Nieuwe Trance track!!

Xpressive

Producer
Lid sinds
22 januari 2003
Berichten
353
Locatie
Lelystad
Vandaag begonnen met een nieuwe track. Please leave some comments :eureka::okdan:

Trance track
 
Lekker trackie, maar ;-)
Misschien dat je voor de lead sound verderop in het nummer een ander geluid kunt kiezen, beetje wat rauwer zeg maar. om zo wat meer contrast in het nummer te krijgen.
Voor de rest allemaal niet zo vekeerd hoor !
 
Zeer lekkere groove vanaf het begin, ook een tof geluidseffect erdoorheen, vanaf 1:25 komt er een synth bij die op zich wel een tof melodietje speelt maar dat geluid heb ik persoonlijk een beetje te vaak gehoord.

Als de lead melodie erin komt is het weer net andersom, dat geluid is mooi alleen de melodie vind ik zelf niet zo, de track slaat opeens om van donker naar vrolijk.

De opmerkingen zijn misschien persoonlijke voorkeur, ik had het zelf mooier gevonden als de track op de wat donkere toon was gebleven!
 
Nummer klinkt OK.

Qua mix is het redelijk compact en dat maakt de leveling van de sporen onderling moeilijker.
Je zou eens kunnen kijken of je alles 6dB naar beneden kan halen en het dan nog eens een keer uitmixen. Dat de mix wat losser wordt en je meer geluiden kan plaatsen. Dat past beter bij de trance stijl denk ik.
En er ook geen mastering plugins overgooien die je hele mix dicht trekken. (Dat kan beter nl.)
 
Dit vind ik te weinig trance om trance te zijn.
Het is niet omdat je standaard trance geluiden, riffs ed gebruikt dat je ook trance maakt ! Ik mis o.a. een beetje dat rave gedoe en een typisch trance akkoordenschema.
Je krijgt dus terecht de opmerking van 'leeg' en missen van 'melody' door andere luisteraars.
De mix is ok. Maw, een knappe poging, maar toch nog eens hernemen en dan lukt het misschien helemaal. De basis is er al, nu de rest nog.
 
Zou de structuur inderdaad wat aanpassen. Ik las het al eerder.

Op het einde is het best wel vrolijk. Ik zou een gedeelte van die melodie pakken en daarmee je track ombouwen. Het is echt een te grote omschakeling van het begin.

Zoals al gezegd, eerst duister en dan ineens heel happy.

Nexus?
 
Dank voor alle feedback. Ik zal nog eens flink met deze track aan de slag gaan. :eureka::eureka:
 
Back
Top