nieuwe aankoop:diy delay/flanger/reverb

Cadsoft Eagle heeft een beperkte gratis versie en ook een goedkope non profit volledige versie.

Ik heb van Etaoin ooit de PDF van die Elektuur delay gekregen . Eens kijken of ik die hier als bijlage kan toevoegen. Hmm, lukt niet zal straks nog eens proberen.

We wachten af... :okdan:
 
Heb net een jammetje opgenomen met de delay+een distorton die ik gemod heb (staat in een andere thread)+een compressortje (zie foto).

De distortion maakt uitzichzelf geluid (een piep, laag, hoog, pulserend, etc).
Dat gaat door de delay/nagalm heen en dat dan weer door de compressor.
Dat is de 1e opname.

Bij de 2e,3e en 4e mp3 is het anders. Daar heb ik via een stereojackkabel (1 jack, 2 tulpen) de 'rev' uitgang op de delay aangesloten op de 'clock' ingang van de delay (met de tulpen) en dat dan weer met de jack naar de ingang van de distortion. Een feedback loop. Misschien dat iemand hier op het forum met elektro kennis dat beter kan uitleggen wat er precies gebeurt.

Ik weet niet wat er precies gebeurt, of de delay nu zichzelf klokt (en dan ook dubbel, met zijn eigen feedback sigaal?), maar ik vind het leuk klinken in ieder geval!

Het zal niet naar ieders smaak zijn (luister de mp3's maar), maar ik ben van plan om een hoop pedaaltjes te gaan modden en dan een grote feedbackmachine ervan te maken om noise, ritmes en drones mee te maken en daar is de delay heel geschikt voor. Het ding blijft me verrassen.

mp3tjes hier:

http://home.tiscali.nl/lostrecords/diydelay/opname/
 
en de foto :)
 

Attachments

  • opstelling.jpg
    opstelling.jpg
    97,9 KB · Bekeken: 90
linkjes naar pdf's werken niet meer dus ik post ff de afbeeldingen uit Elektuur voor toekomstige bezitters van de delay. Met dank aan J.Baars.
 

Attachments

  • p1000118.jpg
    p1000118.jpg
    61,9 KB · Bekeken: 85
  • p1000117.jpg
    p1000117.jpg
    60,8 KB · Bekeken: 84
  • p1000119.jpg
    p1000119.jpg
    62,8 KB · Bekeken: 81
kunnen die twee mensen die de site

http://www.quadrantaudio.be/BBD dela...bbd[1].pdf

bezochten toen die nog wel werkte, deze .pdf hier naar toe halen voor
de andere liefhebbers ?
Ben ook geinteresseerd in printjes :+)

J.Baars fotoos kan ik niet lezen , helaas
 
Back
Top