

attachment.php


Later een zwaar uitgebreide A1200 (Turboboard, SCSI, HD, etc, etc.) Die heb ik ongeveer twee jaar gebruikt tot mijn PC 8x in en 8x out 24bit/96khz kreeg.

God wat een sentiment voor iemand van 28. Het lijkt wel of ik de oorlog meegemaakt heb. :biertje:
 

Attachments

  • amiga_cdtv.jpg
    amiga_cdtv.jpg
    36,4 KB · Bekeken: 129
Even later - voor mij is dit allemaal nieuw! Ik heb nog nooit met een tracker gewerkt, maar de demo's zijn veelbelovend. Ben nu met Protrekkr II bezig, maar waar is de Manual en waar zijn de tutorials op YouTube? Wie helpt mij op gang?
 
Back
Top