[HARDSTYLE] Kult - Showtime

Kult

Ingeburgerd
Lid sinds
11 Maart 2008
Berichten
30
http://www.zshare.net/audio/7162879f76b929/


meteen ook mn eerste post hier. was hier even aan het rondkijken en kon het niet laten me even te registreren, leuke boel hier.



anyway.
Deze track is gemaakt met FLstudio7xxl icm Cooledit om de samples wat te knippen en te plakken en andere zaken...
VST: Vanguard


dit is het eerste hardstyle liedje dat min of meer is gelukt. de vorige waren altijd bagger, klonken niet "rauw" genoeg of misten een dikke melodie.

geef jullie eerlijke meningen maar, zowal positief als negatief!
wat kan er beter? wat is echt wel geslaagd?


en als dit je muziekstijl niet is... ga hier dan niet spammen "eentonige shit" ofzo.


Alvast bedankt voor het checken

Grtz
Kult
 
Laatst gewijzigd:
uhm ten eerste eentonige shit ;) (oops doe ik t toch)

nee hoor ieder zijn ding, enigste wat ik er op kan zeggen
(weet niet of je er wat aan hebt) is dat het voor mij klinkt als al dat "hardstyle" spul, dat eeuwige "leadje speelt een melodietje"
en de harde kickdrum sound...dus wat dat betreft vindt ik t wel geslaagd als dat de sound is die je wilde bereiken... t klopt wel!
aan de andere kant ... weet ik niet of je dat wel zou willen, tis ontzettend gedaan en een uitgemolken sound... maar dat is mijn mening dus zie t niet als een feit:P

Als je hart ligt (ik lijk wel dr phill) bij deze "stijl" dan zit je goed maar anders verspil je tijd niet aan het proberen te klinken als alle voorgangers...

zit gelukkig genoeg variatie in dat wel als je mij vraagt.
 
hallo elektrofunk,

bedankt om je mening te geven!


het is inderdaad wel zo dat ik redelijk veel naar andere grote hardstyle artiesten heb gekeken om tot deze track te komen. maar je moet natuurlijk ergens inspiratie op doen...
en ik ben ook van mening dat, als je een bepaalde stijl/genre wil maken, je bijna zowiezo gaat klinken als de bestaande tracks. als je echt anders gaat klinken, zal je niet meer in dat genre vallen... net omdat het zo anders klinkt als al de rest. of zit ik hier grandioos verkeerd?

en nog meningen ? kom op, 40 mensen kwamen kijken en maar 1 lid is zo vriendelijk om even z'n mening neer te typen ? spijtige zaak :(
mag ook een korte reactie zijn !!
als ik maar wat feedback heb...

grtz
Kult
 
:), graag gedaan kult. oa lead sound is idd erg bepalend voor het genre,
en "hoort" zo, maar bedoel eigenlijk... meer te zeggen dat jij als "maker" zelf bepaald of je je aan deze huisregels houd of niet! Doe eens gek, elektronische muziek bied juist alle mogenlijkheden om af te wijken van t gene wat we al kennen om zo nieuwe ondekkingen te doen :D.... mits je dat wil natuurlijk! verder vindt ik ook dat meer mensen moeten reageren ... ook mensen die ook "fan" zijn van dit genre.... die zullen je weer wat meer inhoudenlijk kunnen vertellen.
 
voila, dat vind ik ook :)
en ja ik ben niet echt zo'n ontdekker. ik "please" liever de fans die van de huidige stijlen houden. als iemand me zegt; "damn dat klinkt net zo goed als headhunterz" ofzo, dan heb ik mijn doel bereikt :D

grtz
Kult
 
:) ik denk dat velen hier dat proberen te vermijden ;)...
ben je niet bang dat t een truukje word dan? :D
T is natuurlijk wel leuk om al die stijlen hier tegen te komen, ook hardstijl en jumpertjes etc... krijg vaak t idee dat t weer met een andere invalshoek geproduceert word wat ook wel intressant is om te zien.
 
voor een eerste track klinkt het zo gek nog niet,

ik hoor wel degelijk wat goeie elementen,
beetje ouderwets hardcore vind ik het.

lekker !

en wat de mensen er hiervan denken ???
nix om geven en lekker door jammen !

:mega:
 
Hi Kult, best leuk zo... Maar denk dat je wel beter kan. Je verviel snel in patronen die anderen al zo vaa gevolgd hebben dat het niet interessant meer is (voor mij iig) om naar te luisteren. Zodoende heb ik wat heen en weer geluisterd en wat me in eerste instantie opviel is dat volumes van je geluiden heel erg heel en weer springen. Hoeft niet echt een probleem te zijn maar sommige geluiden, zoals die melodie (1.40 min) die later in de track begint, die vind ik veel te dik inspringen en er bovenop liggen. In het begin is je kick ook veel zachter dan later in de track, daar vind ik em weer veel te zwaar. Veel is uit balans.

Melodie rond 25 sec kan veel harder, je neigt naar laag (heb ik ook een tijd gehad, dat ik me daar teveel op concentreerde waardoor het laag als een deken over alle mid en hoge geluiden heen slaat. Maar een goeie bas voelen en horen lekker is als je aan het op een feestje bent, dus zoek een beetje een middenweg ofzo) Maar laag heeft dus in je track de neiging om veel te overstemmen, wat ik wel zonde vind omdat je dan die details niet meer hoort. (en wat je track dof maakt)

En zo'n uitgepoept genre kan je nog wel interessant houden door er wat frisse geluiden in te mengen. Ook het publiek wat graag de standaard hardstyle (!) wil horen wil best wel uitgedaagd worden denk ik... Helemaal op zo'n feestje met alles erop en eraan en dan meegenomen worden in de muziek.

Opbouw vind ik best goed, genoeg spanning en pauzes, en dan weer knallen. Lekker :)

Vetste stukje vind ik dat wat begint op 3.37, daar lijk je pas los te gaan ;)
 
het doet me veel deugd zo'n dingen te lezen 8)
thx mensen

voor een eerste track klinkt het zo gek nog niet,

ik hoor wel degelijk wat goeie elementen,
beetje ouderwets hardcore vind ik het.

lekker !

en wat de mensen er hiervan denken ???
nix om geven en lekker door jammen !

:mega:
thx man !
en ik geef er wel om hoor, wat mensen er van denken
zolang het opbouwende kritiek is (of hoe zeg je dat ookalweer?)
dan kom ik er enkel beter uit...


Hi Kult, best leuk zo... Maar denk dat je wel beter kan. Je verviel snel in patronen die anderen al zo vaa gevolgd hebben dat het niet interessant meer is (voor mij iig) om naar te luisteren. Zodoende heb ik wat heen en weer geluisterd en wat me in eerste instantie opviel is dat volumes van je geluiden heel erg heel en weer springen. Hoeft niet echt een probleem te zijn maar sommige geluiden, zoals die melodie (1.40 min) die later in de track begint, die vind ik veel te dik inspringen en er bovenop liggen. In het begin is je kick ook veel zachter dan later in de track, daar vind ik em weer veel te zwaar. Veel is uit balans.

Melodie rond 25 sec kan veel harder, je neigt naar laag (heb ik ook een tijd gehad, dat ik me daar teveel op concentreerde waardoor het laag als een deken over alle mid en hoge geluiden heen slaat. Maar een goeie bas voelen en horen lekker is als je aan het op een feestje bent, dus zoek een beetje een middenweg ofzo) Maar laag heeft dus in je track de neiging om veel te overstemmen, wat ik wel zonde vind omdat je dan die details niet meer hoort. (en wat je track dof maakt)

En zo'n uitgepoept genre kan je nog wel interessant houden door er wat frisse geluiden in te mengen. Ook het publiek wat graag de standaard hardstyle (!) wil horen wil best wel uitgedaagd worden denk ik... Helemaal op zo'n feestje met alles erop en eraan en dan meegenomen worden in de muziek.

Opbouw vind ik best goed, genoeg spanning en pauzes, en dan weer knallen. Lekker :)

Vetste stukje vind ik dat wat begint op 3.37, daar lijk je pas los te gaan ;)

hey aiori
uitgebreide feedback, i like! :okdan:
je hebt duidelijk tijd genomen om de details te horen en comment op te geven...

ivm dat volumeverschil, daar heb je gelijk.
ik moet zelf nog wat strenger worden op dat vlak. ik ben soms, na uuuuurenlang dezelfde samples gehoord te hebben enz, het even zo KOTSbeu dat ik snel zeg... fuck dit, het is af :D

en ja ik heb dikwijls het probleem dat mijn laag (de zware kicks vooral) al de rest overstemt...
ik wil dan gewoon een dikke bass, maar die overstemt dan alles. als ik die dan stiller zet, zit er niet genoeg .. kracht achter de track!
ik vraag me al langer af hoe ik dit kan fixen...

thx voor de leuke comments en opbouwende kritiek! is wat ik nodig heb!


grtz from Antwerp

Kult
 
en ja ik heb dikwijls het probleem dat mijn laag (de zware kicks vooral) al de rest overstemt...
ik wil dan gewoon een dikke bass, maar die overstemt dan alles. als ik die dan stiller zet, zit er niet genoeg .. kracht achter de track!
ik vraag me al langer af hoe ik dit kan fixen...

Kult

daar kom je vanzelf wel achter als je blijft proberen en kritisch luistert en niet opgeeft, blijven zoeken naar een goeie balans. Je weet dus dat je de neiging hebt om laag hard te zetten, dus dan weet je ook wat je eraan kan doen, en waar je je in kan gaan verdiepen

graag gedaan voor de feedback trouwens, dat is zo af en toe wel leuk om te geven, en ik leer er zelf ook nog wat van !
 
Back
Top