Je laatste 3 aankopen??

Ik heb de belofte met mezelf verbroken en ben de Eurorack route gegaan:
NiftyCASE met:
- MI Clouds
- MI Plaits
- MI Ripples
(Braids verwacht ik volgende week)

Het is alsof ik in een rabbit hole verdwijn..
Een goede manier om de schade enigzins te beperken is om bv 4x een 9u 104he case te kopen en dan te stellen dat je niet meer modules mag kopen dan dat er in die cases passen ;)
 
Audio Assault EchoVerb
Audio Assault EchoVibe
Wave Alchemy BeatLab
Wave Alchemy Pulse
Wave Alchemy Glow
 
Het aandeel van gitaren is bekeken over de hele markt waarschijnlijk nog steeds belangrijk, maar synths en dergelijke lijken wel bezig met een opmars. In elk geval in Groot-Brittannië, toevallig las ik laatst het rapport 'Musical Instrument Retailers in the UK' (juli 2022). Voor 2023 verwacht men een totale omzet van ca. 432 miljoen pond, met de volgende verdeling:

Bekijk bijlage 3831077

Gitaren zijn nog steeds belangrijk, maar men merkt op dat het segment 'Keyboards, pianos and organs' aan het groeien is. Dat segment omvat keyboards, digitale/elektrische piano's, synthesizers, MIDI-apparatuur, etc. Het segment van opnameapparatuur is ook een groeimarkt. Verder zijn aan de andere kant van de Noordzee hobbyisten en mensen die leren om een instrument te bespelen (vooral schoolgaande kinderen zijn voor dat laatste belangrijk voor de industrie) verantwoordelijk voor meer dan 60% van de omzet, professionele gebruikers zijn goed voor iets meer dan 25%. Gear4music is daar de grootste speler op de markt, met bijna 20% aandeel van de totale omzet.
Het is de verkoop van betaalbare instapkeyboards voor de beginnende pianist die dat percentage omhoog trekt, hoor. Ik vermoed dat slecht een klein deel daarvan naar synths gaat.

”Audio recording equipment” zijn natuurlijk al die geluidskaartjes om al die gitaren en ukelele’s op te nemen naar de computer. Met Guitar Rig Free is het goedkoper, stiller en handiger dan een zware amp. Er van uitgaande dat de meesten al een lapotop hebben
 
Was DaVinci niet een optie? Is volgens mij een stukje goedkoper zonder er allerlei andere opties bij te kopen die niet standaard in Final Cut Pro zitten.

Ik heb wel gekeken naar Premiere en DaVinci, maar in de tests met de door mij aangeschafte iMac presteerde Final Cut aanzienlijk beter.
Qua functionaliteit kon ik geen zaken ontdekken die voor mij van wezenlijk belang zijn, maar het voordeel van Final Cut voor mij is vertrouwdheid met de interface door werken met iMovie.

Op het audio deel scoorde Davinci wel beter, maar aangezien Logic ook op de boodschappenlijs staat en dat weer goed schijnt samen te werken met Final Cut was dat geen doorslaggevend argument.
 
Ik heb wel gekeken naar Premiere en DaVinci, maar in de tests met de door mij aangeschafte iMac presteerde Final Cut aanzienlijk beter.
Qua functionaliteit kon ik geen zaken ontdekken die voor mij van wezenlijk belang zijn, maar het voordeel van Final Cut voor mij is vertrouwdheid met de interface door werken met iMovie.

Op het audio deel scoorde Davinci wel beter, maar aangezien Logic ook op de boodschappenlijs staat en dat weer goed schijnt samen te werken met Final Cut was dat geen doorslaggevend argument.
Thanks voor het delen!
 
Ferrofish B4000+

En 2 kabeltjes die gewoon echt super bevrijdend werken:
MyVolts USB to 5V power cable: super tof, want de Kaossilator 2S zoop gewoon batterijen leeg. Nu neem ik een USB powerbank mee en blijft dat ding gewoon werken.
RipCord USB to 9V power cable voor Korg Volca + 5-way splitter: oorspronkelijk gekocht voor mijn Korg Volca's.
Maar blijkt dus ook te werken met bovenstaande Ferrofish en met mijn Behringer Crave.
Dat is leuk meegenomen natuurlijk.
En ik denk dat met een polarity reverser er nog heel wat apparaten ook zullen werken.
Geen gehannes met verlengkabel om in de zetel of op het terras wat te spelen, lekker portable!
 
Sixties:
Farfisa draagbaar orgel, top-of-the-range
Farfisa zwelpedaal
Farfisa baspedalen
Farfisa twin 12" buizenversterker
Farfisa stompbox voor versterker
Farfisa gigbags 3x

Ietwat restauratieproject, maar nu ook al heel bruikbaar. En qua compleetheid een echte tijdcapsule zo in zijn geheel. Ik ben benieuwd wat ik er in mijn muziek mee ga doen; ik speel niet echt The Doors maar in het verleden had ik ook orgels en die vonden ook altijd een toepassing.
 
- Dynacord ADD-one + ADD-drive + Rhythm Stick
- Spectral Audio Syntrack
- E-mu E4 Platinum
Jaa de e4! Daar heb ik er ook drie van. Nog steeds niet helemaal doorgrond helaas:(

Heb ooit een spectral Audio Neptune gehad maar dat vond ik maar een iele gare bak. Hoe is de syntrack?
 
die neptune (gouden versie) was best een ruige ragbak hoor, die protone (rode) die ze hadden was wel matig.
 
Jaa de e4! Daar heb ik er ook drie van. Nog steeds niet helemaal doorgrond helaas:(

Heb ooit een spectral Audio Neptune gehad maar dat vond ik maar een iele gare bak. Hoe is de syntrack?
Ik heb de Neptune (goudkleurig) ook staan hier, en die vind ik echt wel redelijk vet! Alleen dat je geen patches kan opslaan is best een dealbreaker voor mij. De Syntrack is hybride (tov vol analoog bij de Neptune) en klinkt maar suf, althans dat ik m'n eerste impressie. Hij heeft echter wel een VCF in, en dat maakt hem denk ik vooral leuk :) Wat me een beetje stoort bij deze apparaten is dat de potmeters heel crappy aanvoelen, ben geneigd ze allemaal te vervangen voor high end potmeters.

Maareuh, 3 stuks?! Verkoop er twee, kan je stoppen met werken! :D
 
Weeral héél courant spul. Lekker compact ook, die Jellinghaus. Subtiel ook, dat blauw. Mooie combi met een TX816! Fully loaded?

Hoe schakel je eigenlijk eenvoudig welke van de TX816 modules de Jellinghaus bedient?
 
Back
Top