Cronox 2 (linplug)

CronoX-2-sm.jpg

Cronox 2 is een Sampler/softsynth van linplug virtual instruments

meer info:http://www.linplug.com/
 
Last edited by a moderator:
mmm... ik ben niet echt een fan van de eerste CronoX...

ligt het aan mij of zijn die dingen van linplug altijd net iets lelijker, onstabieler en voorzien van simpelere geluiden dan de doorsnee NI VSTi?
of maak ik nu geen vrienden?
 
Origineel geplaatst door cyan_circle

ligt het aan mij of zijn die dingen van linplug altijd net iets lelijker, onstabieler en voorzien van simpelere geluiden dan de doorsnee NI VSTi?
of maak ik nu geen vrienden?

Hmmz simpelere geluiden??? Ik ken minimaal één persoon op dit forum die dat niet met je ééns is :D
 
Origineel geplaatst door Skipsel
Hmmz simpelere geluiden??? Ik ken minimaal één persoon op dit forum die dat niet met je ééns is :D

ik wist dat ie zou komen...:Z

natuurlijk is linplug veel goedkoper dan NI, maar dat is geen reden om er niks van te zeggen. die gratis VSTi's die ze vroeger verspreidden waren ook lelijk, onstabiel en simpel, maar dat accepteerde je omdat je gratis kon pielen met instellingen en het ding gewoon friggin' gratis was.
als ik nu $89 dollar moet betalen voor een soortgelijk product voel ik me rectaal binnengedrongen, zeker als de presets ook nog dusdanig simpel klinken als bij bijvoorbeeld de CronoX 1. zonder het te willen hoor je toch in je achterhoofd "een sinusbas kan ik zelf ook wel maken..."
 
vind de geluid van een synth belangrijker dan de presets, maak eigenlijk nooit gebruik van presets minimaal een eind weggetweakt hehe
 
lelijk zijn ze wel idd, net als reaktor bah vind het er niet uit zien......maar goed klinkt het wel!
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
mmm... ik ben niet echt een fan van de eerste CronoX...

ligt het aan mij of zijn die dingen van linplug altijd net iets lelijker, onstabieler en voorzien van simpelere geluiden dan de doorsnee NI VSTi?
of maak ik nu geen vrienden?

Een eerlijke mening word altijd gewaardeerd! Ook door mij.

De ChronoX kost $59. Gezien de prijs vind ik de ChronoX zeker okay!
Toen versie twee uitkwam heb ik deze even uitgeprobeert met eigen samples.
Kwam toen al heel snel op heel apparte dingen.
Voor mij mist hij wat features.

Echter de sample oscillator met de Schrader modulle zou ik graag in -Albino- willen hebben!

Het klopt dat NI instrument erg goede sounds en synths heeft!

:biertje:

Rob
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door cyan_circle
natuurlijk is linplug veel goedkoper dan NI, maar dat is geen reden om er niks van te zeggen. die gratis VSTi's die ze vroeger verspreidden waren ook lelijk, onstabiel en simpel, maar dat accepteerde je omdat je gratis kon pielen met instellingen en het ding gewoon friggin' gratis was.
als ik nu $89 dollar moet betalen voor een soortgelijk product voel ik me rectaal binnengedrongen, zeker als de presets ook nog dusdanig simpel klinken als bij bijvoorbeeld de CronoX 1. zonder het te willen hoor je toch in je achterhoofd "een sinusbas kan ik zelf ook wel maken..."

Die presets zijn meer als voorbeeld bedoeld, lijkt mij. Een instrument als de CronoX is voor de creatieveren onder ons die hun eigen samples willen vernachelen. En dat kun je er aardig mee, dacht ik zo.

Maar instabiel kan ik de VSTi's van LinPlug niet noemen. En als je er al problemen mee hebt, dan krijg je ook meteen support van Peter Linsener. Dat kun je van N.I. niet zeggen. Daar mag je al blij zijn dat er na een half jaar een update komt... :frons:

En lelijk? Ik vind ze er niet verkeerd uitzien. De allereerste LinPlug VSTi's, die waren pas lelijk! :)
 
Origineel geplaatst door jopjoey
Kan je deze ook downloaden, Wordt een beetje arm van al dat gekoop.

Oprotten! :(
 
een beetje creatief boekhouden heet dat ;)
 
Back
Top