vraagjes voor o.a. de Korg SQ10 bezitters

Q-bus

een nul
Lid sinds
27 januari 2003
Berichten
972
Locatie
zwolle
Hey,

Ik heb sinds kort een SQ10. Ik krijg dat ding niet normaal aan t syncen. Op mijn mobius bv zit een clock uit en daar zou die dan toch aan moeten kunnen hangen.. Hij doet wel iets maar gaat alle kanten op maar vooral heel langzaam.
Ik heb t ook geprobeerd met de trigger uit vanuit me 909 maar dan t zelfde en ik kan ook aan de tempo knop draaien en de snelheid beinvloeden terwijl die hoort te syncen toch?
Misschien doe ik iets verkeerd of is die sq10 raar.

Nu zag ik ook op vintage synth deze zin staan "Using a CV / Gate converter allows you to use the SQ-10 with other Roland, Moog, Sequential and even MIDI synthesizers"
Zijn er converters die cv gate omzetten naar midi?

Alvast bedankt.

Gr, Bart
 

Attachments

  • sq10.jpg
    sq10.jpg
    25,3 KB · Bekeken: 200
  • 1000501_L.jpg
    1000501_L.jpg
    93,4 KB · Bekeken: 169
Ik heb bijv ook een probleem met de trigger van de 909 naar mijn Korg (M/P) het zelfde geld voor de 606. Maar de 808 doet het wel gewoon goed, ik denk dat het signaal misschien net aan de zwakke kant is van je 909?? Probeer hem eent te triggeren met de hihat out van de 909 en dan het volume vol aan op de hihat. :)
 
Grappig genoeg ben ik met hetzelfde probleem bezig, alleen dan omgekeerd. Namelijk het aansturen van m'n MS20 met een Maq16/3.

De korgjes werken met Hz/oct (exponentieel) cv signaal, net als (correct me if i'm wrong) moog, arp en de yamaha CS serie. Veel andere apparaten, zoals rolands werken met volt/oct (lineair).

Ook het gate / S-trig signaal is anders. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar het zit ongeveer zo (volt waardes zijn fictief):
- bij gate is 0 volt de gate dicht en rond 5 volt is gate open.
- bij S-trig is 8 volt de gate dicht en bij 0 volt de gate open.

Er is blijkbaar een kabel met een transistor in de huls van de jack, waarmee je in de kabel zelf een gate signaal omzet naar switched trigger. Meer info kan je op de site van doepfer vinden:
http://www.doepfer.de/faq/gen_faq.htm#S-Trig

Ik ben dus ook op zoek naar een dergelijke kabel, want dat zou een hoop problemen oplossen.

In een MS20 thread heeft Mono-poly een keer geschreven dat het signaal ook om te patchen is, maar of hij dat met een gigantische modulaire synth of met een MS20 heeft gedaan weet ik niet.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb bijv ook een probleem met de trigger van de 909 naar mijn Korg (M/P) het zelfde geld voor de 606. Maar de 808 doet het wel gewoon goed, ik denk dat het signaal misschien net aan de zwakke kant is van je 909?? Probeer hem eent te triggeren met de hihat out van de 909 en dan het volume vol aan op de hihat. :)

Bij mij triggert de M/P prachtig met 909 triggers. Ik heb alleen een kleine mod moeten maken voor arpegio trig in.
Ik heb 14 volt pulses gemeten uit de 808 trigger outs en bij mijn 909 zijn deze maar 1 volt zwakker, dit lijkt mij dus niet het probleem.
groet,
Maarten
 
Grappig genoeg ben ik met hetzelfde probleem bezig, alleen dan omgekeerd. Namelijk het aansturen van m'n MS20 met een Maq16/3.

De korgjes werken met Hz/oct (exponentieel) cv signaal, net als (correct me if i'm wrong) moog, arp en de yamaha CS serie. Veel andere apparaten, zoals rolands werken met volt/oct (lineair).

Ook het gate / S-trig signaal is anders. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar het zit ongeveer zo:
- bij gate is 0 volt de gate dicht en rond 5 volt is gate open.
- bij S-trig is 8 volt de gate dicht en bij 0 volt de gate open.

Er is blijkbaar een kabel met een transistor in de huls van de jack, waarmee je in de kabel zelf een gate signaal omzet naar switched trigger. Meer info kan je op de site van doepfer vinden:
http://www.doepfer.de/faq/gen_faq.htm#S-Trig

Ik ben dus ook op zoek naar een dergelijke kabel, want dat zou een hoop problemen oplossen.

In een MS20 thread heeft Mono-poly een keer geschreven dat het signaal ook om te patchen is, maar of hij dat met een gigantische modulaire synth of met een MS20 heeft gedaan weet ik niet.

yoooooh bart hmhm qbus ookgoed
idd waar de ms serie en yamaha bv de cs30 werkt hier allemaal stand alon dwz geen cvgate erin
want tis allemaal hz/ volt
dus ik stuur mn ms20/10 en cs30 alemaal aan met mn regelwerk en drumachines
er zijn cables te koop je kan ze ook zelf maken
makt van + gate [moog [+ 10 volt trigger ] of roland + volt triger ] gewoon - volt trigger - 5 volt zou al moeten werken .,....
er is denk ik al veel over geschreven ,...[ik type ook vaak vanuit de - weten jullie t mode ,..easy simple said en done


dus je moet eenconverter hebeben asje geen ms 20 hebt
hebbie die wel
komtie
doe een + volt trigger in de external signaal processor van de ms 20 en en haal der weer een signaal uit by
trig out
ondertussen istie gewitched van + volt trigger naar - volt trigger

duidelijk hoop t wel
want ...o o o o is so lastig
:Z sc6 joghie
cya in as gig in uterg in april
kubus & bang bang in tivolieeeeeeeeeeeeeeeeee:halleluja:engel::doei:
 
osc-cycle?
Deed jouw arpegio trigger in het gewoon met 909 triggers?
Zonder hem te modden bedoel ik dan.

(EDIT) Nu begrijp ik die osc cycle.

Nee, juist niet met die van de 909 (RS) en dus wel met de 808.
Ook de 606 geeft niet genoeg signaal voor mijn M/P.
Maar boeiend, zolang hij het maar met de 808 doet.
Of anders gebruik ik de MCV4
 
die ms20 truuk werkt niet hier. (wel bedankt voor de info:)) Ik probeer er dan macbeth spul mee aan te sturen maar t mag niet van m.
Ook met en 808 blijft die k*tten. Is t normaal als die sq10 gesynced wordt dat je de tempo met de knop kan blijven veranderen?

maarre r-ond. tot vrijdag dan!
 
JUIST!
PWM Thanx voor het verlossende stukje text!
Als je met een externe trigger de SQ wil clocken moet ie op single step staan. (de tempo knop van de SQ werkt dan niet meer.)
Of je dan nog kan steppen dmv de step knop weet ik eigenlijk niet.
groetje,
Maarten
 
Ik kick even een dood draadje tot leven. De SQ10 die ik hier heb valt niet te clocken ext. Wat ik al probeerde:

-cr78 trigger naar step en clock speed met gewone patchkabel en met eentje van doepfer met s trig
-808 triggers out -- idem --
-kenton pro solo 2 clock (en zelfs gate) al dan niet met die gewone of doepfer kabel

ding blijft 't negeren - als ik met de kenton de spanningen instel heb ik heel soms een veranderend tempo maar kom er niet uit

kan iemand me even helpen? Er is een MAAR: deze SQ10 valt met de 'step' knop niet te steppen, mss is het daarom dat ie niet wil...
 
videootje, hij doet enkel dit met ext clock naar de kenton - je hoort t slecht maar divide (stap 41 op de kenton) maakt een verschil in hoe de toon pulseert

 
Back
Top