Je laatste 3 aankopen??

Pedaaltjes zijn ook leuk met synths :D
Als je echt gitaar wilt spelen dan is het echt wel oefenen, oefenen,leren,vroeg opstaan, herhalen,uren,uren aan een stuk.Ik ben 40 jaar geleden ook begonnen met gitaar.10 jaar lang.Gestopt tussen gitaar of piano oefenen.
Ok ,pedaaltjes kopen voor dat speciaal effectje haal je tegenwoordig uit echt goede sample packs.Tenzij het een passie is geworden, niets op tegen.Maar een instrument leren bespelen vergt oefenen, oefenen, oef.....
 
Nog in het afgelopen jaar:
-Korg Monotron Delay
-Kabelbinders

Om het nieuwe jaar af te trappen
-Proco Rat 2
Samen met de MXR Distortion+ en EHX Bass Big Muff heb ik dan een leuk arsenaaltje om de TB-303-achtigen mee te mishandelen.
 
Ik hou toch echt van pedalen, ma absoluut niet bedoeld om mijn Juno 60 een lekkere stratocaster ofzo te maken.
Je kan iets als een SK-20/SK-30 overpedaleren dat die een CS-60 kan wegblazen.
Al de individual outs, met elk hun eigen pedal chain, desnoods nog orgel door de CS-30 halen ofzo ...
En de mixed outs met de ensembles en tremelos en dat soort toestanden.
Kweet niet meteen hoe je je SK-30 2 - 3 pedalen per output gaat geven, nog door een synth of filter draaien
mixen met de mixed outs. Hoe een sample pack, big sky, retroverb, erica zen delay, clouds, komo rebi, lethargy Boss Heavy Metal M2 distortion, spring reverb, simpele echo van boss
phase delay van Roland system 500 en timeline allemaal gaat nadoen, precies zoals je het wilt.

Of je samplepack, 5 fx'en eurorack moet nadoen, oa 2 phasers, die door gemoduleerde stages de hele tijd andere ritmes doen etc ...

De Arp Oddy kan voor een synth best nog coole gitaar vibes doen.
Die preset op de Prophet van Robot Rock van Daft Punk, ik heb jaren gedacht dat dat een gitaar was.
Voor 5 a 10 percent, soorten gitaar sounds, kan een synth je wel nog tricken dat ie een gitaar is.
Vaak heb je der zelf nieteens speciale gitaar pedals voor nodig.

Aan sucky strings zoals de Delta, heb je toch ook graag zo een veel te overheersende phaser als smallstone hangen.

Tis niet de bedoeling dat die op een gitaar lijkt. Een snaar kan gewoon dingen, kwa gevoel en moves gewoon al die soorten vibraties.
Dat een midikeyboard of sequencer zelf niet van kan kan dromen. Ma een gitaar doet ook geen lekkere TB-303 of OB-Xa na.
Met de VST van de Xa krijg ik der zonder fx wel zo Prince klank achtige gitaarsolo's uit ...

Voor iets dat op gitaar lijkt

Record ik wat van dat en pedal de boel plat.

Wil ik echt een gitaar, vraag ik een bevriende gitarist ...

Ik zoek per synth min of meer 2, 3 pedalen die echt een meerwaarde geven.
Voor een simpele echo heb je geen gitaar pedaal nodig.
Ma een chorus flanger met cv inputs waar je chille distortions mee kunt maken als je de boel een beetje gek zet,
ook voor live, om te switchen tussen 3 soorten distortions, die best wat finetune knoppen hebben zodat het wel snoeihard kan, maar ook super gecontrolleerd
en geen chaos distortions all over the place. Tis niet dat je je 101 of 303 tot grunge gitaar wilt omvormen.

Ik heb een simpele fuzz, die op elke synth rommelig klinkt, ma op de CS-10 is die dan weer heerlijk.
Uit Atlantis krijg ik ook soms een bassline, dat ook een bass gitaar zou zijn.
Wel zo eerder stonerock achtig gerol, heel monotoon soort manier van bass spelen.
Dat amper gebruik maakt van de extra's van een snaar instrument.
Omgekeerde van John Taylor funky rollende basslines. Of Ritme gitaristen als Johhny Mar.
En al helemaal niks te zeggen over Edie Van Halen of Jimmy Page ofzo ...

De meer eenvoudige gitaar pedalen vind ik op synths niet super bruikbaar, alles wat gitaristen mij geven
voor ze hem kapot trappen op hun pedal board.

Bij mij maakt het echt deel uit van mijn sound design.
Maar dan wel volledig gericht op synthesizers. Meestal niet spotgoedkope pedal met 1 draaiknop.
Vooral voor live jams/spel heb ik toch veel liever pedals en fx in eurorack.
Dan een multi FX zoals de GP-8 van Roland die ik heb.

Als je gitaar wilt spelen, moet je geen smallclone aan je juno hangen en verwachten dat Nevermind nu automatisch gaat.
Maybe geraak je er ook wel met 2000 gitaar samples, die je dan door je modular en fx haalt.
Ma lijkt me een verschrikkelijk kutwerk. Tenzij de sporadische pluck hier en daar in je track.

On topic heb ik de DT 990 Pro.
 
Laatst gewijzigd:
RD-8 MKII
 

Attachments

  • 892F5FB7-0282-4D7F-A6D7-1B0D61996FEB.jpeg
    892F5FB7-0282-4D7F-A6D7-1B0D61996FEB.jpeg
    179,1 KB · Bekeken: 72
Korg Minilogue XD
Apple Macbook Pro 13"
i-tec USB 3.0 Powered HUB 10 port
 
Sennheiser MD421-N mijn tweede
Mic kabel
Jacks, XLR plugs
Midi interface. Mijn oude Midisport crachen mijn systeem.
Hele euvre van Stravinsky
Patch kables
Flat wound chrome snaren.
 
2 x Samson S patch +
balanced patchkabels
balanced multikabels.
dus alles via patch doen, mijn 16 kanaals Focusrite zit vol, en geld voor een 16 +Ferrofish uitbreiding heb ik ni op moment
 
Grappig om te zien dat er nog mensen in powercore investeren. Is dat spul niet discontinued, sort of? En kom je niet in de knel met je firewire-bandbreedte met 16 dsp cores?
7 jaar te laat maar ik kan je zeggen dat ik de Powercore X8 zelfs nu nog dagelijks gebruik in allerlei producties! VSS3, CL1B, MD3, Master X5... noem maar op, het is top en nog altijd goed qua kwaliteit.
 
Back
Top