[house/groove] Alex O'Rion - Release The Duck

AOR

Ouwe rot
Lid sinds
16 februari 2003
Berichten
1.496
Gewoon een lekker housetunetje. Hij kan qua structuur denk ik wel wat sterker, maar was benieuwd naar het gevoel dat de structuur uitstraald. Of je bijvoorbeeld de track leuk zou vinden om in een club te horen.

Normaliter gebruik ik veel pads en daarom deze poging:

http://www.alexorion.com/music/tracks/Alex O'Rion - Release The Duck.mp3

Afmixpuristen mogen zich ook over het laag in de track (EQ) bemoeien. Ben beniewd !
 
Alles klinkt heel erg netjes. Gewoon zoals het hoort in dit genre. Helaas pakt de melodie me niet, ik 'snap' 'm niet. Als je een leuke pakkende melodie zou hebben (sound is verder prima) dan heb je gewoon een hele leuke track.
 
Mix is top, niks meer aan doen. Structuur is ok maar zou nog iets beter uitgewerkt kunnen maar dat zijn details. Melodie is ok maar niet super pakkend. Aangezien de hele track hangt op de melodie moet ie wel echt briljant zijn...
 
Alles klinkt heel erg netjes. Gewoon zoals het hoort in dit genre. Helaas pakt de melodie me niet, ik 'snap' 'm niet. Als je een leuke pakkende melodie zou hebben (sound is verder prima) dan heb je gewoon een hele leuke track.

dankjewel ! Ik heb meer van deze reacties ontvangen, mss heb ik beetje te moeilijk gedacht, wat de melodie betreft.

Deuntje deed bij meer mensen minder als bij mijzelf, grappig is dat.

txh
 
Leuk melodietje wederom (swingt lekker), maar staat wat te hard in de mix. De rest vind ik wat saai eerlijk gezegd.
 
lead staat idd iets te hard maar verder is ie helemaal goed! :okdan: Melodielijn vind ik leuk; blijft bij mij goed hangen :)
 
lead staat idd iets te hard maar verder is ie helemaal goed! :okdan: Melodielijn vind ik leuk; blijft bij mij goed hangen :)

Ik zal de lead eens iets zachter zetten. Het was wel mijn bedoeling dat de lead duidelijk op de voorgrond staat, maar het moet niet storend worden natuurlijk.

thx
 
Ik vind het wel een cool nummer en vind het melodietje juist ook erg lekker. Is doordat het niet zo standaard is een beetje techno. lekker hoor. goede effecten en percussie ook.

Alleen de kick ben ik nog niet helemaal overuit. Heeft iets teveel mid, teveel hout klank lijkt wel (of het ligt aan mijn events), maar mischien ietsjes omlaag pitchen ofzo? Ik bedoel niet de tik/kick, maar de OE klank zeg maar.
 
Ik vind het wel een cool nummer en vind het melodietje juist ook erg lekker. Is doordat het niet zo standaard is een beetje techno. lekker hoor. goede effecten en percussie ook.

Alleen de kick ben ik nog niet helemaal overuit. Heeft iets teveel mid, teveel hout klank lijkt wel (of het ligt aan mijn events), maar mischien ietsjes omlaag pitchen ofzo? Ik bedoel niet de tik/kick, maar de OE klank zeg maar.

ah, weer iemand die het wel een leuk deuntje vind. :)

wat de kick betreft, hierover was ik juist heel content. Bedankt voor t luisteren.
 
Lekker late reactie, maar ik heb 'm een paar keer beluisterd en vind 'm toch wel erg leuk. Die melodie is wat mij betreft een pluspunt; niet al te simpel maar wel iets dat bij mij goed blijft hangen en waar wel een lekkere 'feel' in zit.
Ik mis misschien nog een baslijn. Dat zou het nummer misschien iets meer diepgang kunnen geven. En de outro duurt echt te lang. Misschien heb je niet eens een outro nodig en kun je al stoppen op 4:18, eventueel nog met een drumbreakje ofzo.
 
Yo man, leuke track :) Ik heb nog 2 puntjes.
Ik vind je percussie een beetje simpel en droog... misschien laten rollen met een delay?
Je synth haal je op het einde hard weg. Ik zou hem wat meer laten overvloeien .
 
Allen bedankt voor t reageren. Sommigen vinden de track mss wat te droog en daar kan ik mee inkomen.

thx
 
klinkt lekker hoor..

onder het mom van less = more:
ik zou die 'haa' sample zeker in het begin van de track iets minder vaak doen.. dus 1x wel, 1x niet bijvoorbeeld.

melodietje misschien een beetje sidechainen met de kick?
het ligt er nu erg bovenop..


het deuntje is trouwens lekker hoor, niks aan doen ;)
 
Als er toch gemiert mag worden.
De bas is wel aanwezig. Voor mij mag die wel een tikkie terug (minder dynamisch zelfs).
En erg veel (sub)laag zit er ook niet veel. Kweenie of dat de bedoeling zo was?
 
Als er toch gemiert mag worden.
De bas is wel aanwezig. Voor mij mag die wel een tikkie terug (minder dynamisch zelfs).
En erg veel (sub)laag zit er ook niet veel. Kweenie of dat de bedoeling zo was?

je weet dat je deze al eens gefused heb, toch?

ik was er erg over te spreken. ;)
 
Back
Top