[Synthpop] Suicide Girl

Sommige drumgeluiden verdrinken een beetje in het geheel, maar mss is dat je bedoeling geweest.

Niet echt mijn muziek, maar wel leuk gedaan !

Denk dat je in het laag nog wel wat meer definitie kan creeren, hierdoor zal die ook wat meer gaan 'lopen' denk ik.

succes !
 
Gave sounds, goeie combinaties (vooral die strings/pad vind ik erg mooi!). Je zou het intro nog wel langer mogen maken, tragere opbouw, desnoods op maar 2 akkoorden i.p.v. constant dezelfde akkoordenprogressie te gebruiken. Er zit verder best een aardige spanningsopbouw in door het langzaam stapelen van verschillende sounds. Je zou het echter nog spannender kunnen maken door wat te gaan varieren met de akkoordenprogressie; je laat de melodielijnen contant met de akkoorden mee veranderen. Vanaf 2:35 komt er een hoge synthlijn in die ook mee verandert: als je die nou eens in de 2e herhaling (en verder) constant in Cm7(9) laat liggen, terwijl je de akkoordenprogressie wel laat doorgaan? Geeft een bepaalde spanning aan het geheel.

Probeer dus eens wat spannende truucjes uit te halen; soms is subtiliteit al meer dan voldoende. En probeer nog iets meer te doen met de break rond 3:52 (veel meer climax).
Verder lekkere track :okdan:
 
Hey, bedankt allemaal voor jullie commentaar.
Zal van het weekend proberen om wat meer variatie aan te brengen. Het kan idd wat spannender hier en daar.
 
qua sounds en melodien vind ik het helemaal super en het heeft een hypnotische groove...lekker! aangezien ik een akkoordenmens ben mis ik wel wat harmonievariatie erin, of iets dat gewoon even helemaal met de groove breekt. maar dat is een kwestie van insteek

keep it coming!
 
Back
Top