[rock/funk/symfo] Nieuwe Track: Zero

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
Eindelijk, na veel regel- en werkstress een nieuwe song online!

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=40507&songID=6367169

Het nummer heet "Zero" en koppelt eigenlijk allerlei stijltjes aan elkaar. De drums zijn een tikkie 80s powerrock, 70s synthlijntjes, een relatief funky baslijntje. Ik heb uitgebreid lopen experimenteren met plugins enzo en de mix is nog een tikkie dicht. Maar dat komt nog wel goed. Laat me weten wat jullie ervan vinden!

instrumenten
Yammie CP70 (x2, de heavy sound gaat door Amplitube)
V/station (bas en strings)
ARP Prosoloist (lead bij refrein en solo)
Battery3 (drums)
Vocals (hmmmzz) door Rode Nt3
 
kleine update, verkeerde preset op flanger over arp solo vervangen, reverb drama opgelost...
 
Stage,

Ik luister altijd met plezier naar je nieuwe tracks. Lekker afwisselend en verrassend.

Ik vind dit niet je sterkste track. Hij is wat 'moeilijk' om naar te luisteren. De akkoorden-progressie is wat lastiger. Meestal vind ik dat overigens wel leuk, maar dan pas na een paar luisteren.

De drums vind ik leuk maar vrij dominant. Vooral die after-afterbeat op de hihat is een oorwurm; op een gegeven moment hoor je bijna niets anders meer.
De bassline is ook wel leuk, hoewel ik liever een diepe bass met wat meer sustain af en toe had gehad. Pads en leads vind ik wel erg goed. Die geven het wat meer bodem. Goed gedaan.

De zang nodigt niet echt uit tot verder luisteren. Het klinkt wat afgeknepen. Is ook lastig; ik ben zelf ook bepaald geen zanger en ik vind het al stoer dat je het gewoon doet. Maar de zang moet echt meer dragen om het nummer aantrekkelijk te houden. Dan zou de melodie ook wat afwisselender moeten. Dit beweegt zich binnen halve octaaf van elkaar en de zanglijn mist wat creativiteit.

Ben benieuwd naar je volgende tracks. Ik blijf je volgen.
 
OJS, dank voor je kritiek! ARGH! ja ik trek die vocals echt helemaal niet (normaal al niet maar hier helemaal niet...) omdat ze nog -net- in m´n range liggen, en daarmee is dan alles gezegd. Ik zit erover te denken een paar lesjes te nemen, maar ik weet niet of dat überhaupt potentieel heeft, ik zou zo graag iemand met een lekkere rockstem kennen!

Ik kreeg van veel mensen bij de vorige tracks commentaar dat t lastige melodien zijn, dus ik heb me nu expres een beetje ingehouden, misschien een tikje teveel. Ik denk dat een "echte zanger" er nog veel meer kan uithalen.

Misschien moet ik ook nog een paar drumfills inbouwen, om nog meer dynamiek erin te krijgen. Het vervelende is dat deze Battery-set geen rides heeft, moet ik dus even knutselen (ik ben zo´n presetjesprutser hahaha)
 
relaxed nummer. ik vind de akkoorden niet te moeilijk klinken, vind de overgangen juist verrassend en fris. die heavy piano en die synth lead op 2.49 zijn echt hele fijne sounds! die synth lead zou had ik later nog wel een keer willen horen in het nummer.
 
synthmann, dat is de ARP door Kjaerhus Flanger en een beetje reverb. Meer mensen wilden graag "wat meer solo erin" dus misschien dat ik mijn allerlaatste beetje gene overboord zet en het lekker vol bombastiseer :D
 
Back
Top