Je laatste 3 aankopen??

Yes - maar lees reddit er maar eens op na... Als het echt zo'n goed product zou zijn, waarom zo vroeg al uit productie halen?
Hij is verboden in Europa blijkbaar, issue met de voeding sinds dit jaar, hoorde ik vertellen in een video. Ik heb er nog eentje gevonden in Bstock in Italië voor n scherpe prijs incl garantie. Beter dan je ze 2e hands te koop ziet.
Ik ben benieuwd, de OB6 was totaal mijn ding niet, ik denk dat de prologue 't wél is qua sound. Toch maar voor de 16 gegaan, ik dacht massive overkill voor mijn skills, maar na wat meer video's kijken leek het me een betere zet. Ik kijk al uit naar Jexus zijn patches.
 
Hij is verboden in Europa blijkbaar, issue met de voeding sinds dit jaar, hoorde ik vertellen in een video. Ik heb er nog eentje gevonden in Bstock in Italië voor n scherpe prijs incl garantie. Beter dan je ze 2e hands te koop ziet.
Ik ben benieuwd, de OB6 was totaal mijn ding niet, ik denk dat de prologue 't wél is qua sound. Toch maar voor de 16 gegaan, ik dacht massive overkill voor mijn skills, maar na wat meer video's kijken leek het me een betere zet. Ik kijk al uit naar Jexus zijn patches.
Ben benieuwd hoe die gaat bevallen.
16 voices is helemaal tof als je 8 voices links en 8 rechts panned. True stereo binaural szizzle.
De Prologue is verboden in Europa?
 
de manier van voeding is verboden blijkbaar. vraag me geen details, ik weet ook niet precies waarom
 
De Prologue gaat ook automatisch uit als je hem niet gebruikt. Dus kan wel kloppen.
De Korg monoloque gaat ook uit als deze niet gebruikt wordt, net als mij Roland System 8 en vele andere synth's met deze instelling.
Heeft met de voeding niets te maken.

Ik kan ook nergens iets terug vinden over problemen met de voeding.
Sterker nog, zonder EU certificaat had deze nooit op de markt gekomen.
Dus de reden voor het stoppen van de productie ligt waarschijnlijk toch in de falende marketing en verkoopcijfers van het apparaat.
 
Als ik het verhaaltje terug tegenkom post ik t wel. Dat was: de regels zijn strenger geworden in europa, en de voeding vd korg voldoet niet aan die nieuwe regels.
Vermits Jexus me schreef dat er in europa vast geen meer nieuw te vinden is, vermoed ik dat hij ook die reden kent.
En als je ziet hoe een polivoks voeding krijgt, lig ik vd prologue niet wakker..
De xd schakelt uit en de karp ook dacht ik…maar die hebben een adapter. De prologue niet
 
ik vond dit:

1657098296277.png
 
PSU vervangen door een EC conform model lijkt me een nogal minimale en triviale wijziging als er nog commercieel leven in het ding zou zitten. Neem toch aan dat het niet veel exotischer zal zijn dan een standaard 9V, 12V of 24V DC voeding. Er staat overigens niets op de Korg site over dat 'ie discontinued zou zijn en hij is hier en daar nog verkrijgbaar of 'in bestelling' toch?
 
Laatst gewijzigd:
PSU vervangen door een EC conform model lijkt me een nogal minimale en triviale wijziging als er nog commercieel leven in het ding zou zitten. Neem toch aan dat het niet veel exotischer zal zijn dan een standaard 9V, 12V of 24V DC voeding.
Een onderdeel van €5,- op een apparaat van een slordige €1400, lijk mij geen deal breaker.
Dan hadden zij deze wel vervangen en een "revised" edition op de markt gezet.

Vooralsnog zie ik noch YouTube als Twitter als betrouwbare nieuwsbronnen, en het gegeven dat ik nergens op het web berichten van de zelfde strekking tegenkom, doet mij vermoeden dat wij hier met een "Sandwich primaat" te maken hebben.
 
Ik zag een video van een kromme prologue. Kerel deed m open en de build is nu niet bepaald wat je van ’made in japan’ verwacht. De onderkant is metaal. Misschien heeft dat ermee te maken. Hij heeft m wel terug recht gekregen
Hoe dan ook, ik verwacht een grote verse poly van korg met de minilogue xd snufjes en meer.
 
Ja moet mogelijk zijn maar er zijn ook de bad marketing en het ding flopte en is overshaduwd door de vele synths die kort daarna uitkwamen.
Zo is de Prolgue vrij snel een soort Andromeda geworden.
De Prologue 16 verbruikt 40 watt dus dat is niet zo makkelijk in een fanless design met weining ruimte.
 
yamaha thr10ii
yamaha thr10iiW
tas
ja die eerste gaat terug omdat die niet oplaadbaar is.
lijkt me een leuke amp voor thuis, jams en busking.
 
Cubase 12 Pro
Native Instruments Komplete Kontrol A61
Sonora Cinematic - Poiesis Cello & Cinesamples - Tina Guo Complete
 
Dit keer alleen wat utilitair spul.

- Flyht Pro case voor Minilogue XD
- Jaspers 170-4-120B rack
- KS-3000B Keyboard stand
- Neutrik Jack connector dopjes
 
  • Kawai K5000R met geheugenuitbreiding en remote control
  • Boss VT-1
  • Quasimidi Quasar met T.R.E. en HC expansie (en 5 Quasimidi Fan-Magazines... waarvan ik niet eens wist dat deze bestonden!)
 
Back
Top