Het grote New Beat topic

Dit prachtig uitgevoerd boek geeft de geschiedenis van A tot Z weer van New Beat 💛

3822711


Cheers,
Exo. :mega:
 

Attachments

  • 20220424_085217.jpg
    20220424_085217.jpg
    172,4 KB · Bekeken: 403
Zijn er ondertussen nog liefhebbers van het genre en wordt er hier nog New Beat op 110BPM gemaakt?
Heb zin om opnieuw wat uit te brengen :D :P

Cheers,
Exo. :mega:
ja hoor. Als ik mijn andere doelen voor de toekomst heb afgevinkt komt NB wel terug aan de beurt. Eerst nog een paar andere genres proberen
 
Kan me die tijd nog goed herinneren.
van Antwerpen naar Brugge op `dn Expresweg +/- 1991 met C-dance als radiostation.
Het opvallende van die muziek vond ik de mooie - passende - overvloeiende muziek stukjes.
De tijd van de pre-house.

Exoterrestrial schreef:
Zijn er ondertussen nog liefhebbers van het genre en wordt er hier nog New Beat op 110BPM gemaakt? > ja hoor !
Herman Gillis - Wikipedia <Een keer gesproken op een beurs in Rotterdam.
In een bekende Rotterdamse muziekwinkel (nu Bax) heeft men mij er zelfs van weerhouden dat ding te kopen bij hun.
Gelukkig maar.
Want ik had al een Formant van Electuur.
 
Confetti's in brasschaat - het tijdperk voor da groepke - was buitenaards cool,, dat was de echte pre new beat periode,
Larocca - begin 90's met retro house - heeft m'n leven voor altijd veranderd en voor altijd zin gegeven, naast de amiga computer scene, maar dat was eerder platonisch,

en tja, new beat / retro house,,
De perfecte midi timing gewoon inspelen met een atari en cubase, en best met een ajuno 1 keyboard,,
Da's eerder een schakelaar dan een Velocity / MPress keyboard,
een Juno 106 werd ook bijna altijd gebruikt, maar door die defecte voiceboards en de grote vant' keyboard heb ik die zelf nooit gekocht

een Roland W-30 is ook cool,, maar wel helemaal out dated nu,,
veel te weinig sample mem, de gotek is best nog traag, Een Scsi HD is snel genoeg, maar kan niet uit gelezen worden met win/osx voor zover ik weet, enkel image backup
 
Nu we het toch over new beat hebben... Ik vraag me al jaren af welke synth gebruikt is voor het geluid waar Dirty Harry - D'Bop mee begint. Het producers duo Maurice Engelen en Jos Borremans gebruikte dit geluid in heel veel van hun producties. Zie hieronder een greep daaruit.

Kan wellicht met elke synth, als je het maar door genoeg chorus of flanger gooit?

Maar ik kwam laatst dit tegen:


Zou een Waldorf Microwave 1 moeten zijn en dan specifiek de "Swarm of Bees" preset. Kan iemand met een Microwave dat bevestigen?
Ben wel benieuwd. Vind het in ieder geval een dik geluid.











Nasty Thoughts - Rock The House

Nasty thoughts - Acid sex (vinyl sound)

Shakti [Feat. Jade 4U] - The Awakening [Extended 12" version]

Jade 4U - Valley Of Kings

Jade4U - That boy (acid mix)

Jade 4U - Heaven And Hell

High Tention - High Tention (1989)
 
Laatst gewijzigd:
Niet alleen over new beat, maar wel early 90's,,

Ik geef de link door want de vrt maakt er ni veel reclame over,, en k ben blij dat ik 't heb gezien,,

 
Ah, New beat en de Boccaccio.

Na mn Hippy, Hardrock en New wave periode kwam dit.

Hoe we daar levend zijn uitgekomen snap ik nog steeds niet? Maar het was 1 groot feest, kan ik je wel vertellen.
 
Niet alleen over new beat, maar wel early 90's,,

Ik geef de link door want de vrt maakt er ni veel reclame over,, en k ben blij dat ik 't heb gezien,,


eigenlk is dat oer/oer dom, die sensatie video beelden van vroeger, het zijn ook geen nieuwe beelden,

Heeft niks met muziek hobby te maken,,, alleen nog meer van die social domheid

brrr, mijne kop doet er al twee dagen van zeer,,

okeyy
 
Back
Top