vintage synth explorer...?..?..?

murc

herintreder
Lid sinds
9 augustus 2004
Berichten
1.020
Locatie
amsterdam 06 49 301 568 -785 1117- 444 5271
elke keer als ik het Vintage Synth Explorer voor informatie bezoek..

heb ik het idee dat dit een zeer zwaar gesponsorde dus gekochtte voorlichtings informatie betreft......

uiterst positieve reviews, met toren-hoge "going prizes" etc etc..

iets waar IK HIER geen last van heb..



KLOPT dit..? of ben ik gewoon weer kritisch..

Murc:geslaagd:
 
Zover ik weet (staat ook op de site) wordt de site niet meer geüpdate. Misschien zijn het dus oudere prijzen die er staan.
 
WIST ik niet kijk alleen naar de gezochte synths en niet naar het redactionele ..

maar het valt mij erg op hoe positief het allemaal is..kijk eens naar de grote merken...Roland, Yamaha , Korg... spulletjes.. het is allemaal van goud gemaakt..

Murc :okdan:
 
Ssja.. je kan ook zeggen dat ze gewoon positief zijn over alles ipv zeikerds ;)
 
Vaak quoten ze bij de wat nieuwere synths simpelweg een persbericht, en anders geven ze meestal in een paar leuk geformuleerde zinnetjes een opsomming van de specs (zoals dat in persberichten eigenlijk ook gebeurt). Vaak wekt dat de schijn van een review, maar een echte review is 't meestal niet. En eigenlijk is daar ook niks mis mee, 't is eigenlijk super objectief zo... (hoewel, ze zijn wel erg scheutig met uitroeptekens na een opsomming van wat specs: "build in vocoder, 100000 user patches and 160 voices instead of 2!"). En de richtprijzen zijn super gedateerd of natte vinger werk, totaal onbetrouwbaar. Hoewel, met de huidige dollar koers zullen er een hoop wel iets van relevantie hebben gewonnen :D
 
Laatst gewijzigd:
De tekst is idd meestal van de fabrikant overgenomen. Het is wel een ontzettende handige site om wat synths te vergelijken en specs op te zoeken.

Helaas wel wat gedateerd.
 
Vintage Synth Explorer heeft in de afgelopen jaren alleen maar crap er bij gekregen. Ik vind Bluesynths wel een ontzettend goede site. Alles wat daar gereviewd wordt wil je gewoon hebben :D
 
Inderdaad:

- Harmony Central
- Vintage synth explorer
- Sonic state
- Blue synth
en natuurlijk Synthforum.

Zijn allemaal handig voor het nagaan van specificaties etc.

Voor prijzen gewoon zoeken op DSF, de prijzen die op allerlei sites staan zijn verouderd en kloppen dus niet meer, aangezien de prijzen nogal fluctueren.
 
Die reviews van wat het voorstelt zijn best wel slecht op vintage synth....

Als er b.v. bij een Korg lambda staat dat het gedateerd is en dat je net zo goed een sample kunt gebruiken :/

En zodra het niet met MIDI bestuurbaar is is het al kut

Fuck die shit
 
De normale Wikipedia heeft trouwens ook veel synthesizer informatie heb ik gemerkt, met erg goed geschreven artikelen en soms weetjes/triva die ik niet wist qua geschiedenis van sommige synths.
 
sequencer.de

sequencer.de

Maar de WIKI is nog wel erg incompleet.....

Vintage Synth dus NIET..erg compleet dus..

daarnaast heeft de vintage synth wel TOP plaatjes die op de wiki nog zeer beperkt te vinden zijn....
helaas ontbreekt hgier wel he moderne spul..is dat soms NIET ointeressant..?...

Sequencer.de vind ik eerlijk gezegd de meest informatieve site, qua omschrijving, plaatjes en overzichten..

WAT WAS IK TROTS.!!..

.toen de Oosterburen mij mailde Of ze alstjeblieft wat plaatjes van mij op E-bay Germany mochten gebruiken,
omdat ze die zo mooi vonden en nog niet hadden..

Murc :D
 
Back
Top