Nieuw hier

Leudes

ÜBER-DING
Lid sinds
4 januari 2003
Berichten
217
Nou niet helemaal... Ik loop al een tijdje mee te gluren op dit forum, maar heb nu toch maar eens de tijd genomen om me te registreren (mede omdat ik een vraag heb, maar dat komt later). Erg leuk, interessant, goed verzorgd en gezellig forum.

Maar goed, ik ben Matthieu Schouten aka Leudes, 26 jaartjes oud. Werk als software / electronica R&D Engineer in mijn (mede) eigen bedrijf. In '92 begonnen met het maken van muziek. In het begin hardcore / gabber, heb een aantal optredens gedaan en een bijna platencontract met Cenobite-records (toen een vooraanstaand label, heb geen idee wat ze nu doen) gehad, maar dat heb ik zelf verkloot (achteraf best spijt van). De laatste vier / vijf jaar heb ik m'n synths niet meer aangeraakt, voornamelijk wegens tijdgebrek, en heb ik me toegespitst op het platen-draaien. Nu begint het toch weer te kriebelen en wil ik weer eens serieus muziek gaan maken. Gelukkig heb ik mijn apparatuur nooit verkocht!! Mijn muzikale voorkeur nu : van stevige club-tech tot lichte harddance / hardhouse (geen hardcore), maar ik ben ook niet vies van een potje stevige techno.

Mijn gear-list nu :

(Sequencing / sample editing)
PC1 : Dell Pentium IV 2GHz 512Mb 19'' + Terratec EWX24/96 (voor sequencing)
PC2 : Dell Pentium 133 128Mb SCSI (voor sample editing i.c.m. e6400)
Cubase SX

(Sampling)
EMU e6400 ultra 32Mb 1Gb 16outs
Ensoniq ASR-10 kb 16Mb 1Gb 8 outs

(Synths)
Sequential cicuits pro-one (absoluut m'n favoriet)
Roland a-Juno 2
Roland Juno 106
Roland TB-303
Yamaha FB-01
Korg 01R/W
Boss DR-660
Korg Prophecy (zo goed als verkocht)
TBS Musical Instruments TBS-303 (2x)
Casio PT-10 (mijn eerste kb, kreeg ik toen ik een jaar of 7 was, heb ik zelf voorzien van een MIDI interface :D )

(Mixing + Effects)
Soundcraft Spirit Studio LC 24
Boss SE-70 (2x)
Boss SX-700
Alesis Midiverb III
Behringer MDX-2100

(DJ-equipment)
Technics SL-1200 Mk2 (2x)
Pioneer DJM-600

Zit er aan te denken een aantal apparaten te verkopen en een paar nieuwe te kopen, iig nog een goeie VA (twijfel nog tussen Virus B en Nordrack 2).

Nou, dit was dan zo'n beetje mijn verhaal. Een groet aan iedereen!!!!
:doei:
 
Evengoed welkom...en de groeten terug aan iedereen..........
 
Hoi,

kan je ons iets meer over die TBS-303 vertellen? Aangezien je ook een echte 303 hebt, hoe zit het met de klank?
 
Die ommezwaai.... :

Misschien leeftijd. Vroeger ging ik regelmatig naar hardcore feesten (dit was voor de kaalgeschoren koppies en aussies). Er hing toen altijd een supersfeer, verre van agressief. Tot ik op een gegeven moment op Digital Overdose in sporthallen zuid stond en ik dacht "Wat doe ik hier". Agressieve sfeer, 13 jarige jochies vol gedouwd met pillen die alleen maar kwamen omdat het stoer was om drugs te nemen. Als je geen aussie aan had (die ik dus ook niet had) werd je aangekeken van "Wat moet je hier". Ik was er echt helemaal klaar mee. Heb toen tegen m'n maten gezegd "Ik ben in de goa-trance (was toen up-coming) hal, haal me maar op om een uur of acht. Heb daar toen in m'n eentje 5 uur staan dansen, was een van m'n beste feesten tot nu toe. Daar heb ik ook m'n contract met Cenobite mee verneukt. Ik moest nog twee nummers re-arrangen en re-mixen. Heb ik nooit meer gedaan ik was gewoon helemaal klaar met hardcore. Achteraf zonde. Ik heb ook wel altijd interesse gehad in club / trance dus van een ommezwaai is ook niet echt sprake.

Groetjes...
 
TBS-303 klinkt super. Moet ik ook wel zeggen want ik heb ze zelf gemaakt (samen met Daniel Schouten, mijn broer). Zaagtand is absoluut 100% identiek Blokgolf 99%. En ik kan van mezelf zeggen dat ik toch wel een redelijke kenner van de 303-sound ben. Heb mijnes al 10 jaar, heb 'm verschillende keren helemaal uit elkaar gehad en heb +/- 40 uur zitten meten aan dat ding.
 
Origineel geplaatst door Leudes
TBS-303 klinkt super. Moet ik ook wel zeggen want ik heb ze zelf gemaakt (samen met Daniel Schouten, mijn broer). Zaagtand is absoluut 100% identiek Blokgolf 99%. En ik kan van mezelf zeggen dat ik toch wel een redelijke kenner van de 303-sound ben. Heb mijnes al 10 jaar, heb 'm verschillende keren helemaal uit elkaar gehad en heb +/- 40 uur zitten meten aan dat ding.

Hehe, ik vond het al zo verdacht dat je er twee had. ;)

Ik denk dat je veel mensen een plezier zou doen als je ze weer ging bouwen. Robbie303 is natuurlijk ook met de TeeBee gestopt. Waarom zijn jullie er eigenlijk mee gestopt. Qua klank was de TBS volgens mij de beste.
 
Heb jij die TBS-sen gemaakt?!? :halleluja. Een maat van me heeft er ook twee (hij is ook weleens bij de maker op bezoek geweest (Jij?) Hij heeft 2 verschillende modellen, ofja, een heeft iets (kweet niet meer wat) meer dan de andere, "het basismodel".
Ik vind ze wel erg goed klinken, petje af!

In ieder geval: Welkom op 't DSF!
 
Heej welkom!!

Enne klinkt zeer intressant die TBS....

Heb je meer info? of links?

Grtzz... :biertje:
 
Origineel geplaatst door Bas
Heb jij die TBS-sen gemaakt?!? :halleluja. Een maat van me heeft er ook twee (hij is ook weleens bij de maker op bezoek geweest (Jij?) Hij heeft 2 verschillende modellen, ofja, een heeft iets (kweet niet meer wat) meer dan de andere, "het basismodel".
Ik vind ze wel erg goed klinken, petje af!

In ieder geval: Welkom op 't DSF!

Yep, die maat van je is bij mij geweest, hoe heet ie??

2 modellen kan kloppen. eerste model had een beetje een krakkemikkige MIDI interface. Werkte alleen op kanaal 14 en was m.b.v. een soldeerbout op kanaal 16 te zetten. Had ook wat tuning problemen. De MkII versie heeft / had een verbeterde MIDI interface (elk kanaal instelbaar), perfecte tuning en twee schakelaars die elke live gebruiker geweldig vond. Een continuous Accent en een continuous Slide, erg leuk. Tevens is de sound ook verbeterd, door betere condensator typen en een exacte copie van de print-layout van de 303 (is echt heeeeel belangrijk). Ook de mixer sectie implementatie heeft de sound verbeterd.

Een veel gehoord nadeel is dat de meeste klonen niet over de sequencer beschikken en daarom niet zo funky klinken.De MIDI interface van de TBS-303 MkII geeft exact dezelfde signalen aan synth sectie door als de orginele 303 microcontroller, echt tot op de micro seconde gelijke timing. Hierdoor klinkt een pattern via een MIDI sequencer afgespeeld ook exact hetzelfde als eentje geprogrammeerd in de echte 303.

De reden dat we ze niet meer maken is puur tijdgebrek. We (Daniel en ik) hebben vaak tegen elkaar gezegd "Kom op, we gaan ze weer maken" maar dan komt het er toch weer niet van. Gewoon geen tijd.
 
WELKOM!

WELKOM!

Zeg me dat je niet Leviathan bent? plz......

woops lees fehler ..... hehehe, een _bijna_ platencontract ...

Welkom
 
Re: WELKOM!

Re: WELKOM!

Origineel geplaatst door ><i
Zeg me dat je niet Leviathan bent? plz......

woops lees fehler ..... hehehe, een _bijna_ platencontract ...

Welkom

Neeeee, Leviathan was de grote Cenobite baas Michel Klaassen himself, hij heeft meerdere platen onder deze naam uitgebracht op Cenobite (das dus niet bijna). Michel Klaassen heeft destijds ook zelf contact met mij opgenomen en was geinteresseerd.
 
Back
Top