Je laatste 3 aankopen??

Fun Generation RealTimeAnalyzer-31
Waar koop je die Analyzer? Ben nu al een tijdje opzoek maar het is niet dat de markt er mee verzadigd is zeg maar...
 
Laatste 3 aankopen:

Yamaha EX7
van de lokale baptist church. Je verwacht een stoffige synth in mint conditie waarvan alleen de orgel patches zijn gebruikt. Je krijgt een synth die er uit ziet en voelt als een Aerosmith groupie na een lange tour

Keyboard stander
ja dat ga ik echt niet uitleggen

Shakers en een belltree
Meteen spijt van toen de kleine om half zes in de morgen al feestend met de belltree de slaapkamer in kwam.

-C-
 
Alesis Midi verb 4 (nog defect)
Roland D110 (nog defect)
Dap 800w PA speakers en versterker (reeds hersteld)

Niet echt aankopen, gratis spullen van de vuilnisbelt gered
 
Minte Arp Axxe, ze zijn nog vrij goedkoop met al die Oddy clones.
Het kan een hoop meer coole sounds dan verwacht als instap model,
flexibeler dan mono's SH-1, SH-09, SH-101. SH-1000/2000 die dikwijls over 1000 staan.
De Karp is een vrij geslaagde clone, ma minder muziekaal
vooral in 2 en 3 en bij R2D2's valt het minder op, ma S/H vogeltjes maakt dan gaat de oude zingen.
Voor Bass is de Karp maybe beter vooral door de boost, overdrive.
Al is de Arp nog dik, omdat de 1 oscillator wel saw en square bij elkaar kan mixen.
Die hem toch een stuk dikker maken
Zoals de CS10. Op de arp en veel 2 oscillator sinds is het meestal maar 1 waveform per oscillator
die switches en ik denk dat je met die cv gate en trigs ins en outs wel een soort 3 voice kunt maken.
Voor de helft van een vintage oddy beetje best of 2 worlds en makkelijker, de Oddy is niet de allerkleinste mono
en apart ook coole synths.
De Axxe gaat alsinds sneller programmeren zijn en veel sounds hoeven niet super complex te zijn.
Gaan trager met meer opties.


Waldorf NW-1 eurorack module. Die zijn precies niet heel erg verkrijgbaar meer.
Bij Bax weken wachten, bij Thoman uit assortiment, niks van 2 -3 weken terug verkrijgbaar.
Wavetable lijkt me cool. Ik dacht dat braids naast FM en VA ook een aantal wavetables heeft.
Sommige modellen hebben Issue's, hoop dat de mijne goed werkt. Maar is terug stuurbaar.
Digitale Oscillators blenden met analoge is een van de dingen die ik tof vind op de modular.
Osirus leek ook wel interessant, maar is duurder en werkt pas echt goed moet nog een module.
Het is wel geen Poly, maar geen idee of ik veel wavetable ga gebruiken en hoe.
Die Blofeld is niet iedereen wild van. Waldorf M, Iridium die iedereen blijkbaar best ok vind
zijn veel te duur om nieuw te kopen.

tasty chips electronics GR-1, ook omdat ze bijna nergens nog te koop zijn.
Niet super goedkoop, weet dat er vrij goede vst's bestaan, ook wat modules.
maar het lijkt me handiger dan muisklikken. En handiger bij de andere sound design en soundscapestuff.
Modular en semi modulars, ook een Ody module en een Axxe.

Dat je nog een Class Complient Interface nodig hebt. Is niet super handig.
Vanop hun lijst heb ik enkel één van de goedkope Behringers, ma gebruik die wel voor iets.
Ik heb wel een Soundcraft Notepad 12 FX, op hun lijst staat een andere soundcraft.
Dat die meerdere inputs heeft is enorm handig. Ook dat ik die voor vanalles gebruik ma geen vast gebruik heeft.

De 2 goedkope Behringers op de lijst zijn alles behalve duur.
Voor nog een, die met inputs is volgens mij niet meer verkrijgbaar.
Maar iets met jack inputs is veel handiger.
Een deel van hun lijst is andertussen niet meer te koop.
Soms een opvolger. Zo een Motu met Firewire en best wat in en outs is niet class complient volgend mij.
Dus als ik iets moet kopen, liever iets rond de 100 euro. Interfaces van 200 of meer, gaan weinig te doen hebben
als ik dan een motu heb die via firewire niet 1 track tegelijk opneemt.

Niet alles Class Complient werkt blijkbaar even goed, met analogue heat zijn er wat issues.

Verder een smalle usb key om samples vanop de computer er op te zetten?

Is hier dedicated tips en tricks topic van?
De algemene topic die ik vond, stond er meer van wie het een handige bak leek dat soort dingen.
Iemand zei ergens in een comment dat die vrij cool was voor melotron toestanden.
Was nog een reden om het te proberen, die van Logic klinken niet echt geweldig.
En de JV-2080 met 70's expansion card, heeft veel orgels, E-Piano's maar weinig melotron sounds
Die hardware melotron bakken zijn niet goedkoop.

Dreadbox Typhoon, valt weinig over te zeggen.
Was er eerst niet geïntreseerd in, ma de synth klinkt toch vrij verschillend dan Erebus en Nyx.
Vooral de FX lijken mij boeiend. Was goedkoper dan Bluesky enz ...
Zal ook niet nog jaren te koop zijn, en de minder populaire dingen zijn vaak moeilijker te vinden 2e hands.
En nu er wat Nymphes video's zijn Dreadbox die lijkt die mij minder interessant dan Typhon.
Tis geen micro abyss ofzo maar precies meer een Juno van Dreadbox met wat extra functies
en gelukkig software editors op komst, dat je weinig in menu's moet doen.
 
aiaiai tma2 wireless+
2 * quadraverb (Hainbach zijn schuld)

Hopelijk is 't ver de laatste aankoop vh jaar :P
 
Hardware
Massdrop/Sennheiser 58X Jubilee
MOTU Ultralite MK3
Roland TR8s
Software
IK Multimedia Total Studio 3.5 MAX
Audiorealism ABL3
Audiorealism Redominator

En nu is het écht voorlopig even klaar.
 
Finegear Dust Collector (yay!)
Harley Benton SpaceShip 80 pedalboard
Insert Jacks

En ook niet onbelangrijk: een Sage Barista espresso machine. 8~
 
- Behringer MIC300 Tube Ultragain preamp
- Mackie Big Knob Passive monitor controller
- Eventide Pitch Factor
 
TR8-S
Verselab MV-1
AKG k240
nieuwe bekabeling studiotje, nu gebalanceerd
 
Back
Top