Yamaha 01V96

01V96.jpg


Yamaha is bij het upgraden van hun digitale mixerlijn nu eindelijk bij de opvolger van de 01v uitgekomen.
Helaas nog geen fotos beschikbaar. (even zoeken, ze komen wel)

Het zal qua specs wel een halve DM1000 worden met 24/96 mogelijkheden en wellicht surround mixing.
Even speculeren maar bij alle DM modellen zijn ze qua DSP power verviervoudigd. Dit zal dus ook wel bij dit model het geval zijn.

En natuurlijk de prijs. Ik vrees een verdubbeling van de huidige 01v, maar zeker niet hoger.

Officiele aankondiging:
http://www.giles.com/yamaha1/pr/trade/NAMM/W03/pr/pac/pro/

Stukje hierover bij SOS:
http://www.sospubs.co.uk/sos/may02/articles/frankfurtnews.htm
 
Last edited by a moderator:
Tja, de huidige tafel is nu erg mooi geprijst. Het is dat ik nu voor 24/96 wil gaan ivm het vooruitblikken in de toekomst. Laat ik maar hopen dat de nieuwe niet meer zal gaan kosten dan 2000 euro.
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Tja, de huidige tafel is nu erg mooi geprijst. Het is dat ik nu voor 24/96 wil gaan ivm het vooruitblikken in de toekomst. Laat ik maar hopen dat de nieuwe niet meer zal gaan kosten dan 2000 euro.

kijkend naar de prijs toen van de 01v zo'n fl 4500 gulden(gulden wat is dat nou weer?) en van uitgaande dat ie in de zelfde prijs klasse blijft zou je wel eens gelijk kunnen hebben.

ik hoop dat ze op de extra inputs(17 t/m24) nou wel gewoon een volwaardige eq en dynamics hebben.
 
Ehmm... hij zal het moeten gaan opnemen tegen de Tascam DM-24. Dat is ook een strakke bak. En die kost ong 3000,-.
Zou Yamaha het durven om over die prijs te gaan? Maar ja, er komt altijd nog wat extra bij voor de extra's die je altijd wel nodig hebt.

En ze hebben ook uitbreidingborden met 2xAdat in/out aangekondigd. Dus als die in die 01v96 past dan zit je gebakken. Het moet eigenlijk wel passen want om 96khz door Adat te krijgen moet je twee kanalen bundelen. Dus zou je effectief nog 8 in/out hebben. Alhoewel mLan uitbreiding me ook wel zinnig lijkt. Die is dan weer gelimiteerd tot 48khz per kanaal. En ik denk wel dat mLan2 nog op zich laat wachten. Die japanners zijn niet zo snel.

Als ik de specs er van de DM1000 bij pak dan kun je wel gaan gokken wat deze zullen zijn.

8 bussen en 8 auxen (zou lekker zijn)
4 interne effecten
1 surround effect (?)
16 inputs (met betere preamps?)
4 omni ins
1 IO slot (misschien 2)
1 spdif in/out
natuurlijk de gebruikelijke in/outs en midi 'zooi'
een joystick en surround spul (zouden ze ook pong hebben gemaakt als easter egg?)

En in vergelijk met bijv die DM24 zou je toch echt op de details moeten gaan letten. Zijn de compressors en EQ's beter?

Tascam heeft 32bits cpus terwijl Yamaha hun eigen gebakken 58bits DSP's hebben. Maar het gaat niet alleen om bitjes maar ook de kwaliteit van de algoritmes.
 
Origineel geplaatst door fuse
Ehmm... hij zal het moeten gaan opnemen tegen de Tascam DM-24. Dat is ook een strakke bak. En die kost ong 3000,-.
Zou Yamaha het durven om over die prijs te gaan? Maar ja, er komt altijd nog wat extra bij voor de extra's die je altijd wel nodig hebt.

En ze hebben ook uitbreidingborden met 2xAdat in/out aangekondigd. Dus als die in die 01v96 past dan zit je gebakken. Het moet eigenlijk wel passen want om 96khz door Adat te krijgen moet je twee kanalen bundelen. Dus zou je effectief nog 8 in/out hebben. Alhoewel mLan uitbreiding me ook wel zinnig lijkt. Die is dan weer gelimiteerd tot 48khz per kanaal. En ik denk wel dat mLan2 nog op zich laat wachten. Die japanners zijn niet zo snel.

Als ik de specs er van de DM1000 bij pak dan kun je wel gaan gokken wat deze zullen zijn.

8 bussen en 8 auxen (zou lekker zijn)
4 interne effecten
1 surround effect (?)
16 inputs (met betere preamps?)
4 omni ins
1 IO slot (misschien 2)
1 spdif in/out
natuurlijk de gebruikelijke in/outs en midi 'zooi'
een joystick en surround spul (zouden ze ook pong hebben gemaakt als easter egg?)

En in vergelijk met bijv die DM24 zou je toch echt op de details moeten gaan letten. Zijn de compressors en EQ's beter?

Tascam heeft 32bits cpus terwijl Yamaha hun eigen gebakken 58bits DSP's hebben. Maar het gaat niet alleen om bitjes maar ook de kwaliteit van de algoritmes.

hmm zo ie surround? zijn ik denk het eigenlijk niet als je het een beetje budget wilt houden sloop je dat er volgenmij meteen uit. en die omni outs is ook een beetje kut vondt ik altijd als je dat dan doet maak er in iedergeval minimaal 8.

maar ik hoop eigenlijk dat de prijs van de normale 01v ff sterk gaan dalen dan denk ik dat ik er toch maar weer eentje koop.
 
En ja hoor, eindelijk een plaatje.

http://www.giles.com/yamaha1/pr/trade/NAMM/W03/pr/pac/pro/01v96.html

En qua specs lijkt het er wel op dat de voorspellingen redelijk overeen komen. Geen pookje, maar om zoveel IO in een kast van de 01v te proppen was volgens mij best wel een uitdaging.

En hij zal in de US waarschijnlijk zo'n 2000$ kosten. Dus da's nog een tikkie meer hier in europa, maar voor dat geld heb je een behoorlijk :kont: schoppende digitale mixer.
 
DAMN, weer iets voor op m'n verlanglijstje!!!
 
40 kanalen
4 effect blokken

jeetje het is bijna een 02r in een kleine doos

bruut!
 
ik snap eigenlijk 1 ding niet. in de tekst hebben ze het over 40 channel(toch) maar op dit ding gaan ze maar tot 32(ook erg netjes) ligt het nou aan mij of bedoelen ze er ook gelijk de bussen mee dus 32-8 ?
 
Wat denk je die marketing gasten allemaal kunnen verzinnen. :)
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat denk je die marketing gasten allemaal kunnen verzinnen. :)
Verschil tussen Mackie en Behringer:

Mackie : 1604 VLZ --> 16 inputs.
Behringer: MX2642A --> 16 inputs.

Wat verwarrend.....
 
[offtopic....]dat is niet helemaal waar JB, je moet er gewoon rekening mee houden dat bij behringer de stereo kanalen als 2 tellen...
 
Nét nu ik besloten had de 01v te kopen... nu weet ik het niet meer... of wel eigenlijk, dat ding biedt wel zoveel extra dat het gewoon de moeite is om even door te sparen, al ben ik wel benieuwd naar de prijs hier in nederland.
Je kunt zelfs die Waves kaart erin hangen :D

En over die 40/32 kanalen, er zijn 32 (mono)kanalen met dynanmics en eq, en nog 4 stereo inputs, met alleen eq. Het rare is alleen dat ik maar 2 stereo-inmputs zag zitten, zouden die andere 2 aux returns zijn of zo?
 
Als ik zo de verhalen hoor dan is die nieuwe 01v96 pas begin van de zomer te koop. Dus da's nog even wachten dan.

En ik durf wel te verwedden dat software versie 1.00 binnen de korste tijd weer een update nodig heeft.
Maar als die NAMM voorbij is dan zullen we vast meer komen te weten. :)
 
Tis heel goed dat ie er nog niet is... kan ik nog even sparen :D

misschien lichtelijk off-topic, maar weet iemand misschien of de spdif aansluitingen ook als aux send/return te gebruiken zijn, op een 01V(96)?
 
Spdif out zeker niet, daar komt de mastermix op uit.
Maar spdif in dus wel. Die wordt bij de mastermix gebruikt. En oh boy da's verrekenste hendig! :)
 
zit er ook draaiende fieteltjes op, en van die fluriserende tochtstrippen opde zijkanten?
 
Volgens mij ben jij in de war met iets anders. Wat eigenlijk helemaal niet voor (hetero) mannen geschikt is. ;)

Of het moet je voorkomen nog meer verlengen. ;)
 
Back
Top