Nederlandstalig nummer

JeTo

vintage is stilstand?
Lid sinds
2 Maart 2006
Berichten
93
Locatie
010
Hallo iedereen,

Vier jaar geleden heb ik een nummer opgenomen, maar ik wil het graag her-opnemen. Ik heb namelijk alleen nog maar de "mixdown" en zou graag een beter archief willen aanleggen.
Dit is slechts 1 nummer, maar ik heb er een stuk of 25 die alleen nog maar op mp3 formaat in mijn bezit zijn.
Hebben jullie tips of suggesties voor het aanleggen van een archief?
En welke suggesties hebben jullie voor dit nummer -klik op de myspace link-- (vriendschap of romantiek)
Ik werk met Sonar 7, reason 4 en Audition 3.
Alvast bedankt!

http://www.myspace.com/jerrytombrink

Update: ik heb nog een nummer toegevoegd: Over mijn schouder.
Opgenomen met een roland digitale piano en zang op een MD.
Dit soort demo's zou ik graag in een beter jasje willen steken.
Iemand een leuke suggestie voor deze nummers qua arrangementen of stijl enzo?
-gewoon uit nieuwsgierigheid-
 
Laatst gewijzigd:
Van elk afgerond project maak ik een rar file, en kopieer die naar een online storage systeem.
Maar je kan het natuulijk ook een dvd of cd branden. En deze op een goede plek opbergen.
Mijn project namen beginnen altijd met de datum wanneer ik er mee begonnn ben en de naam van de track en het tempo
Bijvoorbeeld:
20071102 Major Bass - Near You 140 BPM

In de project map staan alle gebruikte samples en presets en mixdowns van de verschillende versies, zodat je altijd snel even kunt luisteren zonder het hele project in te laden. Ook staat er een tekst bestand met daarin aantekeningen, contact personen enz..)
 
Laatst gewijzigd:
Bedank voor je nuttige tips Baseman!!!
 
geweldig, weer eens een echt "liedje-liedje" te horen. Vind dat je een leuke stem hebt, dat komt goed en echt over. Mooie gitaarsolo ook! Het belangrijkste staat, maar ik denk dat je nog veel kunt halen uit de mix. De rhodes-tremolo is ietsje heavy misschien. En er mist enorm veel dynamiek in de drums en het pianospel..probeer bijna overdreven gevoelvol te spelen..dat komt dan in een mix beter over.

maar niet teveel gemiept...ik vond het geweldig te horen!
 
geweldig, weer eens een echt "liedje-liedje" te horen. Vind dat je een leuke stem hebt, dat komt goed en echt over. Mooie gitaarsolo ook! Het belangrijkste staat, maar ik denk dat je nog veel kunt halen uit de mix. De rhodes-tremolo is ietsje heavy misschien. En er mist enorm veel dynamiek in de drums en het pianospel..probeer bijna overdreven gevoelvol te spelen..dat komt dan in een mix beter over.

maar niet teveel gemiept...ik vond het geweldig te horen!

Bedankt voor je complimenten!! De dynamiek ontbreekt inderdaad, maar mixen is niet mijn sterkste kant. Leuk dat je mijn stem goed en echt over vindt komen. Vind ik zelf wel een belangrijk. Ik zal je tips zeker meenemen in mijn toekomstige versie en nummers.
 
Ik vindt het echt een leuk nummer, t'komt er een beetje donker uit maar dat zegt in princiepe niks over het nummer, echt goed! Wat stage ook zei:

Vind dat je een leuke stem hebt, dat komt goed en echt over.

Complimenten!
 
Leuk nummertje man!!

Qua tekst vindt ik het refrein wel afdoen aan de coupletten.
In plaats van 'je maakt me ziek' zou ik liever iets horen als 'je bent uniek' (ik zeg maar wat) Dat geeft een wat positievere lading.
Voor de rest vind ik het echt prettig om naar te luisteren. Lekker sfeertje. Je hebt inderdaad een mooie stem voor dit soort nummers.

Succes!
 
Ik vindt het echt een leuk nummer, t'komt er een beetje donker uit maar dat zegt in princiepe niks over het nummer, echt goed! Complimenten!

Dank je wel, Talsma

Leuk nummertje man!!

Qua tekst vindt ik het refrein wel afdoen aan de coupletten.
In plaats van 'je maakt me ziek' zou ik liever iets horen als 'je bent uniek' (ik zeg maar wat) Dat geeft een wat positievere lading.
Voor de rest vind ik het echt prettig om naar te luisteren. Lekker sfeertje. Je hebt inderdaad een mooie stem voor dit soort nummers.

Succes!

Grappig wat je over de tekst zegt, ik hoor inderdaad vaker van mensen dat mijn teksten -om even jouw woorden te gebruiken- een positievere lading kunnen gebruiken. "je bent uniek" is inderdaad wat positiever en daardoor een goed alternatief. Helaas zal ik het niet in dit nummer gebruiken; puur omdat ik het niet zelf verzonnen heb *D (en ik ben natuurlijk eigenwijs)
Bedankt voor je complimenten!
 
De liedjes zijn echt leuk.

De sound en echtheid van veel geluiden ( behalven de rhodes en gitaar) klinken echter imo voor geen meter.

je stem is goed voor het genre, de melodieën eveneens goed. Het heeft heel veel, behalve die mooie en "echte" sound.
 
Prettig nostalgisch sfeertje. Het neemt mij weer mee naar de schoolfeesten
van weleer. Toontje lager, Mamas Jasje...

"je maakt me ziek" vind ik persoonlijk zeer goed gekozen. Emoties
aandikken is niet erg namelijk in zo'n 'hopeloos / radeloos' liedje.

Maar de drumpartij is wel een beetje tenenkrommend ja :)
 
Back
Top