Akai Z8 samplers in VST vorm?

Of het geruchten zijn of niet weet ik niet. Maar op de site is te lezen dat Akai bezig is met een VSTi versie van hun Z8 sampler. Met dezelfde indrukwekkende specs als de orginele hardware versie van de Z8. Misschien is het verhaal een beetje 'over the top' desalnietteplus bijzonder interessant.

AKAI%20copy.jpg


http://babelfish.altavista.com/babe...trmus.com/news/view.asp?News_ID=1368&lp=zh_en
 
Last edited by a moderator:
Lijkt me wel ideaal als de bestanden (zowel samples als program files) makkelijk uitwisselbaar zijn tussen de hard- en software versie.
 
Lijkt me nou niet echt slim van Akai om een van hun
hardware modellen te ontwikkelen voor VST..., op die
manier koopt niemand nog een HW Z8 :)

Access heeft ook alleen de Virus voor PT/TDM..., wat ze
tenminste garrandeert dat iedereen die geen PT/TDM
heeft, nog steeds de Virus moet kopen voor de Virus
sound...

Mvg.

CoolRunning
 
Origineel geplaatst door CoolRunning
Lijkt me nou niet echt slim van Akai om een van hun
hardware modellen te ontwikkelen voor VST..., op die
manier koopt niemand nog een HW Z8 :)

Er blijken hier genoeg mensen te zijn die liever een hardware sampler hebben, dus ik denk niet dat de verkoopcijfers van hun hardware samplers sterk zal dalen door een VSTi. Ik denk juist dat Akai liefhebbers die nog geen software sampler hebben gekocht maar dat wel van plan zijn, juist eerder een Akai VSTi zullen kopen dan één van een andere fabrikant. Ik vind het zo'n slechte zet nog niet van Akai.
 
Ik weet niet of er wel behoefte aan is.......:z
Native Instruments heeft met Kontakt toch ook wel wat bewezen.
Wat me eerder interessant lijkt is die MIDI Controller met de pads van de MPC alleen zou het nog mooier zijn als ze hier een software MPC bij konden maken met import van VSTi's en effecten zodat je alle gemakken van de SoftSynths en Effecten kunt combineren met de intuitieve programmeermogelijkheden van de MPC.
 
Lijkt me nou niet echt slim van Akai om een van hun
hardware modellen te ontwikkelen voor VST..., op die
manier koopt niemand nog een HW Z8


Ik denk dat het eerder andersom is. Akai ziet de verkoop van HW samplers enorm teruglopen omdat iedereen soft gaat. In plaats van al hun klanten te verliezen aan NI/Emagic/steinberg/bitheadz, kiezen ze eieren voor hun geld: if you can't beat 'em, join 'em! Volgens mij gaat EMU ook alleen nog maar softsamplers ontwikkelen.

Ik ben 'n enorme fan van hardware sampers, en vooral die van Akai, maar ik moet toegeven dat softsamplers toch echt de toekomst hebben. En dan heb ik goeie hoop voor wat akai en Emu ons gaan brengen. Ik heb laatst met een 'demo' van Halion zitten pielen en het was voor m'n gevoel nog niet echt tof. Maar da's weer 'n kwestie van smaak.

Voorlopig hoop ik dat die luie f(%&rs bij Akai eerst even AkSys naar OSX poorten!
 
Ik ruik:

Ik ruik:

Origineel geplaatst door CoolRunning
Lijkt me nou niet echt slim van Akai om een van hun
hardware modellen te ontwikkelen voor VST..., op die
manier koopt niemand nog een HW Z8 :)

Access heeft ook alleen de Virus voor PT/TDM..., wat ze
tenminste garrandeert dat iedereen die geen PT/TDM
heeft, nog steeds de Virus moet kopen voor de Virus
sound...

Mvg.

CoolRunning

Akai audio interfaces en midi interfaces en geniale controllers (drumpads etc)
jij niet?
 
hak je sampler in tweeen en je krijgt:

hak je sampler in tweeen en je krijgt:

1- audio interfaces
2- software

dus die audio interfaces passen wel degelijk goed bij ze... daar zijn ze goed in..
 
Oh jee, ik zie al een heerlijke rel aankomen.

Maar aangezien Akai al VST produkten op de markt aan het brengen is kan dit gerucht (het is nog steeds een gerucht) wel waarheid bevatten.

Maar vind de attitude 'If you can't beat them, join them' van Akai helemaal nog niet zo verkeerd.
 
Wat een voordeel van Akai zou kunnen zijn, is dat ze een frontje van een Z8 als bedieningspaneel van de VSTi kunnen gaan verkopen. Software samplers zijn in mijn ogen geweldig, maar ik mis nog weleens de data wheel van m'n S2000.
 
Akai zal er nog een berg werk aan hebben om alle bugs over te zetten naar een VSTi :duivels:

Het lijkt me water naar zee dragen in deze hardwarematig barre tijden....
 
Het bevestigt de geruchten een beetje dat het slecht zou gaan met de akai hardware verkoop.

Ze verliezen toch hard terrein aan softsamplers. Mochten ze echt zo'n Z sampler in vsti vorm uit gaan brengen is het nog niet echt interessant. Er zijn al samplers met veel meer functionaliteit, dus ze zullen er meer functies in moeten stoppen als in de hardwarebakken. Anders ben ik bang dat die softsampler niet goed zal gaan verkopen.

Ik peins er niet meer over om Kontakt in te ruilen voor iets anders. Alhoewel AKAI wel weet hoe een goede sampler moet zijn. We shall see.
 
mooi, heb hoge verwachtingen van akai. Misschien wel dadelijk ook de standaard van het VSTi samplen!:)
 
Ik krijg er een beetje "mixed feelings" van. Aan de ene kant lijkt het me een slimme zet omdat alle softies nu ook over een Akai kunnen beschikken. Aan de andere kant lijkt het me een rampzalige daling in hun eigen hardwareverkoop teweeg brengen. Waarom nog 2000 euro uitgeven als ik voor 500 euro dezelfde sampler heb in softwarevorm om maar es wat te noemen... En hoe minder mensen er aan de hardware gaan, hoe duurder ze uiteindelijk worden ivm de ontwikkelingskosten die eruit gehaald moeten.

Dit hoop ik uiteraard niet, aangezien ik het absoluut niet prettig vind werken om de hele tijd naar een monitor te staren voor zowel de synths, de samplers, de mulitracker en de midisequencer.

Neuh, ik zal strijden voor het behoud van hardware. Eervol zal ik ten onder gaan wetende dat software het uiteindelijk zal overnemen :W
 
Origineel geplaatst door Lotuz
Wat een voordeel van Akai zou kunnen zijn, is dat ze een frontje van een Z8 als bedieningspaneel van de VSTi kunnen gaan verkopen. Software samplers zijn in mijn ogen geweldig, maar ik mis nog weleens de data wheel van m'n S2000.

Dat lijkt me idd ook een logische oplossing, dat ze toch een soort link in stand houden tussen hardware en software. Het lijkt me niet meer dan logisch dat Akai (en EMU) zich nu toch meer op de software markt gaan richten, maar ook zij weten dat Native Instruments, Steinberg en Emagic met hun samplers toch al een groot deel van de softsampler markt in handen hebben. Ik neem dus aan dat ze hun expertise op hardware gebied op de één of andere manier zullen gebruiken om hun software aantrekkelijker te maken.
 
Als het dan maar beter is dan de plugins die ze recent hebben uitgebracht. (vocoder, compressor etc)
Die plugins zijn echt niet goed vergeleken andere soortgelijke plugins.

Maarja, we zullen nog een tijd moeten afwachten....;{
 
Back
Top